Damn maffe Franse regering...

...

Lijkt me niet dat het buitenland mij mijn vrijheid voor zoiets mag ontnemen zonder tussenkomst van een rechter , Zo gaat het hier wel en daarom probeer ik dat uit te vissen.
...

A nee?
Als de rechter oordeelt dat jij crimineel rijgedrag vertoont en daarmee andere weggebruikers acuut in gevaar hebt gebracht, dan zie ik niet in waarom je als buitenlander daar niet een tijdje voor "de zeep mag oprapen" ...
 
Het gelijkheidsbeginsel doet daar gewoon opgeld en dat is je met voorbeelden ook duidelijk gemaakt.

Toch ligt het een en ander niet zo gemakkelijk als jij beweert. Ik heb wel eens bij wegmisbruikers ( :r programma) gezien dat een buitenlander staande werd gehouden voor een overtreding waarvoor die in principe zijn rijbewijs kon kwijtraken. Echter werd er met de officier van justitie gebeld. Deze besloot de persoon in kwestie niet diens rijbewijs in te nemen maar een extra hoge bekeuring te geven, die direct betaald diende te worden.
 
Toch ligt het een en ander niet zo gemakkelijk als jij beweert.
Ja, dat ligt het wel.
Ik heb wel eens bij wegmisbruikers ( :r programma) gezien dat een buitenlander staande werd gehouden voor een overtreding waarvoor die in principe zijn rijbewijs kon kwijtraken. Echter werd er met de officier van justitie gebeld. Deze besloot de persoon in kwestie niet diens rijbewijs in te nemen maar een extra hoge bekeuring te geven, die direct betaald diende te worden.
Voor moord kan je levenslang krijgen. Niet alle moordenaars krijgen levenslang toch?
 
Het gelijkheidsbeginsel doet daar gewoon opgeld en dat is je met voorbeelden ook duidelijk gemaakt.

Weet niet in welk topic jij zit te lezen maar vind drugssmokkel toch wel even wat anders dan een snelheidsovertreding en dan al helemaal zoals aangekaart in mijn situatieschets jij bent ook de enige die erop heeft gereageerd en ik weet inmiddels ook dat jij denkt dat je god/jezus/mohammed/buddha/jozef/geilige maagd maria bent maar daar heb ik geen boodschap aan.

Doe dan gewoon 1 km te hard is ook 3 maanden zitten stukken makkelijker lijkt me _O-
 
Ja, dat ligt het wel.Voor moord kan je levenslang krijgen. Niet alle moordenaars krijgen levenslang toch?

Je ontkrachtigd dus je eigen punt?

je zegt zelf alle bestuurders die 50+ rijden gaan 3 maanden de cel en nu zeg je dat het niet hoeft
 
je zegt zelf alle bestuurders die 50+ rijden gaan 3 maanden de cel en nu zeg je dat het niet hoeft
|(
Tsjah, diezelfde "argumentatie" hoor je van nederlanders die drugs op zak hebben en dan een tijdje mogen brommen in een ander land.
Voor eisen aan je voertuig moet je je aan de NL-se regels houden, maar qua rijgedrag gewoon aan de lokale regels. De soep zal echt niet zo heet worden gegeten, maar ja, 3 maanden cel kan gewoon..

Your opinion doesn't change the facts

Het interesseert mensen helemaal niets wat jouw "mening" is en politie en justitie al helemaal niet. Als je je billen brandt moet je op de blaren zitten. Als jij daar te hard rijdt weet je dat je wellicht een tijdje mag brommen.

Regeren is vooruitzien...
Ja, dat mag/kan/gebeurt dus wel. Een antwoord dat al door divers e mensen is gegeven.
 
ben ik de eerste die denkt in de richting: gewoon voor de rechter slepen want dit is pure discriminatie. op de motor te hard rijden en de bak in, met de auto te hard rijden en boete? gegarandeerd dat je je gelijk haalt.
 
Laatst bewerkt:
Gevangenisstraf voor een snelheidsovertreding vind ik sowieso een giller, mag hopen dat het in Nederland nooit zo ver komt!
 
ben ik de eerste die denkt in de richting: gewoon voor de rechter slepen want dit is pure discriminatie. op de motor te hard rijden en de bak in, met de auto te hard rijden en boete? gegarandeerd dat je je gelijk haalt.
Waar staat dat automobilisten niet ook gewoon 3 maanden cel krijgen opgelegd in een vergelijkbaar geval?

Precies. Weer een gevalletje van eerst lezen en dan reageren. Het geld voor alle bestuurders voorzover ik de kranten en de overheidspropaganda lees...

Sterker nog, die celstraf geldt al jaren als je binnen 3 jaar recidiveert met >50 km/h te hard:
Récidive d'excès de vitesse = 50 km/h dans un délai de 3 ans:
* 3 mois de prison 3750 € d'amende,
* 6 points de permis,
* 3 ans de suspension de permis.
 
Laatst bewerkt:
ben ik de eerste die denkt in de richting: gewoon voor de rechter slepen want dit is pure discriminatie. op de motor te hard rijden en de bak in, met de auto te hard rijden en boete? gegarandeerd dat je je gelijk haalt.

Ik zie sowieso wel een aantal haken en ogen aan dit hele gebeuren.
Maar van Autoreply mag je die niet zien en Autoreply rijd ook altijd stipt 50 waar hij 50 mag stipt 70 waar hij 70 mag en stipt 100 waar hij 100 mag aan de 130 waagt ie zich niet want dat is eng en zeer crimineel :Z
 
Om het verhaal van de momenteel in FR geldige gevangenisstraf bij snelheidsovertredingen nu es beter te duiden:

Sinds 11 mei 2011 geldt voor alle types voertuigen en alle nationaliteiten
Vanaf 50/u te snel is er 3mnd cel voorzien als max straf bovenop boetes en rijbewijskwijt
De rechter kan een lichtere straf uitspreken

voor 11/05/2011 kwam de gevangenisstraf er enkel bij recidive binnen 3 jaar, of bij ongevallen met slachtoffers (5 jaar cel), of doden (7a10 jaar cel), of alcohol/drug intoxicatie ... en nog paar dingsigheidjes


Excès de vitesse | controleradar.org


Autoreply had het afschaffen van de recidive regel vanaf 11/05/2001, nog niet gezien waarschijnlijk ...
Depuis le 11 mai 2011, il n'y a plus de distinction entre excès de vitesse de plus de 50km/h et récidive : la sanction auparavant attribuée en cas de récidive est désormais appliquée dès le premier excès de plus de 50km/h.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan