Damn maffe Franse regering...

FunkyoneNL

Die hard MF'er
16 jun 2010
335
0
Nootdorp
De Franse motorrijders protesteren.

De reden;

Verplicht een fluorvest.
Niet meer tussen de filesdorrijden.
En een Celstraf bij te hard rijden.

Zijn alle motorrijders nu opeens criminelen?

http://www.ad.nl/ad/nl/2825/nieuws/photoalbum/detail/2446716/283303/15/Franse-motorrijders-protesteren-tegen-strenge-wetgeving.dhtml (Cookies op AD.nl | AD.nl)
 
WTF dit is toch niet echt hoop ik? wat zijn dat voor dictator praktijken. Avondklok mis ik nog in dat artikel!
 
Gaat wel erg ver.
Aan de andere kant: als je wel eens in Frankrijk bent geweest en ziet hoe de gemiddelde Franse motorrijder zich daar gedraagt.... :X
 
De Franse motorrijders protesteren.

De reden;

Verplicht een fluorvest.
Niet meer tussen de filesdorrijden.
En een Celstraf bij te hard rijden.

Zijn alle motorrijders nu opeens criminelen?

http://www.ad.nl/ad/nl/2825/nieuws/photoalbum/detail/2446716/283303/15/Franse-motorrijders-protesteren-tegen-strenge-wetgeving.dhtml (Cookies op AD.nl | AD.nl)

Heel misschien hebben ze het ernaar gemaakt.... :o
 
als ik de foto zie, moet ik aan een voetbalwedstrijd denken :X

verder ben ik het met JanB eensch,
het gaat ver maar ze hebben het er wellicht om gevraagd.
 
Laatst bewerkt:
tja in duitsland mag je ook niet filerijden en ook in scandinavie kun je een celstraf krijgen voor te hard rijden
 
nee zover ik weet mag het niet, dat hoorde ik pas toen ik terug was van vakantie (100km tussen file door in duitsland) de auto's gingen wel allemaal goed aan de kant
 
Leuk zeg, elkaar steeds meer de vrijheid ontnemen omdat men elkaar het licht in de ogen niet meer gunt. Tragisch dat een wetgever daar aan meewerkt, de politiek zou toch de belangen van verschillende groepen af moeten wegen en daarnaast een zekere mate van vrijheid moeten garanderen, dit loopt een keer stuk natuurlijk.
 
Laatst bewerkt:
~[/quote]
In de nieuwe Franse wetgeving worden motorrijders verplicht om reflecterende jasjes te dragen. Apparatuur waarmee ze de snelheidscontroles kunnen vinden wordt in beslag genomen, bijvoorbeeld iPhones. Bovendien mogen de motoren niet meer tussen de files naar voren rijden en krijgen ze direct celstraf bij snelheidsovertreding
~
En wanneer gaat dit in? ('k dacht deze zomer naar Frankrijk te gaan met de motor...)
 
Dat is nog eens protest! Zie ik hier in NL niet gebeuren, als hier apk verplicht wordt, gaat niemand protesteren. Iedereen komt dan op MF klagen.... :+
 
Kijk zo moet je actie voeren. :}
Mooi hoe die fietsers erbij staan. _O-

Maar dit word weel erg hoor bij te hard rijden direct een celstraf ???
Wat moet ik me daarbij voorstellen 10 km/u te hard en je mag een dag de gevangenis in. :?
Of pas bij 30 ofzo.
Moet je ff een vrachtwagen inhalen dus even wat gas erbij zodat je er snel tussen vandaan bent mag je gelijk de gevangenis in wtf. B|
 
Ik draag nu ook al mijn vestje altijd... onder mijn jas. ;)

full
 
En als ik de zomer in Zuid Frankrijk over de snelweg rijdt, zie je de motorpolitie in een blouse met korte mouwen op de motor zitten met 130 per uur :Y .
Lekker veilig en ik denk dat zij eerst maar eens het goede voorbeeld moeten geven met beschermende kleding :] .
 
Laatst bewerkt:
:X de moeite waard om tegen te protesteren..

iemand meer info over de exacte regels (mbt. te hard rijden) en de gevolgen voor toeristen..? -O-
 
wtf iphone in beslag nemen als snelheidscontrole verklikker. iedereen die met een smartphone rijdt is in overtreding of wat?
 
wtf iphone in beslag nemen als snelheidscontrole verklikker. iedereen die met een smartphone rijdt is in overtreding of wat?
Gewoon je tel. op je tomtom aansluiten en onder je buddy seat verstoppen.
Geeft die een melding (geluidje) wanneer je een (mobiele) flitser tegenkomt.
En dan een andere tel als bewijs dat je geen verklikker erop hebt zitten. :o
 
Hmmmm, iemand nog andere bronnen? (en eventueel meer uitleg, want het streepje tekst onder de foto zegt niet echt veel..)
 
Terug
Bovenaan Onderaan