Dane handschoenen/varkenspootjes

Dane, goede motorkleding/handschoenen?

  • Ja

    Stemmen: 5 50,0%
  • Nee

    Stemmen: 0 0,0%
  • Ken ik niet

    Stemmen: 5 50,0%

  • Totaal aantal stemmers
    10

pSi

Die hard MF'er
10 mrt 2003
430
1
Noord-Holland
Hallo allemaal!

De winter zit er weer aan te komen en omdat ik vorig jaar nogal fluthandschoenen had, ben ik nu op zoek naar een paar goeie.

Ik zat te denken aan Dane handschoenen (2+2+1). Dus handschoenen waarin er twee vingers in één grote vinger van de handschoen zitten. In totaal heb je dus drie "vingers" aan je handschoen. Ze worden ook wel varkenspootjes/hoeven genoemd?

Mijn vragen zijn:

1) Iemand ervaring met Dane? Zo ja, positief/negatief?
2) Zijn de producten van Dane een beetje goed water/wind dicht?
3) Zijn dit soort handschoenen nou echt warmer dan normale "vijfvingerige"?

Iemand anders nog tips anders voor handschoenen?

Alvast bedankt!

Groetjes,

Pim.

ps. Ik heb al gezocht op winterhandschoen onderwerpen :)
 
Dane is gewoon goed spul. Belangrijkste is natuurlijk of JIJ het lekker vindt zitten.
 
het lijkt me met zo'n varkenspoot nogal moeilijk het internationale teken van vriendschap te geven :)
 
ziet er alleen niet uit :) denk ik

oh, moet nog even stemmen...

mijn stem heb je toch geen zak aan
 
Ik mis de optie: weet ik (nog) niet. :?

Nl. (nog) geen ervaring met dit merk, al gaan ze zelf wel prat op goede (Duitse) testresultaten.
 
Ik heb maar voor goed spul gestemd aangezien ik er een prima jas van heb. De winter handschoenen die ik er van heb zijn wat minder, eind jan. dit jaar gekocht en de naden van de vingers beginnen wat los te laten. Het lijkt bij deze handschoenen of de naden net te krap gestikt zijn. motoport heeft (of had) het merk in het assortiment.
 
Geen ervaring met varkenspootjes, al zijn er mensen die mij ervan betichten die al mijn leven lang te bezitten :)

De politie gebruikt ook Dane winterhandschoenen, met vijf vingers. Helemaal geen verkeerd spul.
 
ik heb dus die varkenspootjes, ze zijn warmer dan mijn vijfvingerige exemplaren.
binnen in de handschoen zijn er toch compartimenten voor iedere vinger, maar de buitenlaag houdt alles goed warm.

bijkomend voordeel/nadeel:

je kunt je middelvinger niet meer op steken, dus dat scheelt in verkeersagressie :P
 
Terug
Bovenaan Onderaan