Dakar 2007

AadmanZ

MF veteraan
29 dec 2003
9.134
2
Haarlem
Hoi allemaal,

Hoop dat jullie dit niet als spam zullen zien, maar een maatje van me gaat in Januari meedoen aan Dakar en is hard op zoek naar sponsors (klein en groot)

dak21.jpg


dak24.jpg


Meer info?

http://www.bryangoesdakar.nl

Verder weinig aan toe te voegen eigenlijk :)
 
Goooo! Bryan :Y
Ik heb hem al een mailtje gestuurt maar langs deze weg
Veel succes naar Dakar :W
 
Maar ff een rot schop geven, want ze zijn al 2 dagen onderweg.
 
Tussendoor ik hoorde dat ze ook met 2 wiel aangedreven motoren reden. Hoe werkt dat dan? 2 motoren ofzo?

Succes voor die gozer
 
Tussendoor ik hoorde dat ze ook met 2 wiel aangedreven motoren reden. Hoe werkt dat dan? 2 motoren ofzo?

Succes voor die gozer

motor drijft gewoon achterwiel aan, maar daarmee ook een pomp die olie rondpompt, er zitten flex leidingen naar voorwiel, en er zit dus een soort gesloten schoepenrad in, met een olie aan en afvoer, dus motor--->achterwiel en pomp pomp---> olie uit pomp--->olie duwt schoepenrad in wiel voort----> olie gaat uit schoepenrad---> terug in pomp
 
Tussendoor ik hoorde dat ze ook met 2 wiel aangedreven motoren reden. Hoe werkt dat dan? 2 motoren ofzo?

Succes voor die gozer

Dat systeem gebruikt tot nu toe alleen Yamaha als ik het goed heb.
Op de WR 450 (2x2).
Hoe het precies in zn werk gaat weet ik niet, wat ik wel weet is dat het
voorwiel hydraulisch aangedreven wordt.
 
Klopt, alleen yamaha heeft het.
Al 2 jaar rijden ze ermee in de dakar geloof ik.

Maar het voorwiel word alleen aangedreven als het achterwiel 80% slip heeft ofzo :)
 
Respect voor die jongens die meedoen.

En bij 160 over dat terrein nog even een wheely trekken voor de camerahelikopter....

Dat is posen!! :} :}
 
Elmor behoorde tot de subtop, en die jongens rijden onzettend hard, daar door is de kans groter dat er wat mis gaat.

als je dakar rijd weet je gewoon dathet mis kan gaan

overigens is het vandaag 19 jaar geleden dan de daf X2 van theo van de reit over de kopsloeg en kees loevezijn hier bij overleed
 
inderdaad.
het blijft een risico volle onderneming, maar dat maakt het zeker niet minder treurig.


;(

Ik vrees dat op deze manier het einde van het evenement weer een stap dichterbij komt.
 
Nee hoor. Dit gebeurde al sinds het begin van Parijs Dakar ;)
 
Nee hoor. Dit gebeurde al sinds het begin van Parijs Dakar ;)

:^ het is een snelheids sport, en daarbij kunnen nu eenmaal gewonden en doden vallen, dat is de zwarte kant van deze sport. en ieder jaar is er wel 1 of meerdere doden te betreuren, ik moet erg diep gan graven wil ik een jaar zonder rampspoed tegen komen
 
het klinkt hard, maar die jongens weten zelf ook dat er bijna ieder jaar doden vallen. Dus als je het risico niet wil lopen moet je niet meedoen.

Als hierdoor dakar ten onder zal gaan, dan weet ik het ook niet meer
 
Klinkt ook hard nauurlijk en ik kan me goed voorstellen dat velen dit het niet waard vinden.


[me="Xtra"]zou voor de volle 100% gáán als ie de kans kreeg :Y[/me]
 
het klinkt hard maar het is gewoon realiteit. Ook al weet ik dat er doden vallen als ik de kans krijg grijp ik heb met twee handen aan en ga ik de dakar in. tja ik draag het virus al weer 20 jaar bij me het virus dat dakar heet
 
Terug
Bovenaan Onderaan