Dakar 2007

maar er zijn toch altijd mensen die niet zoveel met motors hebben en die keuze van echte liefhebbers niet snappen. En zo de sport kapot maken.
 
de dakar is ontstaan met motoren, en ik denk dat de dakar geen dakar meer is zonder de tweewielers.

het spectakel dat moet bij de trucks weg komen maar dat is kwa aantallen lang niet zo als bij auto en motor, en de auto doet nog steeds onder voor de motoren.......
 
Dit topic begint pas te lopen als er een dode valt '(
 
Ik hoorde het ook vandaag, laten we in ieder geval hopen dat dit de enige van de Dakar blijft. Verder denk ik dat het toch het risico van het meedoen is.
Als je net verkeerd val kan je met lage snelheid nog overlijden...

R.I.P.
 
Still going strong

Dakar2007_05_519.jpg

Dakar2007_stage_1155.jpg
 
Maar het voorwiel word alleen aangedreven als het achterwiel 80% slip heeft ofzo :)
Hoe wordt die slip dan geregistreerd? Met andere woorden, hoe "weet" de aansturing van de aandrijving van het voorwiel dat het achterwiel slipt?
 
Hoe wordt die slip dan geregistreerd? Met andere woorden, hoe "weet" de aansturing van de aandrijving van het voorwiel dat het achterwiel slipt?

doordat de hydropomp mechanisch gekoppeld zit aan het voortandwiel, door slip wordt er meer druk opgebouwd in het hydraulisch systeem, en dus meer vermogen naar het voorwiel.
 
Terug
Bovenaan Onderaan