Dakar voor de deur

Snarfman

MF veteraan
13 okt 2002
2.127
2
Tussen een paar vaarten
Zo vandaag mijn nieuwe BMW F650 GS Dakar opgehaald *D

Eerst met de trein naar Amersfoort B| en dan naar van Harten... Alles afgehandeld, handtekeninkje voor de overdracht, nog wat vraagjes, en vervolgens: starten en :]

Na vandaag staat de km teller op 172km. Even getankt omdat ik morgen richting Hengelo ga... dat was niet nodig. Met 158 km gereden bleken er 5,76 litertjes te missen... 1:27,4 :o 8-) Wel voor mijn doen rustig gereden O-) ;)

Edit: In back-order: Touratech kofferdragers en middenbok... zaten in de deal, maar waren nog niet binnen.

O, ja: verder zit er op (en je kan op dit moment bijna niet zonder bestellen): (uitschakelbaar)ABS, handenwarmers en alarmknippers.

Hierbij wat piccies van mijn nieuwe bezit:

Dakar-107_0725.jpg


Dakar-107_0730.jpg


Nog ff met topkoffer voor woon-werk:
Dakar-107_0731.jpg
 
Laatst bewerkt:
Proficiat, van deze fiets heb ik ook lang gedroomd maar
1. te hoog voor mij
2. te duur voor mij

Maar ik blijf er heel graag naar kijken :9~


Gebruik em waarvoor hij dient he (af de weg) :]
 
Proficiat, van deze fiets heb ik ook lang gedroomd maar
1. te hoog voor mij
2. te duur voor mij

Maar ik blijf er heel graag naar kijken :9~


Gebruik em waarvoor hij dient he (af de weg) :]

1. voor mij is ie net aan... maar het lukt... even wat gymnastieken ;)
2. Yep, bepaald niet goedkoop (en da's een eufemisme :X )

Van de weg: voorlopig nog ff niet. Volgend jaar is ie aan de beurt, maar eerst nog ff verder leren met mijn Funduro (die nu achter het huis staat en eerst nog noppenbanden krijgt en wat andere aanpassingen).
 
Mooi :9~ fietsie Snarfman, gefeliciteerd.

Vraagt, nee smeekt zo te zien om een beetje zand. Ach, komt tijd, komt zand moet 'ie maar denken.


GS GJ :z
2 cilinders,....eerlijk verdeeld over 1 fiets!

(en natuurlijk nog een andere mooie Dakar te koop)
 
Mooi :9~ fietsie Snarfman, gefeliciteerd.

Vraagt, nee smeekt zo te zien om een beetje zand. Ach, komt tijd, komt zand moet 'ie maar denken.


GS GJ :z
2 cilinders,....eerlijk verdeeld over 1 fiets!

(en natuurlijk nog een andere mooie Dakar te koop)

Yep, dat zand komt echt wel! Eerst mijn rijvaardigheid verder opkrikken: 30 september Henk Seppenwoolde off-road cursus en volgend jaar 2 dagen Hechlingen... en meer hoef ik niet te zeggen ;) toch? *D
 
De groeten aan Henk!

'k hep vorig jaar (half november of zo) een dag bij hem gereden. Sodeju wat een kloteweer, maar errug veel geleerd. De wegen waren door de vele regen die dag en de dagen ervoor zo glad als snot. Goed voor je techniek (bochten, remmen, optrekken, etc.) Ik heb er wel wat over geschreven op het forum vd GSklup (zoeken op Seppenwolde moet het gewenste resultaat geven).

Was daar met iemand die later Hechlingen heeft gedaan (Roos). Die zou nu nog geen 10euri meer aan Henk uitgeven, dus dat is blijkbaar different koek.

Veel plezier alvast,


GS GJ :}
 
De groeten aan Henk!

'k hep vorig jaar (half november of zo) een dag bij hem gereden. Sodeju wat een kloteweer, maar errug veel geleerd. De wegen waren door de vele regen die dag en de dagen ervoor zo glad als snot. Goed voor je techniek (bochten, remmen, optrekken, etc.) Ik heb er wel wat over geschreven op het forum vd GSklup (zoeken op Seppenwolde moet het gewenste resultaat geven).

Was daar met iemand die later Hechlingen heeft gedaan (Roos). Die zou nu nog geen 10euri meer aan Henk uitgeven, dus dat is blijkbaar different koek.

Veel plezier alvast,


GS GJ :}

Ik heb dat van Roos gelezen en het ging om de all-road cursus van Henk. Ik ga de off-road cursus doen en dat is dus op crosser/enduro (geloof Yamaha WRF250) en niet op je eigen motor. Een all-road cursus zou ik ook niet meer volgen. Als je een aantal keren all-road hebt gereden dan heb je al vrij snel een basis gekregen (daarnaast was de all-road cursus al vol; bij MRO raaden ze trouwens aan om met off-road ervaring niet meer de all-road cursus te doen omdat het dan een teleurstelling zou zijn).
 
ben ni echt zo een een bmw fan maar deze is echt wel mooi!feli met je nieuwe aanwinst!

hoeveel kosten ze ongeveer 2de hands?
 
ben ni echt zo een een bmw fan maar deze is echt wel mooi!feli met je nieuwe aanwinst!

hoeveel kosten ze ongeveer 2de hands?

Varieert maar een 2000 exemplaar doet ongeveer 6000 (bij dealers), bij motoport Almere zag ik een 2003 (met veel opties, maar met duidelijk gebruikssporen voor €7500). Vooral ABS kan een prijsopdrijver zijn, nieuw kost dat ca. €500 en dat blijf je als prijsverschil lang terugzien in de 2e-hands prijzen (meerprijs is ondertussen gezakt naar €425).

2004 exemplaar wijkt op een aantal punten af: ander ruitje en twee bougies ipv één. De Dakar uitvoering is geloof ik pas sinds 2000 op de markt (met langere veerwegen en 21" voorwiel). Het is het sportieve broertje van de normale 650GS.

GS GJ heeft de zijne te koop staan
 
Laatst bewerkt:
Ik heb dat van Roos gelezen en het ging om de all-road cursus van Henk. Ik ga de off-road cursus doen en dat is dus op crosser/enduro (geloof Yamaha WRF250) en niet op je eigen motor. Een all-road cursus zou ik ook niet meer volgen. Als je een aantal keren all-road hebt gereden dan heb je al vrij snel een basis gekregen (daarnaast was de all-road cursus al vol; bij MRO raaden ze trouwens aan om met off-road ervaring niet meer de all-road cursus te doen omdat het dan een teleurstelling zou zijn).

Ik ben het niet helemaal met je eens. Bij Seppenwolde heb ik/hebben wij afgelopen november een dag les gehad bij Seppenwolde in off-road rijden met je eigen fiets. Was op initiatief van de DTA (Dutch Tenere Association) en bedoeld voor bijschaven off-road techniek.
Was veel aandacht voor (off-road) rij techniek, bochten, remmen, balans, kijken, etc.. Met een crosser kan je e.e.a. natuurlijk extremer doen dan met een all-road, maar, per fiets afhankelijk, kom je dan ook een heel eind.

Een All-road training bij Seppenwolde krijg je idd spijt van denk ik.
Henk had toen 400cc Honda's staan. Erg leerzaam om op te rijden. Een deel van de opgestoken kennis zal je wel op je Funduro/Dakar kwijt kunnen, een deel niet.

Voordeel van op je eigen fiets lessen is natuurlijk wel...........dat je het op je eigen fiets leert :Z

In ieder geval: veel plezier :)


GS GJ
 
ik vind hem niet mooi hoor.. ik zou hem gewoon aan mij geven als ik jou was :9~
 
Bij van Harten keek de monteur me wat vreemd aan toen ik de 1000 beurt een week later al wilde: dat zijn veel km's meneer in één week... Teller staat nu op 653km... nog drie dagen woon-werk... (à 100km per dag) en wie zei dat ik niet nog even een extra ommetje maak ;)

@GS GJ:
Neem aan dat jullie toen, als speciale groep, ook een aangepast programma hebben gehad. Maar ik ben het met je eens dat het natuurlijk altijd anders is op je eigen fiets dan op een crosser die vele en vele kilo's lichter is (en een gunstigere kilo/pk verhouding heeft). De off-road training is echter alleen met crosser en niet met eigen fiets (da's alleen met de all-road training; tenminste via de KNMV)
 
Prachtmotor !!!
Ik vind alleen de kleurstelling enz. van GS GJ ietsje mooier, maar deze mag er ook zeer zeker zijn ! Hoe vaker je er naar kijkt, hoe mooier die wordt.
Als je nog eens in Amersfoort bent mag je 'm wel een keer komen showen ;)


Merk je motorisch nog veranderingen of is er niets aan het blok gedaan ?
 
Prachtmotor !!!
Ik vind alleen de kleurstelling enz. van GS GJ ietsje mooier, maar deze mag er ook zeer zeker zijn ! Hoe vaker je er naar kijkt, hoe mooier die wordt.
Als je nog eens in Amersfoort bent mag je 'm wel een keer komen showen ;)


Merk je motorisch nog veranderingen of is er niets aan het blok gedaan ?

Het blok is idd. aangepast: de dubbele bougie is weer terug (zat op de Funduro, verdween bij 650GS met de komst van injectie). Door de dubbele bougie loopt ie nog wat mooier rond en heeft ie een eindschot wat ik niet bij mijn Funduro en op de Dakar 2003 ontdekte, maar wel bij de testfiets van Van Harten. Heb het nog niet op mijn eigen fiets gevoeld omdat ik 'm nog niet vol mag trekken tijdens het inrijden. Ook is ie nog wat zuiniger geworden (tot nu toe heb ik 1:27 probleemloos gehaald) Motorrad heeft trouwens een 2004 650GS op de bank gehad en die kwamen tot 55 krukas pk's :) reactie BMW: serie-afwijking...
 
Dubbele bougie.. he, heb ik ook ! *D
55 krukas pk's, ben benieuwd wat ie dan op het achterwiel geeft. Als je 'm nog voor eind september uit de inrij-periode hebt, is een dynorun bij www.MotorXtra.nl misschien wel wat voor je. Tot eind september 20 euri's voor een run.

1:27, wat is dan je gemiddelde snelheid ?
 
Dubbele bougie.. he, heb ik ook ! *D
55 krukas pk's, ben benieuwd wat ie dan op het achterwiel geeft. Als je 'm nog voor eind september uit de inrij-periode hebt, is een dynorun bij www.MotorXtra.nl misschien wel wat voor je. Tot eind september 20 euri's voor een run.

1:27, wat is dan je gemiddelde snelheid ?

Weet niet of ik 'm op korte termijn op de bank zet, maar ben zelf ook wel nieuwsgierig ;)

Die 1:27 is gemiddeld bij veel te lage snelheden :X Deze week doe ik woon-werk en krijg ik denk ik wel een wat realistischer beeld. Het gemiddelde is nu op basis van toertocht (OBT 8) en ritten naar en van Hengelo via binnenwegen en hooguit 100km wegen. Maar wederom motorrad kwam tot 3,5 per 100km met het middelen van het verbruik bij 100km/u en 130km/u.
 
Snarfman

Bij deze uitnodiging voor een ritje bij mij in de omgeving.

Verwacht je dan wel op je nieuwe aanwinst :]

Is goed te doen, allemaal zandwegen en geen trialpaden.
 
Snarfman

Bij deze uitnodiging voor een ritje bij mij in de omgeving.

Verwacht je dan wel op je nieuwe aanwinst :]

Is goed te doen, allemaal zandwegen en geen trialpaden.

Strak plan, maar ik moet even kijken welk weekend het dan wordt... zit zo'n beetje vol t/m het oliepijltreffen in oktober. Ik ga even kijken of ik ruimte kan vinden... mail je en anders zien we elkaar zeker in oktober. Het lijkt me zowiezo leuk om wat regelmatiger stukken all-road te rijden met anderen om zo de ervaring op pijl te houden. Het oliepijltreffen wordt als het goed is met de oude, aangepaste Funduro.
 
Is wat mij betrefd Ok om eind oktober iets te plannen.

Ziet er wel strak uit dakar van je.

Mis alleen de noppenbanden ;)
 
Is wat mij betrefd Ok om eind oktober iets te plannen.

Ziet er wel strak uit dakar van je.

Mis alleen de noppenbanden ;)

Zijn volgens mij dezelfde die jij er hebt/had zitten: Metzeler Enduro 3 'Sahara' (standaard aflever band voor de Dakar). Hoeveel km's heb jij met je achterband èn voorband gedaan? Ben wel nieusgierig naar de levensduur. Bij de Chain gang (www.f650.com) zag ik tussen de 2500 en 8000 mijlen. Beiden vind ik extreem zowel in negatieve als in positieve zin (mijl als in 1,609 km)
 
weet ik niet precies.
voorige eigenaar hda reeds vervangen en ik heb er nu ongeveer 10000 meegereden dan zal dat totaal zo'n 12000 leveren. Maar dan was de achterband tot op randje versleten.

Maar heb nu T63 van michelin er onder en dat is op het zand prettiger dan enduro 3 banden.
 
Terug
Bovenaan Onderaan