Damn maffe Franse regering...

Ik vind ook dat al die Franse motorrijders een hesje aan moeten, kun je die knurften er tenminste tussenuit!!!


:) :) :)
 
dat van die vestjes kan ik me wel voorstellen.
De rest misschien ook.
Als je ziet hoe ze als gekken tussen de files door jakkeren....
Ik heb me recentelijk echt zitten verbazen op de rondweg van Parijs.
Dat heet niks meer met max. 10km/h verschilsnelheid en max 50km/h voor de motor te maken.
Meer met levensmoeheid.
De soep zal wel niet zo heet gegeten worden als hij op de Franse tafel verschijnt.
De celstraf bij snelheidsovertreding zal ook wel wat genuanceerder liggen.
Ik hoop wel dat de Franse agent het verschil tussen een levensmoede local of een goed uitgeruste toerist kan onderscheiden.....
 
Ja, maar in die 2 stukjes staat niet zo veel nieuws ;)Ik vind eerlijk gezegd NL een van de prettigste landen om file te rijden en stukken fijner en veiliger rijden als Frankrijk. Zeker Parijs met al die )^*&^*&-scootertjes die overal zijdelings doorknallen is een drama.
Parijs = NIET Frankrijk.
Parijsenaars zullen zichzelf ook altijd "Parisien" noemen en nooit een Fransman.

En hoe ze daar rijden is nou niet bepalend voor de rest van het land.... Wat ik overigens erg prettig vind, rijden daar. Altijd lachen en lekker doorrijden. Maar ik kan me voorstellen dat wanneer je als oud wijf gaat rijden je het dood eng en levensgevaarlijk vindt. :Y
 
Parijs = NIET Frankrijk.
Parijsenaars zullen zichzelf ook altijd "Parisien" noemen en nooit een Fransman.

En hoe ze daar rijden is nou niet bepalend voor de rest van het land.
Precies... en daarom noem ik Parijs ook apart...
Wat ik overigens erg prettig vind, rijden daar. Altijd lachen en lekker doorrijden. Maar ik kan me voorstellen dat wanneer je als oud wijf gaat rijden je het dood eng en levensgevaarlijk vindt. :Y
Ik had het over filerijden, niet over rijden in het algemeen. En ja, dat gaat in NL uitstekend, veel beter als in welk land dan ook (doordeweeks dan, in weekenden is het helaas een drama) In het buitenland is dat een stuk minder veilig, overzichtelijk en heb je geregeld iemand die hem er fijn ff voorknalt of mensen die de meest debiele toeren uithalen.

Dat qua overige rijgedrag Nederland op een goede plaats staat (na Belgie) voor meest belabberde rijgedrag ter wereld moge duidelijk zijn..
 
Krreg vandaag mijn Shark Evo II binnen, met stickertjes voor Frankrijk 4 (reflecterende) stickers voor op je kanis.
Mooi land Frankrijk, maar die Fransen....
 
Precies... en daarom noem ik Parijs ook apart...Ik had het over filerijden, niet over rijden in het algemeen. En ja, dat gaat in NL uitstekend, veel beter als in welk land dan ook (doordeweeks dan, in weekenden is het helaas een drama) In het buitenland is dat een stuk minder veilig, overzichtelijk en heb je geregeld iemand die hem er fijn ff voorknalt of mensen die de meest debiele toeren uithalen.

Dat qua overige rijgedrag Nederland op een goede plaats staat (na Belgie) voor meest belabberde rijgedrag ter wereld moge duidelijk zijn..
Toch grappig hoe mensen compleet anders kunnen denken over dingen :Y

Ik vind filerijden (ja ik had het ook over filerijden) in Frankrijk echt veel prettiger dan in NL. Hier houden mensen veel langer een bepaalde baan en zien ze je als motorrijder bijna in alle gevallen voor ze van baan wisselen. In NL duikt alles en iedereen maar wat heen en weer tussen de banen (alsof het ook maar iets uitmaakt) en geven ze je als motorrijder een stukje van 50 a 100cm om tussen de auto's door te rijden terwijl ze in Frankrijk vaak genoeg ruimte maken om er een redelijke vrachtwagen tussen door te laten...
 
Toch grappig hoe mensen compleet anders kunnen denken over dingen :Y

Ik vind filerijden (ja ik had het ook over filerijden) in Frankrijk echt veel prettiger dan in NL. Hier houden mensen veel langer een bepaalde baan en zien ze je als motorrijder bijna in alle gevallen voor ze van baan wisselen. In NL duikt alles en iedereen maar wat heen en weer tussen de banen (alsof het ook maar iets uitmaakt) en geven ze je als motorrijder een stukje van 50 a 100cm om tussen de auto's door te rijden terwijl ze in Frankrijk vaak genoeg ruimte maken om er een redelijke vrachtwagen tussen door te laten...

Ze rijden weliswaar als debielen, maar de Fransen worden bij hun B-tje veel meer gewezen op de gevaren van tweewielers. Ze zullen dus altijd ruimer om een fietser of motorrijder heen rijden dan hier normaal is. Op sommige bekende stukken file (zuidelijker dan Parijs) opent de massa auto's zich voor je alsof..
parting-red-sea.jpg


Bovendien is mij meerdere malen overkomen dat ik in het Zuiden rete gaar van de motor afstapte, en de naast mij geparkeerde Fransen direct een flesje gekoeld water aanboden (het was bloed heet). Dat is mij in NL nog nooit gebeurd. Dat Parijs een soort battlefield is, ok. Maar ik ben van mening dat men in de rest van Frankrijk juist meer rekening met motorrijders houdt dan hier.
 
Ze rijden weliswaar als debielen, maar de Fransen worden bij hun B-tje veel meer gewezen op de gevaren van tweewielers. Ze zullen dus altijd ruimer om een fietser of motorrijder heen rijden dan hier normaal is. Op sommige bekende stukken file (zuidelijker dan Parijs) opent de massa auto's zich voor je alsof..
[afbeelding]

Bovendien is mij meerdere malen overkomen dat ik in het Zuiden rete gaar van de motor afstapte, en de naast mij geparkeerde Fransen direct een flesje gekoeld water aanboden (het was bloed heet). Dat is mij in NL nog nooit gebeurd. Dat Parijs een soort battlefield is, ok. Maar ik ben van mening dat men in de rest van Frankrijk juist meer rekening met motorrijders houdt dan hier.
Water? nee, nog nooit meegemmakt.
Maar bij Le Camping Moto krijg je sinds jaar en dag een biertje van het huis als je aan komt rijden. *O*
 
Precies... en daarom noem ik Parijs ook apart...Ik had het over filerijden, niet over rijden in het algemeen. En ja, dat gaat in NL uitstekend, veel beter als in welk land dan ook (doordeweeks dan, in weekenden is het helaas een drama) In het buitenland is dat een stuk minder veilig, overzichtelijk en heb je geregeld iemand die hem er fijn ff voorknalt of mensen die de meest debiele toeren uithalen.

Dat qua overige rijgedrag Nederland op een goede plaats staat (na Belgie) voor meest belabberde rijgedrag ter wereld moge duidelijk zijn..

In duitsland kun je ook goed filerijden :Y , de meesten maken optijd ruimte of rijden bij voorbaat al zo dat er motoren langs kunnen.
 
Ik kreeg vorige keer in Zuid-Frankrijk ook meteen een koud biertje aangerijkt toen we op de camping aan waren gekomen, van Nederlandse caravanners :)
Ze vonden het zo stoer dat wij naar de Pyreneeen gingen, dat moest beloond worden ...
 
Voor de info, ik woon in Frankrijk, dus ben er aardig van op de hoogte.

En als ik de zomer in Zuid Frankrijk over de snelweg rijdt, zie je de motorpolitie in een blouse met korte mouwen op de motor zitten met 130 per uur :Y .
Lekker veilig en ik denk dat zij eerst maar eens het goede voorbeeld moeten geven met beschermende kleding :] .

Vriend is motoragend en die vertelde mij hierover. Ze mogen niets anders dragen. De "police" heeft wel een textiel uitrusting. De motorrijder van de Gendarmerie wordt nog steeds als paardrijder gezien, vandaar de paardenlaarzen, en de slechte motorkleding... Veel motoragenten klagen hierover. Inmiddels komt er verandering in, en zal binnen nu en 2 jaar de gendarmerie dezelfde uitrusting hebben als de police (gendarmerie is leger, en dus voornamelijk snelweg + kleine dorpen, police valt onder een ander ministerie en is alleen aanwezig in steden, dit wordt binnenkort gelijkgetrokken).


Hmmmm, iemand nog andere bronnen? (en eventueel meer uitleg, want het streepje tekst onder de foto zegt niet echt veel..)

In Frankrijk heb je meerdere modules die legaal flitsers aangeven. Een is gebaseerd op "sociale media" om het zo maar te zeggen. Het apparaatje registreerd je positie, en indien jij een flitser ziet druk je op een knop om het te melden, andere gebruikers krijgen het bericht ruim van tevoren door. Je krijgt op het scherm van het apparaatje ook te zien hoeveel "openers" voor jou rijden (als er 15 voor je rijden, is de info dus erg zeker). Alle vaste flitsers staan vooraf ingeprogrammeerd.

Dit bedrijf heeft o.a ook de applicatie voor iPhone en Android, dit wordt allemaal verboden. Net als de kaarten met vaste flitsers... (denk aan TomTom enz...). Dit gaat op 1 januari 2012 in als ik het goed heb begrepen.


Wat betreft het gele hesje, de wet is nog niet goedgekeurd... Maar het kan verplicht worden, en indien dit niet wordt gerespecteerd staat er een boete van 135€ op, en 2 punten van het rijbewijs af (Frans rijbewijs heeft 12 punten, deze boete is vergelijkbaar met een overtreding van +20 à 29km/u).

Bij een overtreding van 50+, staat 3 maanden cel (en die ook echt gezeten moeten worden). Dit al bij de eerste overtreding (dus ook zonder verleden).

Ook wil men de nummerborden vergroten naar 275x200 mm.

Allerlei andere shit willen ze aanpassen, gaat echt nergens over. Dit weekend (zaterdag) waren demonstraties door heel Frankrijk. In Parijs waren er 20.000 motoren geteld, Lyon ook een stuk of 15.000 enz enz... Met sympathie van de automobilisten, die oook onder bepaalde regels komen te vallen (zoals snelheid, flitsapparaat enz...).


Oh, de achtergrond van deze aanpassing, vooral tegen motorrijders gericht ? Een vriendje van de zoon van een politieke bitch is ooit aangereden door een motorrijder, dit moeten we nemen als een soort revenge.

Vergelijkbaar met de aanpassingen op het gebied van privézwembaden hier in Frankrijk. De kleinzoon van een minister is ooit in 'n zwembad gevallen en verdronken... Inmiddels dus verplicht om hek van 1m20 om een afstand van 1m van het water om je zwembad te hebben, of een alarm in je bad... :X
 
Oh en ik wou nog even zeggen, gezien er aardig gegeneraliseerd word :

In Frankrijk mag je op je 16de met een 125cc rijden, een scooter van 125cc met je autorijbewijs besturen (zonder opleiding in de eerste instantie, nu is dat anders), en bepaalde motorscooters met autorijbewijs rijden (Piaggio MP3 250 en 400 in LT uitvoering).

Ik reed dagelijks over de peripherique van Parijs op de scooter om naar het werk te gaan, en gedroeg me gewoon. Ik kan wel de frustratie begrijpen wanneer er iemand van baan verwisseld als jij aan komt rijden. Alle mensen uit Parijs zelf weten dat tussen de linker en de middelste rijstrook alle 2wielers komen. Je moest ook echt oppassen indien mensen uit een andere streek of land kwamen, want die houden daar dus GEEN rekening mee (dus kijken niet in spiegel voor het verwisselen van baan, geen knipperlicht enz...)
 
En hoe ze daar rijden is nou niet bepalend voor de rest van het land.... Wat ik overigens erg prettig vind, rijden daar. Altijd lachen en lekker doorrijden. Maar ik kan me voorstellen dat wanneer je als oud wijf gaat rijden je het dood eng en levensgevaarlijk vindt. :Y

Helemaal mee eens... Gewoon doorrijden, en je hebt totaal geen probleem :) Ik reed altijd heel relaxed in Parijs :)
 
Ach, het verkeer in Parijs en Lyon lijkt op de randstad en het verkeer in de rest van Frankrijk lijkt op het verkeer buiten de randstad en dat vind ik allemaal best meevallen.
 
Ze rijden weliswaar als debielen, maar de Fransen worden bij hun B-tje veel meer gewezen op de gevaren van tweewielers. Ze zullen dus altijd ruimer om een fietser of motorrijder heen rijden dan hier normaal is. Op sommige bekende stukken file (zuidelijker dan Parijs) opent de massa auto's zich voor je alsof..
[afbeelding]

Bovendien is mij meerdere malen overkomen dat ik in het Zuiden rete gaar van de motor afstapte, en de naast mij geparkeerde Fransen direct een flesje gekoeld water aanboden (het was bloed heet). Dat is mij in NL nog nooit gebeurd. Dat Parijs een soort battlefield is, ok. Maar ik ben van mening dat men in de rest van Frankrijk juist meer rekening met motorrijders houdt dan hier.
Exact mijn ervaring van Frankrijk en dan vooral het Zuiden. Heerlijk rijden en je krijgt altijd de ruimte. :Y
 
Terug
Bovenaan Onderaan