Dames sportief leren motorpak

Cobain

Die hard MF'er
10 apr 2003
504
0
Apeldoorn
Beste motorliefhebbers,

Mijn vriendin is al een tijdje op zoek naar een goed/sportief leren motorpak. Inmiddels zijn er al wel wat combi's voor dames op de markt en er zijn er ook wel een aantal die ze redelijk passen, maar dan komt het grote probleem: de rugprotector! Het lijkt een beetjes of geen enkel dames pak er op berekend is dat er een rugprotector bij in zou moeten passen.
Tot nu toe is alleen de overal van IXS de enige die enigzins in de buurt komt, maar nog niet super is..

Er moeten toch mee dames met dit probleem zitten? Hoe hebben jullie dit opgelost?
 
Beste motorliefhebbers,

Mijn vriendin is al een tijdje op zoek naar een goed/sportief leren motorpak. Inmiddels zijn er al wel wat combi's voor dames op de markt en er zijn er ook wel een aantal die ze redelijk passen, maar dan komt het grote probleem: de rugprotector! Het lijkt een beetjes of geen enkel dames pak er op berekend is dat er een rugprotector bij in zou moeten passen.
Tot nu toe is alleen de overal van IXS de enige die enigzins in de buurt komt, maar nog niet super is..

Er moeten toch mee dames met dit probleem zitten? Hoe hebben jullie dit opgelost?

Ik heb zelf een Revit PX2 combi met een losse Spidi airback er onder; gaat prima
*O*
 
Laatst bewerkt:
Ik heb een herenjack gekocht, omdat de damesjacks te weinig ruimte op de schouders hadden, en mijn Spidi airback past daar gewoon onder :)
 
Beste motorliefhebbers,

Mijn vriendin is al een tijdje op zoek naar een goed/sportief leren motorpak. Inmiddels zijn er al wel wat combi's voor dames op de markt en er zijn er ook wel een aantal die ze redelijk passen, maar dan komt het grote probleem: de rugprotector! Het lijkt een beetjes of geen enkel dames pak er op berekend is dat er een rugprotector bij in zou moeten passen.
Tot nu toe is alleen de overal van IXS de enige die enigzins in de buurt komt, maar nog niet super is..

Er moeten toch mee dames met dit probleem zitten? Hoe hebben jullie dit opgelost?

Is ze niet te kritisch? De boel moet nog een beetje oprekken natuurlijk
 
Ze is denk ik niet te critisch. Over het algemeen hebben heren erg korte pootjes voor hun lengte en mijn vriendin nou juist erg lange. Dus bij de herenpakken zijn de benen te kort.
Het probleem bij de dames pakken is dat waneer ze een maat groter neemt om de rugprotector erin te vrotten het pak weer veel te ruim zit bij haar benen (smalle bovenbenen).
Ze heeft die revit nog niet aangehad. die nog maar even proberen. Daarna maar eens rondsnuffelen op de beurs. misschien dat ze daar wat overals hebben hangen. En als uiterste kunnen we nog een pak laten maken bij Sander Duren of topskin ofzo.... maar ja, neem dan je spaarvarkentje maar mee....
 
Het probleem bij de dames pakken is dat waneer ze een maat groter neemt om de rugprotector erin te vrotten het pak weer veel te ruim zit bij haar benen (smalle bovenbenen).
Een losse jas en een losse broek kopen? Dan kan de jas en de broek in 2 verschillende maten kopen :)
 
Ze is denk ik niet te critisch. Over het algemeen hebben heren erg korte pootjes voor hun lengte en mijn vriendin nou juist erg lange. Dus bij de herenpakken zijn de benen te kort.
Het probleem bij de dames pakken is dat waneer ze een maat groter neemt om de rugprotector erin te vrotten het pak weer veel te ruim zit bij haar benen (smalle bovenbenen).
Ze heeft die revit nog niet aangehad. die nog maar even proberen. Daarna maar eens rondsnuffelen op de beurs. misschien dat ze daar wat overals hebben hangen. En als uiterste kunnen we nog een pak laten maken bij Sander Duren of topskin ofzo.... maar ja, neem dan je spaarvarkentje maar mee....

Ik ben dr erg tevreden over maar ik heb niet echt dunne bovenbenen zeg maar :+

Ik heb een broek maat 36 (valt groot) en een jas 38. Gewoon een keer proberen :Y
 
Deze dus (even voor de beeldvorming)

kleurcombi_290_F_medium.jpg
 
Een losse jas en een losse broek kopen? Dan kan de jas en de broek in 2 verschillende maten kopen :)
:^
jas die je van de broek los kan maken is toch al veel praktischer :Y
edit: kan motoport hengelo aanraden. Goeie hulp, en je vriendin is daar niet de enige met moeilijke maten ;)
 
Laatst bewerkt:
Er zijn toch ook genoeg merken die lengtematen hebben.
Ik ben zelf een man met betrekkelijk lange benen en heb daar destijds geen problemen mee gehad...
 
Losse broek en jas hebben we ook al bekeken. Jas is geen probleem, maar de broeken leverd het zelfde probleem als met de combi's: Een maat groter om de protector te laten passen leverde weer veel te veel ruimte bij haar benen (merken: IXS, MQP, Alpinstar en nog iets...)
We wachten nu een telefoontje af of de overall van IXS in maat 40 besteld kan worden. De brave broeders van de motorzaak wilde een aanbetaling, en als het pak dan niet pas... pech gehad. Maar de baas van de zaak zou er deze week nog eens naar kijken.... :P
Anders maar eens rondneuzen op de motorbeurs in utrecht (wordt een lange dag...)
 
Losse broek en jas hebben we ook al bekeken. Jas is geen probleem, maar de broeken leverd het zelfde probleem als met de combi's: Een maat groter om de protector te laten passen leverde weer veel te veel ruimte bij haar benen (merken: IXS, MQP, Alpinstar en nog iets...)
We wachten nu een telefoontje af of de overall van IXS in maat 40 besteld kan worden. De brave broeders van de motorzaak wilde een aanbetaling, en als het pak dan niet pas... pech gehad. Maar de baas van de zaak zou er deze week nog eens naar kijken.... :P
Anders maar eens rondneuzen op de motorbeurs in utrecht (wordt een lange dag...)
Ze kan natuurlijk ook gewoon wat meer eten!
:P :+
 
Losse broek en jas hebben we ook al bekeken. Jas is geen probleem, maar de broeken leverd het zelfde probleem als met de combi's: Een maat groter om de protector te laten passen leverde weer veel te veel ruimte bij haar benen (merken: IXS, MQP, Alpinstar en nog iets...)
We wachten nu een telefoontje af of de overall van IXS in maat 40 besteld kan worden. De brave broeders van de motorzaak wilde een aanbetaling, en als het pak dan niet pas... pech gehad. Maar de baas van de zaak zou er deze week nog eens naar kijken.... :P
Anders maar eens rondneuzen op de motorbeurs in utrecht (wordt een lange dag...)

Je rugprotector zit toch niet in je broek? Veel merken hebben in de losse broeken echt wel lengtematen (MQP, Revit, Evo enz.). En wat is lang? Als het goed is zitten je laarzen aardig over je broek heen.
Veel jacks hebben trouwens al wat van een rugprotector in de jas, maar een aparte protector .. tja, dan zit je toch gewoon aan een maatje groter van jack. Volgens mij alleen trouwens echt noodzakelijk als je gaat circuitrijden. Succes met zoeken! :?
 
Hey, ik ken het probleem. Ik heb een herencombi gekocht, maar ben nu op zoek naar een goed damespak. De broekspijpen zijn aan de korte kant.

In de Moto73 heb ik een tijd geleden een damespak (overal) gezien wat er erg mooi uitziet van Dainese het oog wil natuurlijk ook wat
Ik weet niet of er een backprotector in zit of in kan, dat zou je bij de leverancier kunnen vragen.

Succes!
 
Ze is denk ik niet te critisch. Over het algemeen hebben heren erg korte pootjes voor hun lengte en mijn vriendin nou juist erg lange.

Lange benen. Hmmm *O* ...

Bevalt de Blade nog steeds?

Misschien moet je eens gaan denken aan MJK. Die kunnen op maat worden gemaakt. Als ik je dan wat aan mag raden: Bisschop Motoren in Punthorst (is niet zo ver bij jou vandaan). Daar wordt je keurig geholpen en kun je MJK pakken bestellen.

En nee... ik krijg niet betaald voor deze reclame... :+
 
Je rugprotector zit toch niet in je broek? Veel merken hebben in de losse broeken echt wel lengtematen (MQP, Revit, Evo enz.). En wat is lang? Als het goed is zitten je laarzen aardig over je broek heen.
Veel jacks hebben trouwens al wat van een rugprotector in de jas, maar een aparte protector .. tja, dan zit je toch gewoon aan een maatje groter van jack. Volgens mij alleen trouwens echt noodzakelijk als je gaat circuitrijden. Succes met zoeken! :?
Ik weet niet waar jij hem zou willen laten maar die van mij moet ook echt wel in m'n broek hoor :P En alleen op het circuit? :N Ik rij er altijd mee, ik heb hem helaas al eens getest :X en ik was er blij dat ik hem om had!

Piccie voor de ideevorming ;)
full
 
Ik weet niet waar jij hem zou willen laten maar die van mij moet ook echt wel in m'n broek hoor :P En alleen op het circuit? :N Ik rij er altijd mee, ik heb hem helaas al eens getest :X en ik was er blij dat ik hem om had!

Piccie voor de ideevorming ;)
(Afbeelding)

:^
 
Hey Dinant,

Ja de blade van je broer bevalt nog steeds uitstekend! De fiets is echt alles wat ik er van verwachtte. Aan je icoontje te zien bevalt de R1 ook nog?

back on topic:
Inderdaad Spider de rugprotector zit inderdaad tot in de broek. Op een andere manier dragen zou denk ik gevaarlijk worden.. En dat ding wordt ook altijd gedragen! Ze is al een keer onderuit gegaan, dus veiligheid eerst.
De enige 2 optie die volgens ons overblijven zijn of een op maat gemaakt pak (MJK is misschien wat duur..)
of een overal. Met als kleine kanttekening dat er bijna geen overals zijn voor dames. IXS heeft er een, Dainese en ik hoorde dat MQP ook met een dames overal komt dit jaar.
Zoals ik al zei, wordt het een lange dag op de beurs en als we dan niets vinden slaan we haar spaarvarkentje kapot en gaan een pak laten maken :P



Lange benen. Hmmm *O* ...

Bevalt de Blade nog steeds?

Misschien moet je eens gaan denken aan MJK. Die kunnen op maat worden gemaakt. Als ik je dan wat aan mag raden: Bisschop Motoren in Punthorst (is niet zo ver bij jou vandaan). Daar wordt je keurig geholpen en kun je MJK pakken bestellen.

En nee... ik krijg niet betaald voor deze reclame... :+
:9 :9
 
Aan je icoontje te zien bevalt de R1 ook nog?
Bevalt nog prima! Misschien dat ik eind dit jaar een nieuwe koop. Even afwachten wat Yamaha en Suzuki gaan doen met hun nieuwe modellen.

(MJK is misschien wat duur..)
Vraag ik me af. MJK zegt er dit zelf over (staat op hun site):

Voor lederen kleding bedragen de maatwerkkosten 15%, met een maximum van €.150,-- en bij een omvang boven 128 cm is de maatwerktoeslag 20% met een maximum van €.200,--.
Het komt regelmatig voor dat een klant komt voor maatwerk en dat na meting en doorpassing blijkt, dat de MJK confectiemaat op een paar kleine punten na heel goed past. Dan kunnen wij het pak ook maken als ± confectie. Dit doen wij als service, dus zonder toeslag, waarbij je dan gelijk je eigen kleuren kan kiezen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan