dansend voorwiel ??

1903

Rookie
13 jun 2006
14
0
wat is de oorzaak van mijn dansend voorwiel?
een tweedehands kawasaki zr-7 s gekocht (20.000 km) bouwj.2002 met versleten banden waar van het voorwiel een beetje zweverig overkwam, dus ik dacht nieuw setje erop en probleem is opgelost.
niet dus, nieuwe banden en nog steeds bij het ingaan van een bocht danst mijn voorwiel precies een centimeter of 2 zowel links als rechts ??

banden zijn goed uitgelijnd dus daar ligt het niet aan

lagers versleten ????
voorvork ??

help please

:]
 
Idd, balhoofdlagers, voorwiellagers, voorvorkgelijders versleten, enz enz.
Kijk het gehele traject eens na, want als er een grove nalatigheid in de voorwielophanging zit, dan loop je aardig kans dat er elders ook wel problemen zijn.

Klopt de km stand met de slijtage van de gevoelige onderdelen? (handvatten rubbers, voetsteunen, schijfremmen, enz)

Ga eens naar een motordealer (anders dan daar waar gekocht) en laat hem eens een oordeel vellen, 2 cm moet te meten zijn door een kenner.

Sterkte.
 
hoe kan je zien, horen of voelen welke lagers het zijn?
met de voorvork lijkt niks mis want bij het remmen loopt deze heel soepel in en uit de geleiding :Y
de kilometerstand klopt wel met de gevoelige slijtageonderdelen
 
Als jij onder dansen ook een soort van trilling verstaat zou het goed kunnen dat het iets soortgelijks is als wat ik had. Geeft geen fijn gevoel in met name bochten. Bij mij bleek afgelopen vrijdag dat mijn wiellagers naar de hel waren en dat mijn vering ook niet echt top staat afgesteld (voorvork was niks mis mee).
 
kijk je lagers eens na door er een zijdelings kracht op uit te voeren
ga naast je motor staan en probeer je wiel naar een vorkpoot toe te trekken..
wanneer dit gaat zijn die lagers gaar..
voorvorklagers: rem inhouden je tweede hand tegen kroonplaat en tank/frame aanhouden en motor naar voor en achter bewegen.. voel je beweging tussen kroonplaat en frame balhoofdlagers vervangen..
is dit bijde niet laat je demping dan maar nakijken en bandenspanning??
 
de voorvork olie ververst testritje gedaan na 5 - 6 km kreeg ie het plots weer
morgen het testje met de lagers eens doen
thnx voor de tips
 
Terug
Bovenaan Onderaan