DAM einddempers onder FZ6S

JuliusXL

Die hard MF'er
14 nov 2002
361
0
Beringen (BE)
Vandaag even bij DAM langs gegaan om te kijken of die een set mooie einddempers met hun bekende prachtige sound voor mij konden maken. Het is hun eerste FZ6S en best een uitdaging. De dempertjes die er nu onder zitten zijn erg kort en gewoon daar een buitenschaal omringd. Juist omdat de originele dempers zo kort zijn en de ruimte daarop bemeten is, is het erg moeilijk om andere te voorzien.

De bestaande dempers vallen me dan ook wat tegen om diverse redenen. De 4 pijpjes van Laser zijn mooi, maar laten wat teveel open ruimte, ze sluiten niet mooi aan. Laser Extreme met 2 dempers vind ik persoonlijk niet mooi uitzien. Bos en Remus klinken erg goed, maar steken omwille van het hierboven vermelde te ver uit vanachter en dat verkloot het uiterlijk behoorlijk. De uitlaten zouden de lijn die je kan trekken tussen het puntje van het achterlicht en het einde van de achterband niet mogen overschrijden.

Enfin, het gaat dus een proefprojectje worden. Een deel van het compartiment onder het zadel wordt weggenomen (in totaal halveert dus de opbergruimte die zowieso al niet veel voorstelde). Op die manier hebben ze meer ruimte om behoorlijke dempers te steken zonder dat die achteraan ver uitsteken. Daarenboven worden alle tussenbochten gepolleerd (opgeblonken zoals de voorste bochten). Resultaat moeten twee ronde einddempers worden die mooi aansluiten op de ruimte die er is met een erg kort buitenstukje achteraan.

Keuze is nu nog : inox of inox met titanium look ? Carbon is echt niet mooi denk ik, dan wordt de achterkant veel te zwart. Enfin ik zie wel. 22 juni worden ze geplaatst en daarna kan ik ook meteen kijken naar een vervanging voor die taartschep achterop (afhankelijk van hoe de dempers komen te zitten).

I'll keep you Fazer-riders posted !!!

Terug
Bovenaan Onderaan