Dakar Rally 2008 mogelijk afgelast

done-and-gone

MF veteraan
27 mei 2003
5.359
1.701
:o :( -O- :N

http://www.telesport.nl/autosport/2943606/_Dakar-rally_mogelijk_afgelast__.html?p=4,1

vr 04 jan 2008, 10:52
Dakar-rally mogelijk afgelast
PARIJS - De Dakar-rally wordt mogelijk afgelast vanwege veiligheidsproblemen in Mauretanië. Dat heeft een van de deelnemers vrijdag aan het Engelse persbureau Reuters verteld. De woestijnrally start normaal gesproken zaterdag in Lissabon. De organisatie heeft voor 12.00 uur een persconferentie belegd.

De Franse autoriteiten hebben de organisatie gewaarschuwd voor mogelijke terroristische aanslagen in Mauretanië. Daar werden vorige maand vier Franse toeristen gedood. De rallykaravaan verblijft van 11 tot 19 januari in Mauretanië.

"Ons is verteld dat de organisatie vanmiddag met een officiële mededeling komt”, zei de deelnemer die anoniem wil blijven. Ook de Portugese televisiezender SIC berichtte dat de race wellicht afgelast zou worden. De organisatoren, de Franse Amaury Sport Organisation, waren niet bereikbaar voor commentaar.
 
las het net op nu

hoop niet dat ze het aflasten, maar dit gezeik hebben ze geloof ik wel elk jaar, en toch gaat het door :Y
 
http://www.dakarsport.com/index.php?quicklink=artikelen

Zojuist is aan de teamcaptains meegedeeld dat de Dakar Rally 2008 is afgelast. Het nieuws is ingeslagen als een bom. Het rumoer in Mauritanie was bekend, maar een beslissing op dit moment was door weinigen verwacht. Dat het besluit nu al is genomen en niet is uitgesteld tot in Mauritanie kan te maken hebben met de juridische consequenties voor de organisatie. Alle teams zijn met stomheid geslagen en komen nu samen bij de hallen van de keuring. Team Dakarsport.com beraadt zich op het schema voor de komende dagen. Leuker kunnen het niet maken.

-O- -O- :(
 
Mooi kut weer -O-
Dreiging is er altijd al geweest, vaak konden ritten dan geneutraliseerd worden of via een omweg genomen worden. Ik neem aan dat de organisatie niet voor een week aan alternatieve routes heeft.

Maar ik dacht laatst nog gelezen te hebben dat het leger van Mauretanië extra ingezet zou worden om de hele karavaan te beschermen ;)
 
Ook hier mijn zelfde reactie nog maar eens.

Mooi kut weer -O-
Dreiging is er altijd al geweest, vaak konden ritten dan geneutraliseerd worden of via een omweg genomen worden. Ik neem aan dat de organisatie niet voor een week aan alternatieve routes heeft.

Maar ik dacht laatst nog gelezen te hebben dat het leger van Mauretanië extra ingezet zou worden om de hele karavaan te beschermen ;)
 
Het heeft er alle schijn van dat de Dakar 2008 afgelast wordt. Verscheidene bronnen bevestigen de afgelasting, maar pas om 13 uur komt er op een persconferentie een officiële mededeling.


Naar verluidt zijn de technische controles van vandaag in Lissabon opgeschort. Uit Nederland komt het bericht dat een vlucht met Nederlandse journalisten op aangeven van Dakar-organisator ASO geannuleerd is.

Vermoedelijk heeft de afgelasting te maken met de beslissing van de verzekeraar om zich terug te trekken. Zonder risico-dekking kan een dergelijk evenement niet georganiseerd worden.
 
Hmm, afwachten vanmiddag dus... Verdorie, ik kijk er al weken naar uit!
Stel je voor, al die voorbereiding van alles en iedereen voor niets.
Ik zou het voor mezelf k*t vinden, voor hen echter nog veel meer!
 
Kl*te...!! :(

Er komt dus ook geen persconferentie meer?

Jawel. Ze hebben het net bekend gemaakt aan de teamcaptains. Die briefen het dan door naar het team en officieel mag er dan niets uitlekken....

Officieel is er nog niets bekend, maar dit zal bij de persconferentie naar buiten komen.

Ga er maar vanuit dat het toch definitief is. Hoe kut het ook is.
 
www.dakar.com heeft helemaal nog geen mededelingen.
Nog geen eens over een persconferentie :?
Dus weer een beetje stemmingmakerij van de Telegraaf (ja, ik blijf hoop houden dat het toch door gaat :) )
 
van www.addakar.com

Dakar mogelijk afgelast !!
De dakar 2008 gaat mogelijk afgelast worden !! Johan Moons belde zojuist dat er straks een briefing zal zijn. We gaan u op de hoogte houden. Een en ander zou te maken hebben met de veiligheidsproblemen in Mauretanie.
update 11.55 uur: om 13.00 uur zou een officiele mededeling van de organisatie komen.
update 12.15 uur diverse bronnen melden de afgelasting, het wachten is nu op de officiele mededeling.
 
www.dakar.com heeft helemaal nog geen mededelingen.
Nog geen eens over een persconferentie :?
Dus weer een beetje stemmingmakerij van de Telegraaf (ja, ik blijf hoop houden dat het toch door gaat :) )

Ik doe met je mee! Hoop houden...
Zo lang het iet op dakar.com staat houden we hoop! :+
 
Laatst bewerkt:
en van www.standaard.be

'Dakar 2008 afgelast'

Situatie in Mauritanië te gevaarlijk

Parijs-Dakar zal, door de explosieve situatie in Mauritanië, dit jaar niet doorgaan. Dat weet een officiële mediapartner van het evenement. De race zou morgen van start gaan in Lissabon.
Daniel Bilalian van France-Televisions vertelde in een interview aan Radio Europe-1 dat 'de rede heeft gezegevierd' en de woestijnrally afgelast.

Organisator Amaury Sport Organisation (ASO) heeft alvast een 'uitzonderlijke mededeling' gepland om 13u.

Woensdag drukte de Franse regering zijn bezorgdheid uit over het verloop van de race na de moord op vier Fransen in Mauritanië.
 
Het staat nu ook op Dakarsport: het gaat dus niet door

"Zojuist is aan de teamcaptains meegedeeld dat de Dakar Rally 2008 is afgelast. Het nieuws is ingeslagen als een bom. Het rumoer in Mauritanie was bekend, maar een beslissing op dit moment was door weinigen verwacht. Dat het besluit nu al is genomen en niet is uitgesteld tot in Mauritanie kan te maken hebben met de juridische consequenties voor de organisatie. Alle teams zijn met stomheid geslagen en komen nu samen bij de hallen van de keuring. Team Dakarsport.com beraadt zich op het schema voor de komende dagen. Leuker kunnen we het niet maken."

Bron: Dakarsport

Heel erg jammer.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan