Damn maffe Franse regering...

Voor de info, ik woon in Frankrijk, dus ben er aardig van op de hoogte.Vriend is motoragend en die vertelde mij hierover. Ze mogen niets anders dragen. De "police" heeft wel een textiel uitrusting. De motorrijder van de Gendarmerie wordt nog steeds als paardrijder gezien, vandaar de paardenlaarzen, en de slechte motorkleding... Veel motoragenten klagen hierover. Inmiddels komt er verandering in, en zal binnen nu en 2 jaar de gendarmerie dezelfde uitrusting hebben als de police (gendarmerie is leger, en dus voornamelijk snelweg + kleine dorpen, police valt onder een ander ministerie en is alleen aanwezig in steden, dit wordt binnenkort gelijkgetrokken).-
Mij is hier juist iets heel anders over verteld. Namelijk dat ze lange tijd in leer hebben gereden maar door de hoge temperaturen hier werden veel agenten onwel en kregen daardoor ook relatief vaak ongelukken (als je zit te smelten in je pak heb je je motor na enige tijd echt niet meer goed onder controle) maar volgens de regels mochten ze niet in t-shirtje.
Toen heeft de vakbond dus aangedrongen op het toestaan (of verplichten, ben ik niet zeker van) van het rijden in t-shirtje. En sindsdien zijn er dan ook een stuk minder ongevallen waar agenten bij betrokken zijn (ook omdat ze nu nog beter opletten, in je tshirtje wil je immers niet vallen).
 
Helemaal mee eens... Gewoon doorrijden, en je hebt totaal geen probleem :) Ik reed altijd heel relaxed in Parijs :)
Parijs is heerlijk rijden :Y

Ik ga altijd bewust recht door het centrum, gewoon voor de lol. Om de arc de triomph heen rijden *O*

Ook met de motor gedaan vorig jaar, ben nog nooit zo snel door een stad heen geweest...
 
afgelopen zaterdag de a86 om parijs heen genomen. Was wel file en veeeeeeeel motorrijders gezien. Behalve dat, heeeeeerlijk doorkachelen overal. lekker 130/140. Ben nog met 160 heuveltje af gekomen op de route du nord. Staat er eentje met zn subaru impreza te posten... Gauw gas terug :P
 
Nog 3 jaar en in heel de EU is het zo...Brussel zal het wel een goed plan vinden om die kl*te motorrijders aan te pakken en instemmend Nederland zal dan wel meegaan... :N
 
Nog 3 jaar en in heel de EU is het zo...Brussel zal het wel een goed plan vinden om die kl*te motorrijders aan te pakken en instemmend Nederland zal dan wel meegaan... :N

Aangezien hier in Griekenland 80% van de motorrijders zich (ongestraft) zelfs niets aantrekt van de helmplicht zal het met die andere zaken ook wel loslopen. ;)
 
Aangezien hier in Griekenland 80% van de motorrijders zich (ongestraft) zelfs niets aantrekt van de helmplicht zal het met die andere zaken ook wel loslopen. ;)

Zeker, want ze zullen allemaal hun motors mogen verkopen om hun schulden aan ons terug te betalen... :Y
 
T is nogal off-topic maar jij houdt de individuele 'Griek in de straat' aansprakelijk voor de huidige puinhoop? :X
Ja:
The citizens are getting the government they deserve. The problem is that I'm also getting the government they deserve.

Maargoed, da's volledig offtopic :X
 
Voor de info, ik woon in Frankrijk, dus ben er aardig van op de hoogte.








Wat betreft het gele hesje, de wet is nog niet goedgekeurd... Maar het kan verplicht worden, en indien dit niet wordt gerespecteerd staat er een boete van 135€ op, en 2 punten van het rijbewijs af (Frans rijbewijs heeft 12 punten, deze boete is vergelijkbaar met een overtreding van +20 à 29km/u).

Bij een overtreding van 50+, staat 3 maanden cel (en die ook echt gezeten moeten worden). Dit al bij de eerste overtreding (dus ook zonder verleden).

Ook wil men de nummerborden vergroten naar 275x200 mm.

rest mij nog steeds de vraag hoe ze dat gaan doen met de toerist? De Locals (sorry) Maar boeit me dus niet. Jullie regels jullie kennen de gevolgen dus jullie risico.

Gaan ze een Nederlander die hetzelfde doet ook even 3 maanden de bak in smijten?

Iets met straf die niet strookt met de overtreding tenzij het buiten alle proporties is zoals tussen de file of schoolgaand gebeid?

Leuk voor de mensen die op vakantie gaan en s' nachts even willen doorrijden 1 bord missen is 3 maanden in Frankrijk bommen? Ga dat maar uitleggen aan je werkgever:
Sorry arie ik kan niet komen werken want ik reed hier s' nachts 52km/u te hard op de snelweg had het bordje van 120 terug naar 100 gemist en nu zit ik hier nog 3 maanden op Franse staatsvakantie oh jah was ook me hesje vergeten dus ze doen er een maand bij |(
 
rest mij nog steeds de vraag hoe ze dat gaan doen met de toerist? De Locals (sorry) Maar boeit me dus niet. Jullie regels jullie kennen de gevolgen dus jullie risico.

Gaan ze een Nederlander die hetzelfde doet ook even 3 maanden de bak in smijten?

Iets met straf die niet strookt met de overtreding tenzij het buiten alle proporties is zoals tussen de file of schoolgaand gebeid?
Tsjah, diezelfde "argumentatie" hoor je van nederlanders die drugs op zak hebben en dan een tijdje mogen brommen in een ander land.
Voor eisen aan je voertuig moet je je aan de NL-se regels houden, maar qua rijgedrag gewoon aan de lokale regels. De soep zal echt niet zo heet worden gegeten, maar ja, 3 maanden cel kan gewoon..
 
Laatst bewerkt:
Aangezien hier in Griekenland 80% van de motorrijders zich (ongestraft) zelfs niets aantrekt van de helmplicht zal het met die andere zaken ook wel loslopen. ;)

in griekenland schijn je een boete van €450 te krijgen voor het niet dragen van een helm
aangezien niemand dat kan betalen bekeuren ze maar niet,
zo zei de vriend van mijn dochter na een week griekenland,
goeie regel toch ?
 
in griekenland schijn je een boete van €450 te krijgen voor het niet dragen van een helm
aangezien niemand dat kan betalen bekeuren ze maar niet,
zo zei de vriend van mijn dochter na een week griekenland,
goeie regel toch ?

_O- Dat is een goeie, die Grieken hebben wel geld voor dure Harleys en sportmotoren,
maar geld voor een helm of voor een kleine boete kan er dan plots niet meer af.
Laat die fraudeurs maar bloeden, onlangs is nog uitgelekt dat de die ´´ arme´´ Grieken bijna allemaal een zwembad hebben aan hun villa maar dat zwembad niet aangeven, ze kopen nu massaal groene dekzeilen om dat zwembad op gras te doen gelijken als ze via de satelliet rondspeuren in de tuinen van die arme Grieken _O- _O- _O-
 
rest mij nog steeds de vraag hoe ze dat gaan doen met de toerist? De Locals (sorry) Maar boeit me dus niet. Jullie regels jullie kennen de gevolgen dus jullie risico.

Gaan ze een Nederlander die hetzelfde doet ook even 3 maanden de bak in smijten?

Iets met straf die niet strookt met de overtreding tenzij het buiten alle proporties is zoals tussen de file of schoolgaand gebeid?

Leuk voor de mensen die op vakantie gaan en s' nachts even willen doorrijden 1 bord missen is 3 maanden in Frankrijk bommen? Ga dat maar uitleggen aan je werkgever:
Sorry arie ik kan niet komen werken want ik reed hier s' nachts 52km/u te hard op de snelweg had het bordje van 120 terug naar 100 gemist en nu zit ik hier nog 3 maanden op Franse staatsvakantie oh jah was ook me hesje vergeten dus ze doen er een maand bij |(
Dan ben jij de baan kwijt. En zal dan iemand medelijden met je hebben?
Geen moment. Waarom niet? Omdat jij dan degene bent die 52km/u te hard rijdt. Niemand dwingt je dat te doen. Dat doe je uit eigen overweging en eigen keus.
Als daar dus een (al dan niet absurd) hoge straf op staat en die krijg je opgelegd dan moet je niet zeiken en je verlies nemen. Je hebt de keus immers zelf gemaakt.

Maar, dat gezegd, betwijfel ik ten zeerste of celstraf voor snelheidsovertredingen ook maar op enige wijze haalbaar is. (wellicht bij 200km/h te hard. 250 door de bk)
 
Dan ben jij de baan kwijt. En zal dan iemand medelijden met je hebben?
Geen moment. Waarom niet? Omdat jij dan degene bent die 52km/u te hard rijdt. Niemand dwingt je dat te doen. Dat doe je uit eigen overweging en eigen keus.
Als daar dus een (al dan niet absurd) hoge straf op staat en die krijg je opgelegd dan moet je niet zeiken en je verlies nemen. Je hebt de keus immers zelf gemaakt.

Maar, dat gezegd, betwijfel ik ten zeerste of celstraf voor snelheidsovertredingen ook maar op enige wijze haalbaar is. (wellicht bij 200km/h te hard. 250 door de bk)

Ja je kan het zo zwart/wit zien ik zie alles gelukkig iets kleuriger.

Blijf erbij dat iedereen weleens wat harder rijd dan toegestaan.
En 50km/u te veel of 20km/u te veel is gewoon allebei harder dan toegstaan.

Zie ook nog steeds een verschil tussen iemand die gewoon continue te hard rijd of iemand die op een lege weg die hij kent even een versnellingkje verder pakt omdat hij weet dat de remafstand ook bij die iets hogere snelheid afdoende is en dus een minuutje die overtreding maakt.

Dat jij geen medelijden met mij heb is prima dat vraag ik ook niet alleen vind de gevolgen de overtreding tegenwoordig wel heel ver overschrijden en dus zal het effect ook minder zijn
 
het leuke is dat als de politie in frankrijk/parijs door de file komt, dat ze vrij baan krijgen.. maar dat er gelijk een hele stoet motorrijders achteraan kachelt :+ zelf gezien afgelopen donderdag/vrijdag :+
 
Ja je kan het zo zwart/wit zien ik zie alles gelukkig iets kleuriger.

Blijf erbij dat iedereen weleens wat harder rijd dan toegestaan.
En 50km/u te veel of 20km/u te veel is gewoon allebei harder dan toegstaan.

Zie ook nog steeds een verschil tussen iemand die gewoon continue te hard rijd of iemand die op een lege weg die hij kent even een versnellingkje verder pakt omdat hij weet dat de remafstand ook bij die iets hogere snelheid afdoende is en dus een minuutje die overtreding maakt.

Dat jij geen medelijden met mij heb is prima dat vraag ik ook niet alleen vind de gevolgen de overtreding tegenwoordig wel heel ver overschrijden en dus zal het effect ook minder zijn
Your opinion doesn't change the facts

Het interesseert mensen helemaal niets wat jouw "mening" is en politie en justitie al helemaal niet. Als je je billen brandt moet je op de blaren zitten. Als jij daar te hard rijdt weet je dat je wellicht een tijdje mag brommen.

Regeren is vooruitzien...
 
Your opinion doesn't change the facts

Het interesseert mensen helemaal niets wat jouw "mening" is en politie en justitie al helemaal niet. Als je je billen brandt moet je op de blaren zitten. Als jij daar te hard rijdt weet je dat je wellicht een tijdje mag brommen.

Regeren is vooruitzien...

In eerdere topics was ook al aangegeven dat niemand iets om jou mening geeft maar dat terzijde :?
Je kan mij op me opmerking aanvallen vriend maar ik merk gewoon iets op en vraag naar aanleiding daarvan hoe ze dat gaan aanpakken met mensen die dus niet uit Frankrijk komen.

Lijkt me niet dat het buitenland mij mijn vrijheid voor zoiets mag ontnemen zonder tussenkomst van een rechter , Zo gaat het hier wel en daarom probeer ik dat uit te vissen.

Ik kom met me fiets toch niet in Frankrijk dus maak me er voor mezelf niet zo druk om. :W
 
In eerdere topics was ook al aangegeven dat niemand iets om jou mening geeft maar dat terzijde :?
Je kan mij op me opmerking aanvallen vriend maar ik merk gewoon iets op en vraag naar aanleiding daarvan hoe ze dat gaan aanpakken met mensen die dus niet uit Frankrijk komen.

Lijkt me niet dat het buitenland mij mijn vrijheid voor zoiets mag ontnemen zonder tussenkomst van een rechter , Zo gaat het hier wel en daarom probeer ik dat uit te vissen.
Ja, dat mag/kan/gebeurt dus wel. Een antwoord dat al door divers e mensen is gegeven.
 
Nou sorry maar die precieze benoeming lees ik niet terug.

Mensen nemen het aan en gaan ervan uit maar heb nog geen wet stukken gezien waarin dit word bevestigd of ontkracht
 
Nou sorry maar die precieze benoeming lees ik niet terug.

Mensen nemen het aan en gaan ervan uit maar heb nog geen wet stukken gezien waarin dit word bevestigd of ontkracht
Het gelijkheidsbeginsel doet daar gewoon opgeld en dat is je met voorbeelden ook duidelijk gemaakt.
 
Terug
Bovenaan Onderaan