Dame in dubio

ga voor een blauwe SV650s oud model, heb je 't blauw v/d R6, de 'motor' van een monster, maar dan met meeer koppel en vermogen...
Zoiets:
(Afbeelding)

:^ Of neem het nieuwe model SV650, zoals deze... ;)

full
 
Je wil sportief, niet nieuw, niet te duur, dan zou ik zeggen
Suzuki sv650s, sportieve zithouding, 2 cylinder dus ook wat trekkracht onderin tov de pks op top, goed beheersbaar als beginner, en als je de S pakt heb je een sportieve zithouding erbij.

Mooi compromis? 8-)

:^

Zoals voorgaande posts al zeiden: een Suzuki SV650(s) is misschien wel iets voor jou. Ik vind het sowieso een heerlijke fiets: makkelijk in onderhoud, degelijk, mooi en betrouwbaar.
Veel motor voor niet al teveel geld :)
 
tsja, wat heb je nu gedaan annemiek?

:)

Inderdaad ook hier Shift00!

maar nu wel zonder rijbewijs en motor... tijdelijk... dus wat je ook kiest, pas goed op!
 
Zeker nog nooit op een echte twin gereden.... Als je met b.v mijn motor, een TL1000r ik denk wel een beetje vergelijkbaar met de Duc 900, niet bij de les bent en een "beginners" fout maakt dan kan je dit nog wel eens duur komen te staan. Fout terug schakelen in b.v. de regen en het achter wiel staat stil :o En toen IK net mijn rbw had ging niet alles even vlekkeloos..........
Ik zou voor de R6 gaan, al vind ik hem om te beginnen wel wat aan de "zware" kant

Beetje late reactie, maar ok :

Klopt, ik heb nie op een 'echte' krachtige twin gereden, wel op meerdere twins waaronder de 2004 SV650S en de Yamaha BT1100 Bulldog, maar die hebben beide niet echt vermogen. Ook met een viercilinder moet je niet hoog in toeren 2x terugschakelen met droog weer. In principe kan het met elke motor.
Zoals je al zegt een 'beginnersfout', een 1000cc is dan ook geen beginnersmotor in mijn ogen. Meestal weet je dan wel een beetje wat een motor doet in bepaalde situaties.

R6 is voor een beginner ook aan de hoge kant, Fazertje is leuk en toch redelijk wat pk's en koppel. Maarja, iedereen moet zelf weten waar ie op begint en op welke fiets hij/zij eindigt.. de lol van het motorrijden zit gelukkig bij mij meer in het koppel dan in de PK's.


Is de topicstartster er ondertussen al uit wat het wordt?
 
Koop eerst ff een gebruikte.
Doe ervaring op.
Ik ging meteen richting de ardennen en zo....

Wat wil je precies.
Sportief en meteen een 'snelle', raggen dus, of ervaring op doen en bijv. eerst ff relaxed zitten!
Ben jij een zondag-pak-ik-een-dijk-rijder, of heb jij je rijbewijs straks voor het 'echte'werk.
Woon/werk en één of twee keer per jaar boenderen in het buitenland, lekker avonturieren.

Speak your mind............
 
Testrijden, kijk of je van twee of vier cilinders houdt (of misschien wel 1 pitter?)

Ducati: Er is ook een 750/800 monster als je 900 teveel lijkt en je de 600 misschien te tam vindt? De 900 is trouwens best nog braaf en goed beheersbaar, ik denk dat juist een R6 al wat meer beheersing vraagt. Ducs zijn trouwens beter dan velen denken, maar als je 2e hands koopt zorg dan wel dat het onderhoudsboekje in orde is.

De Suzuki SV650 die velen noemen is ook goed plan, niet zo heftig als een R6 maar wel meer pit dan M600.

Als je ECHT iets aparts wil en wat prima handelbaar is en niet verwoestend snel kijk dan es naar een Buell XB9? Niet laten vallen, het frame die ook als tank dienst doet is relatief kwetsbaar.

4-cilinder: wel, genoeg 13-in-een-dozijn aanbod als Honda Hornet / Yammi Fazer / Suzi Bandit. Kun je haast niet mee verkeerd gaan en goede inruilers wanneer je wat anders wil (met de nadruk op dat laatste ;) )
 
Er zijn ontzettend veel mottorrijdende vrouwen met een Monster. Wat is dat toch?
Ken al 3 vrouwen met een rode Monster 600.(en op de weg kom je er nog meer tegen)
tja..ik lees het hier steeds weer, dat honda en ducati vrouwenmerken zijn O-)
en oja, ze moeten vooral rood zijn :X
 
Ik ben er nog niet uit.
Op een Fazer heb ik gereden en dat vind ik niet zoveel. Is een makkelijk rijdende motor met een comfortabelen zit, maar gewoon niet mijn motor. Binnenkort ga ik proefrijden op een Monster. Ik ben erg benieuwd hoe deze rijd. Alleen weet ik abosluut niet waar ik op moet letten qua kwaliteit van de motor. Hebben jullie nog tips hier om trend?
Heb geinformeerd naar een R6 die hier te koop staat bij een motorzaak. Helaas mocht ik er niet op proefrijden cq huren omdat ik nog niet lang genoeg mij rijbewijs bezit. Kon over een jaartje terugkomen :(
Iemand nog advies waar ik wel zou kunnen proefrijd?

En Teake te snel op de MTB en nu op de motor :} Hopelijk heb je papiertje en motor snel weer terug
 
Sinds een week hebben we een CBR600F erbij (zie sig). Mijn vrouw heeft haar rijbewijs nog niet maar proefrijden gaat goed op zondag (vandaag) op het parkeerterrein van de Ikea (groter bestaat niet). Zelf vind ik de Honda prachtig strak sturen, snel en sportief, maar wat wil je als Diversion rijder... Mijn vrouw vind de CBR geweldig. Vanuit de laagste toeren pakt ie mooi op, je hebt absolute controle en ze voelt zich meteen zeker. Aan de andere kant heeft de 600F een 'hyperdrive' die begint bij de 8000 toeren. Maar daar hoeft ze voorlopig niet te komen. Kortom zeker prima om mee te beginnen, en genoeg reserve om als ze ervarener wordt een hoop lol aan te beleven.
Succes!
 
Dank voor uw lof!

Tsja, komt vast wel goed... Money is meestal de key, ik hoop dat het allemaal meevalt.

Motor is al terug! Heb meteen tijd om mn koppeling en kleppendekselpakking te vervangen! Elk nadeel heb ze voordeel (@cruijf).

Maarre, jij als bruut fietsende vrouw kan ook wel denken aan een Supermotard! Kun je ook fijn mee spelen van de weg af! Das een soort opgevoerde dh fiets met hookworms! static.marktplaats.nl/fotos/motoren/crossmotoren/44145.jpg
 
Terug
Bovenaan Onderaan