Das BMW Sportboxer-topic ; teil 14

Status
Niet open voor verdere reacties.
RoLoo strooit nog even zout in de ... :

[...]


...heb je nix aan..., jij kunt toch nooit vrije dagen opnemen... :+

:X

Ik heb voorlopig wel weer dagen voor de verhuizing opgegeven ...
es kijkuh hoeveel d'r daar weer van ingetrokken worden :(

Met het opruimen/klaar maken van het 'oude' huis 14 dagen opgegeven, kreeg er 1 ... :?
daarna nog maar 14 dagen opgegeven ... kreeg er 3 ...
toen nog eens 14 dagen opgegeven ... kreeg er 2 ... :?

Uiteindelijk was ik er klaar mee :(
 
Laatst bewerkt:
afterburn laat z'n bling bling zien:
Wintertijd, sleuteltijd.

Beetje off-topic hier, aangezien het hier over mijn K gaat. Maar aangezien dit topic slechts bij uitzondering on-topic is... ;)

[afbeelding]

Radiale hoofd rem- en koppeling cylinder op de K. Zijn de Magura exemplaren die ook terug te vinden zijn op de HP2 Sport. En daarmee dus toch een beetje on-topic. ;)

En Gijs ... werkt het zoals je verwacht had ... !?
 
Heb nog niet gereden - hopelijk zaterdag.

Maar...

Het probleem van te veel travel en weinig uitgesproken drukpunt is nog steeds daar. Waarschijnlijk omdat bij BMW de verhoudingen in zuiger grootte boven en beneden volledig zoek is. (BMW gebruikt beneden grotere zuigers dan normaal is en boven een kleinere).

Echter, het lijkt er op dat het gevoel wel veel directer is geworden, al is dat wat lastig om te stellen natuurlijk zonder te rijden. Daardoor is er eerder druk en kan het hendel beter afgesteld worden.

Al met al denk ik dat het een positieve verbetering zal zijn.

Ik kan altijd nog eens zoeken op Ebay voor een setje Brembo goldline remtangen van een ouder model Duc ofzo die wat kleinere zuigers heeft. Zolang de bevestiging een steek heeft van 65mm zouden die moeten passen.
 
Laatst bewerkt:
ABS3 bestaat niet.

ABS2: Nadeel: oud, tweede generatie ABS, kleine remmen. Voordeel: relatief simpel
iABS: Nadeel: rembekrachtiger (al vind ik persoonlijk dat een voordeel). Voordeel: extreem krachtige remmen
 
iABS 2 (vanaf najaar 2006): beter te doseren dan iABS. Werkt niet meer met een rembekrachtiger, maar geeft nog steeds veel remkracht. Had dit al op de K1200GT, en dus ook op de GSA (en nu ook op de GTL). Ander voordeel t.o.v. iABS: geen kans op uitval rembekrachtiging bij lage accuspanning.
 
Laatst bewerkt:
Dus, vanaf 2002 iABS Evo remmen, rembekrachtiger, vanaf 2006 iABS2 geen rembekrachtiger. Vóór 2002 ABSII.
Ok, klopt het dat iABS zélf de remkracht op blijft bouwen bij een noodrem?
Ik heb nml ook nog steeds de mito's. Als ik te veel verwend word, kom ik met de mito's misschien in de problemen igv nood. Welk abs zouden jullie dan aanraden? Word sowieso níet iABS2 (te jong, te duur)
 
Laatst bewerkt:
Vanaf 2001.

En het werkt precies zoals in de auto.

Ik zou altijd gaan voor een model vanaf 2003 (twinspark) en daar krijg je iABS gratis bij (als je een ABS fiets hebt)

En met iABS is het eerder zo dat als je daarna op een gewone motor stapt, dat je dan niet meer gewent bent om zo hard te moeten knijpen, dus je gelijk onderuit remmen valt wel mee.
 
Heb nog niet gereden - hopelijk zaterdag.

Maar...

Het probleem van te veel travel en weinig uitgesproken drukpunt is nog steeds daar. Waarschijnlijk omdat bij BMW de verhoudingen in zuiger grootte boven en beneden volledig zoek is. (BMW gebruikt beneden grotere zuigers dan normaal is en boven een kleinere).

Echter, het lijkt er op dat het gevoel wel veel directer is geworden, al is dat wat lastig om te stellen natuurlijk zonder te rijden. Daardoor is er eerder druk en kan het hendel beter afgesteld worden.

Al met al denk ik dat het een positieve verbetering zal zijn.

Ik kan altijd nog eens zoeken op Ebay voor een setje Brembo goldline remtangen van een ouder model Duc ofzo die wat kleinere zuigers heeft. Zolang de bevestiging een steek heeft van 65mm zouden die moeten passen.
Bij de HP2 vind ik de verhoudingen helemaal goed.
Remt uiterst krachtig met een duidelijk drukpunt.
Als je er een beetje aan gewend bent is remmen in de bocht ook geen probleem.

Wat ik wel een probleem vind is het koppelingshendel
De kromming klopt niet, bij helemaal intrekken ligt deze niet vlak aan tegen het stuur, maar blijft schuin staan.
Zelfs voor mijn kleine handen lijkt het te kort, bij helemaal inknijpen.
Dat is niet zo erg, maar in de regen glijdt mijn hand weg naar de buitenkant en dat heel schokkerig. Doseert niet meer fijn.
Toen ik hem pas had dacht ik zelfs dat de koppeling in de regen niet goed werkte en haperde.

Bij allerlei BMW’s heb ik dat eens bekeken, maar alleen bij de HP2 vind ik deze afwijking.
Weet niet of ik de enige ben die daar last van heeft.
 
Bij de HP2 vind ik de verhoudingen helemaal goed.
Remt uiterst krachtig met een duidelijk drukpunt.
Als je er een beetje aan gewend bent is remmen in de bocht ook geen probleem.

Wat ik wel een probleem vind is het koppelingshendel
De kromming klopt niet, bij helemaal intrekken ligt deze niet vlak aan tegen het stuur, maar blijft schuin staan.
Zelfs voor mijn kleine handen lijkt het te kort, bij helemaal inknijpen.
Dat is niet zo erg, maar in de regen glijdt mijn hand weg naar de buitenkant en dat heel schokkerig. Doseert niet meer fijn.
Toen ik hem pas had dacht ik zelfs dat de koppeling in de regen niet goed werkte en haperde.

Bij allerlei BMW’s heb ik dat eens bekeken, maar alleen bij de HP2 vind ik deze afwijking.
Weet niet of ik de enige ben die daar last van heeft.
Helemaal mee eens dat de remmen van de bovenste plank gehaald zijn :Y

Heb totaal geen probleem met de koppelingshendel, (khebt wel grote handen) wel is het zo dat op driekwart van het uiteinde de hendel het stuur raakt (net ff gecheckt) en bv in het midden net niet !?
Ook de bediening is fijntjes te doseren en niet schokkerig ...
 
Laatst bewerkt:
De radiale remtangen van de HP2 hebben kleinere zuigers als de andere BMW's en daardoor is de verhouding tussen boven en onder anders, met een ander gevoel tot gevolg.

Vandaag wel lekker gereden. Drukpunt is nog steeds niet echt duidelijk, maar wel grijpt de boel beter en eerder aan zodat ik nu fijn met 2 vingers kan remmen zonder dat ik het gevoel dat als ik door moet remmen de andere vingertjes erbij moeten.

Koppeling is nog niet je-dat; het lijkt dat er nog wat lucht in het systeem zit waardoor de boel wel erg vroeg aangrijpt. Of de koppeling is weer naar de klote; het blijft een K1200 natuurlijk...
 
...we hadden het laatst even over langere reactiestangen op een R1200, en toen krabbelde ik iets van mij af mbt de multi instelbare arm van Wunderlich...

...bij deze het nifty kleinnood op een filmpje.
 
Laatst bewerkt:
leuk filmpje over deze reactiestang.
bedankt.
helaas hebben jullie opmerkingen mij doen besluiten om geen langere stang te monteren.
Blijf waarschijnlijk dit jaar weer met een overschot aan geld zitten.

Mvg Klaas
 
Recyclizer is een (variabele) weerstand die het signaal van de temperatuursensor in de luchtfilterkast zodanig vervormt dat het motormanagement 'denkt' dat het kouder is en daardoor een rijker brandstofmengsel geeft. De motor rijdt daardoor wat smeuïger. Doordat je dan doorgaans wat minder gas geeft en met lagere toeren kunt rijden hoeft dit dus geen nadelig effect op je brandstofverbruik hebben (en kan zelfs een positief effect hebben).


Wat is het verschil met de Memjet?

(Link op pagina 1 werkt niet meer)
 
Laatst bewerkt:
Een vraagje ivm Assen:

De NoBudgetCup rijdt in 2012 een race in Assen op 15 augustus.
Om toch al eens op het circuit gereden te hebben ben ik op zoek naar data om vrij te rijden.

Dat vrij rijden wordt (zoals in Belgie) georganiseerd door allerhande organisaties.
Heeft er iemand wat links hierover ?
 
Er komen steeds meer beelden vrij mbt het watergekoelde boxerblok
Als eerste te zien / leveren onder de GS.

Eind 2012 ??

Zou er dan in 2013/14 weer een R1250S LC komen?
 
glk telt de centen alvast...:

Er komen steeds meer beelden vrij mbt het watergekoelde boxerblok
Als eerste te zien / leveren onder de GS.

Eind 2012 ??

Zou er dan in 2013/14 weer een R1250S LC komen?

...nee..., eerst de GS(A)...
...en wedden dat dan de RT als volgende komt... ;)

...en het zijn gewoon 1200 ceeceetjes...
 
Denk ook aan de GS(A) als eerste ... dan de RT ... en de R als laatste :+

Wellicht ... (als ze wijs zijn) een (R)S als toetje bovenop de huidige serie :9~

Zal pas rond Sept/Okt worden BMW kennende ... :?


als ze 'm al niet overhengelen naar 2013 door de huidige vernieuwingen van de GS(A), RT en R
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan