Dansend voorwiel GSXR750 '00

ThaSentinel

MF'er
11 mrt 2003
232
0
Berghem
Toen ik mijn motor 2de hands kocht kon ik met het warmrijden lekker slallommend rijden. Voorband plakte aan de weg.

De laatste tijd heb ik meer het gevoel dat het voorwiel over de weg glijd ipv rijdt.
Een km of 1000 geleden is de voorband vervangen. En die band was toen heel raar afgesleten, juist meer aan de zijkanten dan in het midden.

Het probleem doet zich voor bij koud en bij warm weer. Hierdoor is mijn vertrouwen weg en durf ik niet meer te gooien en te smijten.

Wie weet wat dit kan zijn? En of het iets bekends is bij deze gixxer?
 
en daarbij nog, een voorband is bijna nooit in het midden het eerste versleten, altijd ca 2-3cm uit het midden...

Was meer aan de zijkanten dan aan de buitenkanten en zo plat heb ik (helaas) nog nooit door de bochten gereden.

Wat voor band was het? Sommige merken hebben last van cupping... Hoe staat het met je bandenspanning?

Michelin zit er op.

Allen bedankt voor de reacties. Ik moet toch naar de motorzaak voor een nieuwe achterband (waarschijnlijk Pilot Power) en dan vraag ik gelijk of ze er naar willen kijken.
 
... en zo plat heb ik (helaas) nog nooit door de bochten gereden ...

Ik vond ooit van veel brommer-rijders dat ze eng plat door bochten gingen, totdat juist sommigen van de ergsten mìj begonnen te waarschuwen en daar schrok ik echt wel van want ik hou totaal niet van "stunten" ...

Je merkt dat niet zelf zolang het goed gaat, alles wat lukt is na 2x routine en gaat steeds een streepje verder, soms ook een streepje tè ver.

De slijt-hoogte van band-zijkanten in bochten kun je niet beoordelen als de machine rechtop staat, er gebeurt rijdend iets anders, de band wringt/ buigt tamelijk door, vormt een eigen "hoek" tussen velg en wegdek.

Vraag eens na bij anderen hoe ze vinden dat jij door bochten "duikt".
 
Gisteren bij Motor Center Venlo (voorheen dochter van Motoport) geweest en daar hebben ze een nieuwe achterband erop gelegd en ook even naar het voorwiel gekeken. En nu blijkt dus dat ik nooit meer mijn banden moet controleren bij mijn standaard tankstation. Daar gaf het vorige week nog 2,5bar terwijl ik nu kreeg te horen dat er maar 1,5 in zat.

Ding rijdt nu veel beter, ik schaam me wel een beetje dat ik hier zo lang mee heb rond gereden, maar het is in ieder geval opgelost.

Allen bedankt voor de goede raad!
 
Een heel mooie en (als hij niet weer ff gemold is, lijkt mij herhaaldelijk vandalisme van straatjeugd of zo, tot en met slang afgebroken) betrouwbare lucht-installatie heeft tankstation Borrekuil Geleen.

Vooraf instellen met pulsers + / - met 0,1 ato per tik; ventiel aandrukken, er wordt een ruk lucht meestal eerst weggehaald en automatisch weer bijgepompt, fluittoon = einde.

Ik heb vaak enge luchtslangen bij tankstations gezien waar ik nix mee kon/durfde.

Overigens is mijn Hella voetpompje verdraaid nauwkeurig, een paar keer vergeleken met die "goeie" pomp en dat viel niet tegen.

Ik had tot voor enige jaren een scooter (Peugeot SpeedFight) die per se waarden beneden 2 ato nodig had en datzelfde geldt voor mijn huidige Diesel Brommobiel (1,8 vóór en proefondervindelijk bepaald: per se 1,4 ACHTER).
Dat luistert dus wel héél nauw vandaar dat ik regelmatig langs dat Borrekuil-tankstation ga.
 
Gisteren bij Motor Center Venlo (voorheen dochter van Motoport) geweest en daar hebben ze een nieuwe achterband erop gelegd en ook even naar het voorwiel gekeken. En nu blijkt dus dat ik nooit meer mijn banden moet controleren bij mijn standaard tankstation. Daar gaf het vorige week nog 2,5bar terwijl ik nu kreeg te horen dat er maar 1,5 in zat.

Ding rijdt nu veel beter, ik schaam me wel een beetje dat ik hier zo lang mee heb rond gereden, maar het is in ieder geval opgelost.

Allen bedankt voor de goede raad!

He Nick, welk "standaard tankstation" is dat. Dan blijf ik daar in ieder geval ook weg.
 
Hmz... lijkt erop dat ik mijn voorbandspanning maar eens moet controleren. Ff hele stomme vraag he....

Als we met ons twee rijden blijft ie met 150 nog recht als ik mijn handen van het stuur hou(jaja, wel erboven) en als ik alleen rij gaat ie precies bij 80 slingeren. Mogelijk veringprobleem bij mij? Of toch gewoon bandenspanning.
 
Terug
Bovenaan Onderaan