Dakar Rally 2008 mogelijk afgelast

Zwaar balen, voor de deelnemers en voor de fans. :( :( :( :( :(
Was zo benieuwd naar de verrichtingen van o.a. Verhoeven, Knuiman en V.d. Goorbergh.

Mis vanavond Race to Dakar niet (22 uur, Discovery Channel). Da's alles wat we dit jaar van de rally te zien krijgen.
 
Zwaar balen, voor de deelnemers en voor de fans. :( :( :( :( :(
Was zo benieuwd naar de verrichtingen van o.a. Verhoeven, Knuiman en V.d. Goorbergh.

Mis vanavond Race to Dakar niet (22 uur, Discovery Channel). Da's alles wat we dit jaar van de rally te zien krijgen.

Op RTL7, rond de klok van 20.00, zou er nog een uitzending zijn.
Edit: 19.47-20.30 uur
 
Laatst bewerkt:
Tsja, ik vinnut niet zo erg dat het niet doorgaat (ff vloeken in de kerk).
Met zo'n miljoenenverslindende operatie door landen te trekken waar de mensen nauwelijks een hap te vreten hebben, ik weet het niet. Laat ik zeggen dat het voor mijn gevoel een beetje wringt,
Bovendien scheelt het gezien de voorgaande edities minimaal één dode als de boel niet doorgaat. Denk je eens in hoe blij de familie kan doorleven, al zullen we nooit weten welke familie dat precies zou zijn.
Zo, ik ga een balletje eten.
 
3 Mogelijkheden:

- George Bush bellen dat ie zo snel mogelijk even zijn War against Terror start daar (graag even snel!)
- Bin Laden bellen dat ie maar eens op moeten houden met zijn gesodemieter!
- De route verleggen, Lissabon - St. Petersburg of zo (wel allemaal truien meenemen)!
 
Tsja, ik vinnut niet zo erg dat het niet doorgaat (ff vloeken in de kerk).
Met zo'n miljoenenverslindende operatie door landen te trekken waar de mensen nauwelijks een hap te vreten hebben, ik weet het niet. Laat ik zeggen dat het voor mijn gevoel een beetje wringt,
Bovendien scheelt het gezien de voorgaande edities minimaal één dode als de boel niet doorgaat. Denk je eens in hoe blij de familie kan doorleven, al zullen we nooit weten welke familie dat precies zou zijn.
Zo, ik ga een balletje eten.

A.S.O. condemns the terrorist menace that annihilates a year of hard work, engagement and passion for all the participants and the different actors of the world’s biggest off-road rally. Aware of the huge frustration, especially in Portugal, Morocco, Mauritania and Senegal, and beyond the general disappointment and the huge economical consequences in terms of direct and indirect repercussions for the countries visited, A.S.O. will continue to defend the major values of great sporting events and will carry on its engagement for a durable development through the Actions Dakar, started 5 years ago in sub-Saharan Africa with SOS Sahel International.
 
A.S.O. condemns the terrorist menace that annihilates a year of hard work, engagement and passion for all the participants and the different actors of the world’s biggest off-road rally. Aware of the huge frustration, especially in Portugal, Morocco, Mauritania and Senegal, and beyond the general disappointment and the huge economical consequences in terms of direct and indirect repercussions for the countries visited, A.S.O. will continue to defend the major values of great sporting events and will carry on its engagement for a durable development through the Actions Dakar, started 5 years ago in sub-Saharan Africa with SOS Sahel International.



Dus iets van: jongens nou niet meer zeuren als we er een paar doodrijden, we geven toch wat centjes?
Volgens mij kan je ook zonder het land op zijn kop te zetten de mensen een beetje vooruit helpen.
Maar zoals ik al zei: ik weet het niet.
 
... en zo wordt weer weer voor (de dreiging van) terreur gebogen... :( :r

....en idd zoals eerder vermeld 1-0 voor die haatzaaiers....


De hele wereld is er nu getuige van,....en die Alqlojo's staan te juigen van de simpelheid waarmee ze het "westen" kunnen tarten in hun spelletjes.
De macht die ze hebben wordt op deze manier steeds groter....

Ze gaan straks gewoon een lijstje van internationale evenementen afvinken.....
 
Dus iets van: jongens nou niet meer zeuren als we er een paar doodrijden, we geven toch wat centjes?
Volgens mij kan je ook zonder het land op zijn kop te zetten de mensen een beetje vooruit helpen.
Maar zoals ik al zei: ik weet het niet.

Hulpacties gaan vaak hand-in-hand met andere "festiviteiten". Of het nou wereldwijde popconcerten zijn, een rally of weetikveelwat. Zou er ook iets van hulp op gang komen zonder zo'n rally? In ieder geval kan het een economische stimulans en profileren van je land betekenen, net zoals Amsterdam graag de Olympische Spelen of het WK voetbal wil hebben.
Ik probeer het positieve er van in te zien: een megaspektakel met media aandacht, stimuleren van de economie en een vorm van ontwikkelingshulp. Waarbij de regels steeds strenger zijn aangaande de veiligheid.
Als je zo'n rally dan onzin vindt, tja ... dan kan je het hele motogp, formule 1 en powerboatracen ook wel afschaffen - om maar een dwarsstraat te noemen.
 
Bummer -O- :( ;(

Gelukkig wel naar de pre-proloog in Valkenswaard geweest, toch nog wat Dakar-actie gezien :Y


Dat er wel eens iemand dood wordt gereden is natuurlijk niet echt fijn :N .
Heb echter wel eens een keer een reportage gezien waarbij de plaatselijke bewoners blij waren dat de rally naar hun gebied/dorp/stad kwam. Voor de rally worden plaatselijk allerlei voorzieningen getroffen als het slaan van waterputten, die daarna uiteraard dankbaar door de plaatselijke bevolking wordt gebruikt.
 
en zo denken wij noordelingen er over

Verslagenheid en onbegrip bij noordelijke Dakar coureurs

Gepubliceerd op 04 januari 2008, 16:19
Laatst bijgewerkt op 04 januari 2008, 17:30

Lissabon -
Doffe ellende, onbegrip en woede vochten om voorrang bij de noordelijke coureurs. Anne Kies uitgezonderd konden ze weinig begrip opbrengen voor het besluit van de organisatie om één dag voor de start de Dakar rally af te blazen. "Een keuze van niks", brieste Johan van der Laan. "We hadden twee dagen gezeik en kopzeer vanwege die keuring achter de rug. 'Het wordt nu tijd om op de motor te stappen', zeiden we tegen elkaar. En dan wordt ineens de hele boel afgeblazen. Het gonsde de hele week al van de geruchten. Ze hadden nooit toe moeten geven aan die mensen." De motorcoureur uit Dwingeloo bedoelt daarmee de grote fabrieksteams als VW, KTM en Mitsubishi.

"Die teams hebben zich donderdag al teruggetrokken. De organisatie heeft onder druk van de grote fabrieksteams deze beslissing genomen", is ook de stellige overtuiging van zijn teammaat Robert van Olst. De motorcoureur uit Erm had kosten noch moeite bespaard om zijn debuut in de woestijnrally te vieren. Een half jaar voorbereiding valt in duigen. Hij vindt het "een zeer domme keus" van de organisatie. "Ze hebben zich laten leiden door een paar van die idioten van Al Qaida. De rally is nu ten dode opgeschreven. Ik vrees dat er volgend jaar geen Dakar meer is. Wie weet gooien ze volgend jaar wel een bommetje. Welke sponsor durft hier nog zijn geld in te steken?"

Herwin de Roo (41) uit Stadskanaal zou eveneens debuteren op zijn Yamaha. "Dit is een drama", zucht hij. "Iedereen is er ziek van. Ik begrijp dat veiligheid voor alles moet gaan, maar het is toch triest dat een paar terroristen die met een geweer zwaaien zoveel macht hebben dat ze zo'n groot evenement naar de knoppen kunnen helpen." Ik wil nog een keer de Dakar rally rijden, maar vrees dat de kracht van het fenomeen Dakar er nu wel uit is. Ik laat eerst alles tot bezinking komen."

Jack Brouwers uit Een-West zou dit seizoen met een assistentietruck meerijden. Hij koesterde snode plannen voor volgend jaar om zich aan de wedstrijd te wagen, maar twijfelt nu ernstig. "Ik denk dat ik in de zomer de 17?daagse rally St. Petersburg-Peking ga rijden. Als dat doorgaat zie ik af van de Dakar rally." Trucker Anne Kies uit Appelscha was de enige die begrip kon opbrengen voor de organisatie. "Het is natuurlijk een ramp, maar ze doen dit niet zomaar. Wij weten niet wat er achter zit."
 
"Die teams hebben zich donderdag al teruggetrokken. De organisatie heeft onder druk van de grote fabrieksteams deze beslissing genomen", is ook de stellige overtuiging van zijn teammaat Robert van Olst. De motorcoureur uit Erm had kosten noch moeite bespaard om zijn debuut in de woestijnrally te vieren. Een half jaar voorbereiding valt in duigen. Hij vindt het "een zeer domme keus" van de organisatie. "Ze hebben zich laten leiden door een paar van die idioten van Al Qaida. De rally is nu ten dode opgeschreven. Ik vrees dat er volgend jaar geen Dakar meer is. Wie weet gooien ze volgend jaar wel een bommetje. Welke sponsor durft hier nog zijn geld in te steken?"

Die ken ik. Dat is de baas van mn pa :)

Maar wat een klotezooi dat het is afgelast. Ik baal er zo van. Dit zou een een vet mooie dakar worden en dan wordt het afgelast omdat een stelletje mongolen weer is moeilijk moesten doen. Wat hebben die al qaida lui zeg! :( :( Ik ben nu echt gefrusteerd! Verder geen woorden voor. Ben idd ook bang dat het volgend jaar ook niet doorgaat. De hele dakar word zo verneukt.

Dat terrorisme zoveel invloed heeft.
Waar moet het heen met de wereld..? :?
 
Vanavond om 22:30 uur en morgen van 18-19 uur en 22:35-23:40 op RTL7 meer nieuws over de Dakar.
 
Dit is echt dikke shit. De organisatie had de Dakar-rally gewoon door moeten laten gaan ongeacht de dreigingen. Ze hadden gewoon een tiental van onderstaande Apachi's mee moeten laten vliegen; hadden die jongens ook nog een mooie oefening gehad :Y


full
 
Echt Echt Balen :( -O- ;(
Zat er al echt naar uit tekijken -O-
Net op RTL 7 gezien dat de teams een ook niet blij mee zijn.
Het probleem is dan men een halve dag voor de start dit tehoren krijgt, voor niks naar Lissabon gekomen -O-
Voor Jaap v/d Kooy en Jan de Rooy zou dit wel eens de druppel kunnen zijn :(
Waarom geen kortere Dakar, of zoiets :?

Nu maar wachten tot eind Februari, dan start de SBK weer :Y

Wordt een lange winter.......................... -O- -O-
Lekkere wereld trouwens :N :N :N :r
 
Laatst bewerkt:
Echt klote, ik kijk er elk jaar met veel plezier naar. Vooral de trucks, geweldig om te zien hoe die door het zand ploegen! En altijd weer respect voor de motor-rijders, om door al die ontberingen heen te bijten moet je echt een ijzeren wil hebben.
Zo zonde van al het geld en de moeite die het heeft gekost :(.
Positief denken: Stacey is nu 2 jaar nr 1...
 
Gelukkig hebben we het Darten nog:

The 2008 World Professional Darts Championship will be at Lakeside from Saturday 5th until Sunday 13th, January 2008

:+
 
Dus... Nou duurt het helemaal lang voordat de MotoGP en WSB seizoenen weer beginnen...

Trouwens net in RTLGP wel een 'mooie' opmerking van Dniël Willemsen:"Tis dit jaar dus echt nooit weer..."
Weet nig dat ie vorig jaar wel tien keer tegen Allard Kalff zei dat ie noooooit meer mee zou doen... :)
 
of anders gewoon stoppen voor mauritanie. motoren autos en vrachtwagens op transport zetten en na mauretanie weer de race hervatten.

Dan mis je, even uit mijn hoofd, negen van de veertien etappes..... dan kun je idd beter niet van start gaan want dan is er geen wedstrijd meer over. Maar ik snap echt niet hoe het kan dat zo'n grote organisatie niet een Plan B en misschien wel C achter de hand heeft.
 
Vrijdag, 04 Januari 2008-20.05 : Meer nieuws sijpelt stilaan binnen .......

Zopas hebben we kunnen vernemen dat de terreurdreiging echt wel serieus diende te worden genomen.

Volgens goede bronnen zijn er bewijzen uitgelekt waarop via satellietbeelden duidelijk zichtbaar is dat terroristische groeperingen bezig zijn zichzelf met hun wapens in te graven langsheen het traject van enkele Dakar etappes. Dit is bevestigd en zou de grond van de redenen zijn waarop de ASO directie heeft beslist om het grootste sport evenement op Afrikaans bodem te annuleren. Natuurlijk rees de vraag vanmiddag in Lissabon reeds waarom ASO zo makkellijk overstag ging voor deze onduidelijke dreiging maar nu stilaan deze geruchten de bovenhand nemen kan de ASO directie niet worden verweten de veiligheid van de deelnemers en volgers ten allen tijde boven de organisatie te stellen, maar ook de naar schatting duizenden illegale volgers die meetrekken met de Dakar karavaan en totaal onbeschermd en dikwijls slecht voorbereid hun eigen avontuur willen beleven. Zelfs indien zich iets zou voordoen bij deze onbesuisde avonturiers zou ASO onrechtstreeks toch verantwoordelijk worden gehouden en ook de negatieve weerklank ervan ondervinden.


Bron: www.fransverhoeven.com
 
Dit is echt dikke shit. De organisatie had de Dakar-rally gewoon door moeten laten gaan ongeacht de dreigingen. Ze hadden gewoon een tiental van onderstaande Apachi's mee moeten laten vliegen; hadden die jongens ook nog een mooie oefening gehad :Y


[afbeelding]
50 stuks met camera dan hadden we nog meer beelden als anders en ze zitten er gelijk boven op en dan laten ze het wel achter wegge om iets te doen.
 
Dan mis je, even uit mijn hoofd, negen van de veertien etappes..... dan kun je idd beter niet van start gaan want dan is er geen wedstrijd meer over. Maar ik snap echt niet hoe het kan dat zo'n grote organisatie niet een Plan B en misschien wel C achter de hand heeft.
8 etappes. En daarbij kunnen ze de routes nog eventueel verlengen met ettapes die ze in voorgaande jaren nog gebruikt hebben. Ik denk dat de deelnemers dat geprefereerd hadden boven annuleren. En zo gaat niet al het geld in rook op.

afijn, ze konden niet door mauritanie heen gaan, verzekeringstechnisch konden ze dat niet meer rond krijgen omdat frankrijk een negatief reisadvies daarvoor gaf. Dan valt er weinig anders te doen dan mauritanie vermijden of cancelen. helaas hebben ze het laatste gekozen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan