Dames startersmotor rijbewijs A

Duckati

De geur van warme motorolie 🏍
3 apr 2015
6.039
1.561
Grunn
Toen ik lang geleden net m’n rijbewijs had mocht ik even op de GSX 1100 G van m’n vader rijden. Dat was wel even een verschil met de Kawa GPZ 500 die ik zelf toen had.
 

prop-er

4 wheels move the body, 2 wheels move the soul
2 aug 2010
1.268
1.437
Gouda
Hihi.

Of met een vers rijbewijs in 1997 bij Goedhart je inschrijven voor de Demo-dagen. Die ZX7R ging nog wel, maar de RSV Mille deed op een streepje gas het voorwiel óók in de bocht de lucht in, en dat was toch iets minder. Rest van de rit op eieren gereden, en thuis een schone broek.
 

Miekz

MF'er
9 jun 2020
32
52
Zelf rij ik onderhand alweer 5 jaar rond op een 600cc Ducati Monster, lekker licht en handelbaar.
Voor zo”n €2.500 is er wel een goed exemplaar te vinden.
Met 48 hele pk”s trekt het de straatklinkers niet los maar het stuurt als het spreekwoordelijke scheermes.
Thanks voor de tip. Ik had eigenlijk altijd het idee bij ducati dat je dan ongeveer plat ligt op de motor, maar moet zeggen als ik naar de plaatjes kijkt valt dat best mee? Ik neem het mee bij m'n zoektocht..!
 

Miekz

MF'er
9 jun 2020
32
52
Heb je al gekeken naar de GSX 1300R?
Ondanks de grote cilinderinhoud is deze motor een beginnersfiets pur sang. Het vermogen komt ook heel lineair vrij.
Thanks voor de tip, maar moet zeggen dat dat wel een model is die ik persoonlijk iets minder vindt. Iets meer 'naked' mag van mij wel :)
 

Laphroaig17

MF’er
13 jun 2020
9
3
Hoi Miekz,
Ik zou zeggen ga idd kijken voor die ducati monster. Zelf rijd ik (vrouw van zelfde postuur) nu al 4 jaar op een monster 620. Ook lang gezocht voor een stoer, betaalbaar model maar wel voldoende pit passend bij mijn rijstijl😏 (En niet onbelangrijk, dat ik goed bij de grond kon aangezien meeste zithoogte voor mij te groot was). Destijds ook zeer dankbaar hierop getipt. Als je houd van naked, maar wel wat power onder je kont wilt zonder er meteen vanaf te waaien.... nog geen seconde spijt gehad van deze aankoop.
succes!
 
Laatst bewerkt:

kuncing

MF veteraan
2 mei 2004
9.427
986
Töddenland
Wat ik altijd bij een motor mis, dat is een kraantje met 'reserve-stand'.
Net als bij m'n brommertje. Heeft geen benzine-meter en ook geen dagteller.
Als ie naar 'reserve' gedraaid wordt, dan heb je nog 15KM.

BTW Mijn FZ heeft wel een reserve-stand.
Alleen doet ie het niet bij mij. Niet alleen bij mij dat ie 't niet doet.
In alle jaren FZ ben ik er maar 1 tegengekomen waarbij de reserve-knop wel werkte.

Die reserveknop werkte op de FZ die ik ooit had prima.
De stand normaal daarentegen :X
 
Bovenaan Onderaan