Daisy's Topic - Home of the Daytona T595 - PART TRIPLE

full

och, heb de Thunderbird nog :9
 
Heren,
Ik heb nog een kettingset met tandwielen liggen voor een Speed Triple T509 of 955i. Past natuurlijk ook op de Daytona T595 of 955i tot bouwjaar 2005.
De set heeft 100 km op mn motor gezeten en toen heb ik de set op de plank gelegd ;) :P
Roept u maar!
 
Heren,
Ik heb nog een kettingset met tandwielen liggen voor een Speed Triple T509 of 955i. Past natuurlijk ook op de Daytona T595 of 955i tot bouwjaar 2005.
De set heeft 100 km op mn motor gezeten en toen heb ik de set op de plank gelegd ;) :P
Roept u maar!

Wat moet je er voor hebben dan?
 
Mede Daytona liefhebbers ik heb deze oproep ook in het techniek topic geplaatst maar wil het hier bij de kenners ook even onder de aandacht brengen :

Het betreft mijn 2006 955I Daytona...

eergister besloten om de zomermotor weer in orde te maken nu het volgende:

Voor de winter Accu opgeladen en losgekoppeld , bij het aansluiten ging de verlichting aan (is automatisch op deze motor en de Benzine pomp ging aan ( ook normaal)

Echter bij indrukken van de start knop brandde de zekering direct door 30A!!!
Zo heet geworden dat het zekeringenblok ook schade heeft opgelopen....

Alles direct weer losgekoppeld en de Accu na laten kijken bij de motorzaak en nieuwe zekeringen gehaald.

Zekeringen blok losgemaakt en aan de onderkant bekeken waar de kabelboom zit, duidelijk is dat de dikke stroomkabels die naar de Startmotor lopen heet geworden zijn en de zekering aansluiting in het zekeringblok heeft doen smelten.

Ik ben van plan deze twee kabels via een bypass met een nieuwe zekering ertussen weer in orde te maken want het zekeringblok heeft op die plek teveel smeltschade.

Tips zijn welkom wat ik verder nog in de gaten moet houden en nalopen :
- bypass maken met 30A zekering ertussen , dus niet meer via het zekeringblok.
- dikke stroomkabel die op de starter zit loskopelen en kijken of er spanning opkomt
- startmotor controleren of die vast zit ( in de versnelling gezet en even het achterwiel gedraaid) of is een klap met die goeie oude hamer wat?

Dus nogmaals wat kan ik zelf nog meer nalopen, doen?

gr, G
 
Laatst bewerkt:
Mede Daytona liefhebbers ik heb deze oproep ook in het techniek topic geplaatst maar wil het hier bij de kenners ook even onder de aandacht brengen :

Het betreft mijn 2006 955I Daytona...

eergister besloten om de zomermotor weer in orde te maken nu het volgende:

Voor de winter Accu opgeladen en losgekoppeld , bij het aansluiten ging de verlichting aan (is automatisch op deze motor en de Benzine pomp ging aan ( ook normaal)

Echter bij indrukken van de start knop brandde de zekering direct door 30A!!!
Zo heet geworden dat het zekeringenblok ook schade heeft opgelopen....

Alles direct weer losgekoppeld en de Accu na laten kijken bij de motorzaak en nieuwe zekeringen gehaald.

Zekeringen blok losgemaakt en aan de onderkant bekeken waar de kabelboom zit, duidelijk is dat de dikke stroomkabels die naar de Startmotor lopen heet geworden zijn en de zekering aansluiting in het zekeringblok heeft doen smelten.

Ik ben van plan deze twee kabels via een bypass met een nieuwe zekering ertussen weer in orde te maken want het zekeringblok heeft op die plek teveel smeltschade.

Tips zijn welkom wat ik verder nog in de gaten moet houden en nalopen :
- bypass maken met 30A zekering ertussen , dus niet meer via het zekeringblok.
- dikke stroomkabel die op de starter zit loskopelen en kijken of er spanning opkomt
- startmotor controleren of die vast zit ( in de versnelling gezet en even het achterwiel gedraaid) of is een klap met die goeie oude hamer wat?

Dus nogmaals wat kan ik zelf nog meer nalopen, doen?

gr, G
Oei, geen idee, dit heb ik nooit eerder gehoort..
 
Mede Daytona liefhebbers ik heb deze oproep ook in het techniek topic geplaatst maar wil het hier bij de kenners ook even onder de aandacht brengen :

Het betreft mijn 2006 955I Daytona...

eergister besloten om de zomermotor weer in orde te maken nu het volgende:

Voor de winter Accu opgeladen en losgekoppeld , bij het aansluiten ging de verlichting aan (is automatisch op deze motor en de Benzine pomp ging aan ( ook normaal)

Echter bij indrukken van de start knop brandde de zekering direct door 30A!!!
Zo heet geworden dat het zekeringenblok ook schade heeft opgelopen....

Alles direct weer losgekoppeld en de Accu na laten kijken bij de motorzaak en nieuwe zekeringen gehaald.

Zekeringen blok losgemaakt en aan de onderkant bekeken waar de kabelboom zit, duidelijk is dat de dikke stroomkabels die naar de Startmotor lopen heet geworden zijn en de zekering aansluiting in het zekeringblok heeft doen smelten.

Ik ben van plan deze twee kabels via een bypass met een nieuwe zekering ertussen weer in orde te maken want het zekeringblok heeft op die plek teveel smeltschade.

Tips zijn welkom wat ik verder nog in de gaten moet houden en nalopen :
- bypass maken met 30A zekering ertussen , dus niet meer via het zekeringblok.
- dikke stroomkabel die op de starter zit loskopelen en kijken of er spanning opkomt
- startmotor controleren of die vast zit ( in de versnelling gezet en even het achterwiel gedraaid) of is een klap met die goeie oude hamer wat?

Dus nogmaals wat kan ik zelf nog meer nalopen, doen?

gr, G
Sorry ik kan je ook geen advies geven. Wellicht even in het Speedtriple topic posten. Daar zitten een paar techneuten :)
 
She's ok, *D bypass gelegd, laadstroom gecontroleerd, stukje gereden , weer gestart , lijkt alsof de startmotor teveel weerstand geeft, morgen ckeckn of de accu de spanning heeft vastgehouden
 
Terug
Bovenaan Onderaan