Damn maffe Franse regering...

Voor ons zijn de regels hard en raar maar de gemiddelde franse motorrijder

enz enz.

volgens de commentaren in nederlands wakkerste roddelblad zou je zo het woordje "franse" door "nederlandse" kunnen vervangen.....

en waakzaamheid is (ook hier in Nederland) geboden.
Met onzinnigheden en draconische maatregelen nemen staat de Franse regering niet alleen.
 
Jonge jonge, wat maken we ons weer druk. Ik wil wedden dat als je een beetje normaal doet je helemaal nergens last van hebt. Niks, nada.

:]
 
hij ook onder z'n hemd?

[afbeelding]

of het komt door de wind of drinkt liever bier dan wijn.
Ja, zal wel denk ik. O-)




Nachtdrit 2010
full
 
Commerciële belangen
Je kan jezelf met allerlei troep versieren om zichtbaarder te worden, sommige mensen zien jou gewoon niet.
Wat je ook draagt.
Pas wanneer je te dicht in de buurt komt word je gezien en meestal is het dan te laat.
Alhoewel ik denk dat je gelijk hebt vind ik dat die hesjes in het donker wel nut hebben.
Maar sowieso vind ik die dingen lelijk en heb ze alleen tijdens mijn rijlessen gedragen. ;)
 
Nou, ik kom nogal eens in de Vogezen en als ik dan die Franse motards zie, dan denk ik ook bij mezelf: "Waar zit het verstand?" Rij ik dan weer naar NL en zie ze dan weer op de snelweg, denk ik nog steeds hetzelfde....
Zie ik daarentegen de Franse motoragenten, dan denk ik "die hebben geen verstand!" Als ZIJ al eens het juiste voorbeeld zouden geven en bv eens bij hun NL collega's zouden gaan kijken, want vroeger zeiden ze "goed voorbeeld doet goed volgen"......
En natuurlijk, aso's moet je van de weg halen, maar als je toch met een gepaste snelheid tussen de files doorgaat, dan werk je m.i. juist mee aan een vlotte verkeersdoorloop, toch?
Zelf heb ik op het span altijd zo'n geel hesje aan, maar meer met het idee van "baat het niet, schaad het niet"; ik heb niet de illusie dat automobilisten nou plotseling wakker schrikken of zich gewoon gaan gedragen omdat ze zo'n hesje zien!
 
M.b.t. het Fluo-hesje, ben ik gewoon bij de bron gaan zoeken :
Het Franse verkeersregelement wijzigt inderdaad per 1-1-2012, maar het is imho niet (helemaal) zoals hier links en rechts wordt verkondigd :

Ik heb even zitten speuren : Van de officiële Franse wetgeving-site.
Code de la route ,Version à venir au 31 décembre 2011
http://www.legifrance.gouv.fr/affic...Texte=LEGITEXT000006074228&dateTexte=20111231

Titre III : Dispositions complémentaires applicables à la circulation de certains véhicules.
Chapitre Ier : Motocyclettes, tricycles et quadricycles à moteur, cyclomoteurs et cycles. (Articles R431-1 à R431-11)

Article R431-1-1 .
Créé par Décret n°2008-754 du 30 juillet 2008 - art. 20
Lorsqu'ils circulent la nuit, ou le jour lorsque la visibilité est insuffisante, tout conducteur et passager d'un cycle doivent porter hors agglomération un gilet de haute visibilité conforme à la réglementation et dont les caractéristiques sont prévues par un arrêté du ministre chargé des transports.

Zeer vrij vertaald :
's nachts -óf overdag bij slecht zicht -moet elke bestuurder én de passagier.....buiten de bebouwde kom een 'fluor vestje' dragen.

Ja, wel meenemen zo'n vestje dus...maar als je als motorrijder gewoon lekker aan het rondrijden bent met goed zicht ......is dat vestje dus niet verplicht om te dragen hoor.
En laten we in de praktijk nu vooral/meestal met prima zicht aan het rijden zijn ! :]

just my 02 cents / deux centimes ;)
 
Laatst bewerkt:
Voor ons zijn de regels hard en raar maar de gemiddelde franse motorrijder

enz enz.

volgens de commentaren in nederlands wakkerste roddelblad zou je zo het woordje "franse" door "nederlandse" kunnen vervangen.....

en waakzaamheid is (ook hier in Nederland) geboden.
Met onzinnigheden en draconische maatregelen nemen staat de Franse regering niet alleen.

:^

daar hebben we een Europeesparlement voor :r
 
De Franse motorrijders protesteren.

De reden;

Verplicht een fluorvest.
Niet meer tussen de filesdorrijden.
En een Celstraf bij te hard rijden.

