Dani Pedrosa deel II

Die 3 mannen rechts op de foto kunnen iets met een trialmotor ofzo :Y :Y

CmG9osGWQAAjVpM.jpg:large


In fact, as you can see in the photo, I’m really into Trial and I’ve already ridden that kind of bike before and, during filming, I asked Toni to lend me his. I offered him mine but he didn’t want to swap. It was a beautiful day.

Looking forward to recovering points in Germany
 
Na een 10de plek in de kwalificaties toch nog een nette 6e plek voor Dani, hij loopt in de algemeen klassement in op plekje 2 en 3.

26-dani-pedrosa-esp_gp_2757_0.big.jpg


Pedrosa: “I wasn’t feeling super-strong”

A super soft tyre and a rapidly drying track put Dani Pedrosa on the back foot in Germany, salvaging sixth place.

Heavy rain hit the Sachsenring on Sunday, MotoGP™ riders getting their first chance to sample Michelin’s wet tyres at the track during morning Warm Up. The 20-minute session was topped by Dani Pedrosa (Repsol Honda Team), who chose to use the super soft front tyre for the race. Unfortunately for Pedrosa the track dried quickly and he wasn’t able to find the same confidence he had during Warm Up. On lap 22 he joined the rest of the field in swapping bikes for new tyres after getting inside the top five.

Pedrosa re-joined the race in ninth place and went about trying to catch the riders ahead. Although his feeling in the dry wasn’t the best, he eventually got some heat into his tyres and overtook the likes of Valentino Rossi (Movistar Yamaha MotoGP) and Hector Barbera (Avintia Racing) to cross the line in sixth. The result protects Pedrosa’s fourth place in the championship, now only 15 points behind Rossi in fourth place. In typically Pedrosa style, quiet but consistent results have him steadily climbing up the championship table.

Dani Pedrosa: “I wasn’t feeling super-strong in the wet today, not like in this morning’s warm-up. I had chosen the front super soft tyre and I didn’t expect the track to dry so quickly. I tried to keep a constant pace and not make mistakes. Unfortunately, when I made the swap my feeling in the dry wasn’t the best until I get some temperature in the tyres, but at least I managed to make a few passes and finish sixth. I would have liked to do better, but we must to stay focused and prepare for the coming races.”
http://www.motogp.com/en/news/2016/07/18/pedrosa-i-wasn-t-feeling-super-strong/206028
 
Dani Pedrosa: ‘De Gamma Racing Day is een fantastisch evenement’

P-20160807-00539_HiRes-JPEG-24bit-RGB.jpg


Repsol Honda coureur Dani Pedrosa gaf zondag tijdens de Gamma Racing Day een tweetal demonstraties en deelde honderden handtekeningen uit. De kleine Spanjaard genoot zichtbaar maar was daarnaast zeker onder de indruk: “Ik vind het een fantastisch evenement”

Dani Pedrosa was zondag tijdens de Gamma Racing Day één van de speciale gasten. De Spanjaard kwam in opdracht van sponsor Red Bull naar het TT Circuit Assen voor het verzorgen van een aantal demonstratie ronden en het uitdelen van handtekeningen aan de veelal jonge MotoGP fans.

Het TT Circuit Assen is zeker geen onbekend terrein voor de kleine Spanjaard, de Spanjaard won er namelijk veertien jaar geleden zijn eerste Grand Prix in de toenmalige 125cc klasse. Na vervolgens elk jaar daarna aanwezig te zijn geweest tijdens de Dutch TT maakte de Repsol Honda coureur zondag voor de eerste keer zijn opwachting tijdens de gratis toegankelijke Gamma Racing Day.

Hoewel het evenement voor Pedrosa natuurlijk niet te vergelijken is met een normaal Grand Prix weekend genoot de MotoGP coureur wel met volle teugen.

“Ik had vooraf natuurlijk wel het een en ander gehoord over het evenement, maar dat er zoveel mensen zouden komen dat had ik niet verwacht. De sfeer op en rondom het circuit is bijzonder en goed en ik zie veel kinderen met volle teugen genieten,” vertelde Pedrosa direct na afloop van zijn demonstratieronden.

Ondanks dat Pedrosa actief is op twee wielen sprak hij vol lof over Formule 1 coureur Max Verstappen die volgens hem momenteel een belangrijke rol vervuld voor de gemotoriseerde sporten in Nederland

“Ik volg veel verschillende disciplines van gemotoriseerde sporten, vanzelfsprekend ook de Formule 1. Max Verstappen doet het momenteel fantastisch, dat is voor Nederland heel erg belangrijk. Hij is momenteel een voorbeeld voor veel jonge talenten, zowel in de auto- maar ook in de motorsport. Het is al weer een tijd geleden dat er een Nederlandse coureur op het hoogste niveau actief was en vooraan mee kon doen. Het is vaak zo dat als er eenmaal een coureur dit niveau heeft weten te bereiken dit een stimulans is voor ander jonge talenten, zij zien dat het mogelijk is en dat maakt het vaak allemaal iets eenvoudiger voor de toekomst.”

Op de vraag van commentator Diederick de Vries of hij na zijn eigen actieve carrière ook plannen heeft om in de sport actief te blijven en b.v. jonge talenten wil gaan begeleiden moest Pedrosa het antwoord schuldig blijven.

“Ik heb nog geen idee wat ik wil gaan doen als ik zelf stop met racen,op dit moment ben ik alleen maar bezig met de MotoGP en me daar volledig op te concentreren. Momenteel zie ik verschillende initiatieven van collega coureurs die zich bezig houden met het begeleiden van jonge rijders. Als coureur kun je je ervaring overbrengen, maar ik denk dat het daarnaast ook belangrijk is om de mensen in de omgeving van de rijders aandacht te geven en te begeleiden, denk daarbij aan b.v. de ouders. Om je talent maximaal te kunnen benutten is er meer nodig dan hard kunnen rijden.”

NeroGiardini Motorrad Grand Prix von Österreich
Na de Gamma Racing Day staat er komend weekend al weer de eerste Grand Prix na de zomerstop op het programma als het MotoGP wereldkampioenschap te gast is op het Red Bull Ring circuit in Oostenrijk. Een speciale Grand Prix voor Pedrosa, niet alleen vanwege het feit dat het huidige MotoGP veld er voor het eerst in actie komt maar ook vanwege het feit dat het evenement wordt georganiseerd op het circuit dat eigendom is van Red Bull, een niet onbelangrijke sponsor van de Spanjaard en zijn Repsol Honda Team.

Bron : Dani Pedrosa: ‘De Gamma Racing Day is een fantastisch evenement’
 
~
Na een lastig weekend, toch nog een 7e plek gehaald...
/quote]

Hoezo lastig weekend ? Dit is zijn reguliere niveau.
Dani is geen topper meer maar een subtopper en dan eindig je in het middensegment. Alleen als bij hem alles meezit en de toppers steken laten vallen komt hij in aanmerking voor een podiumplaats. Aardige kerel die ik meer gun, maar het is niet anders...
 
Laatst bewerkt:
\
Na een lastig weekend, toch nog een 7e plek gehaald...
/quote]

Hoezo lastig weekend ? Dit is zijn reguliere niveau.
Dani is geen topper meer maar een subtopper en dan eindig je in het middensegment. Alleen als bij hem alles meezit en de toppers steken laten vallen komt hij in aanmerking voor een podiumplaats. Aardige kerel die ik meer gun, maar het is niet anders...

Lastig weekend als in een crash, gezeur met banden en starten vanaf P12.

Dit is ook niet zijn reguliere niveau. Dit is zijn slechtste resultaat dit jaar op een DNF en 12 plek in assen na. Ik weet niet of bij jou het begrip middensegment begint na plek 3?
 
\
Na een lastig weekend, toch nog een 7e plek gehaald...
/quote]

Hoezo lastig weekend ? Dit is zijn reguliere niveau.
Dani is geen topper meer maar een subtopper en dan eindig je in het middensegment. Alleen als bij hem alles meezit en de toppers steken laten vallen komt hij in aanmerking voor een podiumplaats. Aardige kerel die ik meer gun, maar het is niet anders...

Je hebt duidelijk 2006 t/m 2015 niet gezien... Dan wist je dat dit niet Dani zijn reguliere niveau is. Hij kan de michelins niet goed op temperatuur krijgen. Misschien mede door zijn geringe gewicht. Daar zijn ze bij Honda nog niet echt achter... Hoe en wat.

Ik denk dat P7 meer het reguliere niveau is van Honda op het moment. Alleen Marquez kan rijden met een machine die niet echt goed is.
 
Lastig weekend als in een crash, gezeur met banden en starten vanaf P12.

Dit is ook niet zijn reguliere niveau. Dit is zijn slechtste resultaat dit jaar op een DNF en 12 plek in assen na. Ik weet niet of bij jou het begrip middensegment begint na plek 3?

Ach wat maakt het uit waar dat voor mij begint. Daar ga ik niet eens over in discussie. Diegenen die hem een topper vinden zeggen dat hij daar niet thuis hoort en vise versa.
Feit is dat hij al jaren niet meer dominant aanwezig is in de top en dan val je in de categorie onder de toppers.
 
Al twee jaar vierde en maar drie overwinningen. :Y :+

full


Wat een jaren aan de top zeg. :}
Vijfde plek was de laagste ooit sinds 2002.
 
Ach wat maakt het uit waar dat voor mij begint. Daar ga ik niet eens over in discussie. Diegenen die hem een topper vinden zeggen dat hij daar niet thuis hoort en vise versa.
Feit is dat hij al jaren niet meer dominant aanwezig is in de top en dan val je in de categorie onder de toppers.

Daarom ook mijn vraag waar bij jou het middensegment begon, blijkbaar na nummer 3 :) want als 4e eindigen is naast het podium, maar in mijn beleving niet in het middensegment.

Maar ik ben inderdaad wel bang dat hij nooit meer wereldkampioen gaat worden.
 
Als je niet tot de Aliens behoord dat moet je geluk hebben...

Dani heeft in zijn carrière moeten dealen met een Rossi, een Stoner, een Lorenzo, Marquez... en het muntje viel nooit zijn kant op zoals het bij Hayden wel deed...
 
Al twee jaar vierde en maar drie overwinningen. :Y :+

[afbeelding]

Wat een jaren aan de top zeg. :}
Vijfde plek was de laagste ooit sinds 2002.

Tuurlijk zeer goede resultaten. En als je zijn hele carriere bekijkt dan behoort hij zeker tot de top...over al die jaren gezien.
Maar al 11 jaar geen titel meer gepakt en de afgelopen 3 jaar buiten de top 3.
Dan kun je toch niet zeggen dat je nog dominant aanwezig bent voor een titelstrijd en met de huidige toppers mee rijdt ?

Over hayden hoeven we het niet te hebben. Daar staat dani nog ver boven.
 
Laatst bewerkt:
05.jpg


Gelazer met die nieuwe voorband is nog steeds niet onder controle. Dani verscheen zelfs aan de start met een motor zonder winglets/spoilers....

Dani Pedrosa, Repsol Honda – 12th:
“It has been a disappointing day. Actually I didn’t have the right feeling on the wet today while normally I’m quite fast in the rain. Since the change they made in the front rain tire after Assen I have been struggling a lot to be fast and today my main problem was that the wheel locked when I was braking. That meant that I couldn’t use the front brake to stop the bike, I was forced to stop the bike a lot with the engine but obviously I was very slow and I had no chance. We never cease working hard, hopefully we will come out with a solution both for the dry and the wet.”

Honda Worldwide | MotoGP Series 2016 Round 11: Czech Republic
 
ik vind nog steeds dat ze cal een kans hadden moeten geven op de honda van pedrosa hij rijdt net als middelburg vroeger altijd over de top om bij te blijven met minder matriaal.
maar ik denk dat pedrosa veel goed doet voor honda anders was hij er wel uitgeknikkerd.
 
hayden had wel veel geluk door de knullige val van rossi.
Dat hielp, maar andere wedstrijden had hij weer minder geluk. O-)
ik vind nog steeds dat ze cal een kans hadden moeten geven op de honda van pedrosa hij rijdt net als middelburg vroeger altijd over de top om bij te blijven met minder matriaal.
maar ik denk dat pedrosa veel goed doet voor honda anders was hij er wel uitgeknikkerd.
Dovi reed als niet fabrieksrijder van Honda ook briljant. Als fabrieksrijder minder dan verwacht. :)
 
ik vind nog steeds dat ze cal een kans hadden moeten geven op de honda van pedrosa hij rijdt net als middelburg vroeger altijd over de top om bij te blijven met minder matriaal.
maar ik denk dat pedrosa veel goed doet voor honda anders was hij er wel uitgeknikkerd.
Pedrosa heeft gewoon pech dat Michelin de minimale bandenspanning verhoogd heeft omdat de lange/zwaardere rijders voor problemen zorgden. Dat is ook het nadeel van 1 bandenleverancier dat bepaalde coureurs er wel goed mee overweg kunnen en anderen niet. Elias was daar ook een mooi voorbeeld van, kon niks meer met de Bridgestone banden.
 
Dani Pedrosa, Repsol Honda Team, vijfde:

“Over het algemeen was dit een uitdagend weekend vanwege de omstandigheden op de baan. Het was het gehele weekend fris, soms ook nog in combinatie met de regen en daarnaast hebben we de zon het hele weekend niet gezien. Het was lastig om een goed gevoel te krijgen wat betreft de banden omdat er weinig rubber op de baan aanwezig was. Ik koos voor de zachte-zachte bandencombinatie en ik wist dat dat een issue zou zijn in de laatste ronden, maar ondanks dat denk ik toch dat dit voor mij de beste keuze was. Het goede nieuws is dat we een stap voorwaarts hebben gemaakt als we kijken naar het resultaat, daarnaast heb ik ook weer een beetje meer vertrouwen gekregen, speciaal bij het ingaan van de bochten. Er zijn nog steeds een aantal dingen die we moeten verbeteren, maar hoe dan ook het was een goede race en wist ik een aantal redelijke rondetijden te noteren. We moeten proberen de positieve dingen van dit weekend mee te nemen en te werken aan de resterende zaken voor de volgende race.”

De reacties van de MotoGP top vijf in Silverstone
 
Terug
Bovenaan Onderaan