Zijn alle motorrijders nu opeens criminelen?

Cookies op AD.nl | AD.nl


de wijze waarop de Motards in La France tussen de auto's door bleren is ook ECHT belachelijk..

de rest van de voorgenomen regelgeving is ook BELACHELIJK



ze kunnen zoveel bedenken....moet het ook nog te handhaven zijn.

en ik denk dat de prioriteiten in Frankrijk en overige landen wel anders liggen dan de cellen vullen met motorrijders 8-)


oftewel

5467813763_61a5664112.jpg
 
Laatst bewerkt:
Gaat wel erg ver.
Aan de andere kant: als je wel eens in Frankrijk bent geweest en ziet hoe de gemiddelde Franse motorrijder zich daar gedraagt.... :X

:^
Vorige zondag reed ik het rondje rond de Gorges du Verdon, en dat was precies één supergroot racecircuit. 50% van de motor'rijders' daar moesten ze stante pede hun rijbewijs afpakken. Definitief ! Nondedjuu toch! Een beetje de regels verkrachten moet kunnen maar dit ...? Nou moe, asjemenou en ça alors ...
 
Ik zie alleen maar de zijkant en in het 2e filmpje de achterkant :+

Ik bedoel, toon mij eens de zichtbaarheid van een vestje wanneer je met 80km/u mij tegemoet komt rijden in het donker :z
Op de voorkant heb ik gewoon koplicht aan, wat er achter zit zie je waarschijnlijk nauwelijks in het verte.
Een reflecterende jas heeft juist van de zijkant en vooral achterkant zin.
Ik ken mensen met oldtimer motoren met zwart leren pak. De motoren hebben meestal een gering licht gewend achterlicht. Je kan ze echt bijna niet zien in het donker van achteren.

Maar goed, ik vind het verplichten ook te ver gaan. Maar het lijkt mij wel verstandig om het wel te dragen.

IMG_0867.jpg
 
Hoe is dat gekomen?
Dat is gekomen omdat Franse koekblikkers geen rekening houden met motorrijders in het verkeer.

:+

Dat is PERTINENT onwaar !
Ik ken geen ander land waar de automobilist meer rekening houdt met een motorrijder dan in Fr. Kom je in file op meervakswegen, dan ben je precies Mozes ... zowat alle fransen gaan instant en heel duidelijk opzij. Zelfs in stadse omgeving. En op kruispunten wordt je niet afgesneden maar krijg je alle ruimte die je nodig hebt.
Al zou dat ook kunnen omdat automobilisten beetje bang zijn voor het onvoorspelbare helse koers gedrag van de gemiddelde franse motorrijderidioot.
 
Laatst bewerkt:
Dat is PERTINENT onwaar !
Ik ken geen ander land waar de automobilist meer rekening houdt met een motorrijder dan in Fr. Kom je in file op meervakswegen, dan ben je precies Mozes ... zowat alle fransen gaan instant en heel duidelijk opzij. Zelfs in stadse omgeving. En op kruispunten wordt je niet afgesneden maar krijg je alle ruimte die je nodig hebt.
Al zou dat ook kunnen omdat automobilisten beetje bang zijn voor het onvoorspelbare helse koers gedrag van de gemiddelde franse motorrijderidioot.


[me="Blade"]wel :Y[/me]

Tsjechië... waar je als motorrijder regelmatig met verbazing rondrijdt omdat je zo ontzettend veel ruimte krijgt :}
 
Dat is PERTINENT onwaar !
Ik ken geen ander land waar de automobilist meer rekening houdt met een motorrijder dan in Fr. Kom je in file op meervakswegen, dan ben je precies Mozes ... zowat alle fransen gaan instant en heel duidelijk opzij. Zelfs in stadse omgeving. En op kruispunten wordt je niet afgesneden maar krijg je alle ruimte die je nodig hebt.
~Al zou dat ook kunnen omdat automobilisten beetje bang zijn voor het onvoorspelbare helse koers gedrag van de gemiddelde franse motorrijder


:+
 
:^
Vorige zondag reed ik het rondje rond de Gorges du Verdon, en dat was precies één supergroot racecircuit. 50% van de motor'rijders' daar moesten ze stante pede hun rijbewijs afpakken. Definitief ! Nondedjuu toch! Een beetje de regels verkrachten moet kunnen maar dit ...? Nou moe, asjemenou en ça alors ...


je had moeite om je aan te passen aan de locals? :X
 
Tja, in Frankrijk dwing je als motorrijder nog respect af bij de automobilisten. Dat is hier wel anders getuige al die heftige verhalen op MF :o
 
Terug
Bovenaan Onderaan