Das niet zo mooi zoon!!!!!

Waarschijnlijk vanwege een slechte eerdere ervaring dat ze dochterlief vooruit stuurt? :+


Nee hoor. Lang geleden heeft ze een audi 80 een halve meter korter gemaakt, was dus blij dat ze nog heel was. (Ze deed toen overigens wel heel erg lief tegen mij :o )
En bij een latere schade heeft ze het netjes opgebiecht en heb ik me helemaal ingehouden (zal wel een soort berusting zijn -O- ) En een foutje kan gebeuren, maar het foutje verzwijgen vind ik minder. Was dus niet boos over de deuk, die is verzekerd. Maar meer boos over het gebrek aan vertrouwen in mij. Het is maar blik.
 
Hoe zouden jullie vaders reageren (tenslotte ben je blij dat ie zelf niets heeft, en hij zal het niet met opzet gedaan hebben)

Ik zou niet boos worden kan immers iedereen overkomen en hij heeft hem niet zomaar mee genomen. Alleen oud genoeg om voor de schade op te draaien. Dus mooie les in wat de nadelen en de risico's zijn als je iemand z'n spullen leent.

Wellicht zou ik het zo lang voorschieten maar wel met een duidelijke terug betaal afspraak. Totdat de boel gerepareerd is rij jij ook op zijn motor.
 
Hoe zouden jullie vaders reageren (tenslotte ben je blij dat ie zelf niets heeft, en hij zal het niet met opzet gedaan hebben)

Ik heb het wel eens met mijn vader erover gehad, hij zal wel balen. Maar zijn motor is wel all-risk verzekerd, dus voor de rest zou dat geen probleem moeten zijn.
 
Ik zou wel erg gelukkig zijn als ik mijn zoon (nu 8 jr, zit graag achterop) aan het motorrijden zou krijgen tegen die tijd maar ik geloof niet dattie de mijne mee zou krijgen :N
Ik denk wel dat ik z'n eerste motor voor 'm zou kopen...
 
Wil even reageren als vader, we schrijven 1984 ben mijn toenmalige motor (Kawa 750 LTD) aan het poetsen, dochterlief 17 jaar op dat moment (halve jongen) komt naar buiten, zij rijdt in die tijd op Suzuki brommer (liep 70, dank je pa!).
Na de motor mooi gepoetst te hebben, stapt ze op en ik zo stom als ik ben/was, als je wilt rij maar eens. Dat was dus niet tegen dovenmansoren gezegd.
We woonden gelukkig aan een heel stillle straat. Zij startte de motor, zet hem in zijn 1 en rijdt weg, heel rustig, hoor hem in zijn 2 gezet worden, echter op het einde van de
straat kwam een auto.
Zij stopt op tijd, ik sta genageld aan de grond, zie het voor mijn eigen ogen gebeuren, ze kan de motor niet houden! Heel langzaam zie ik de motor omvallen, de motor valt naar rechts en zij stapt gewoon links af........
De schade was gelukkig te overzien en betaalbaar, maar de ruzie met mijn vrouw heeft ietsje langer geduurd, daar kunnen jullie je wel iets bij voorstellen.
Mijn dochter lijkbleek, huilen, huilen en van ik zal wel meebetalen etc.

Birgitte, mijn dochter, nu al zelf moeder, is het nooit vergeten en soms wordt het verhaal in familiekring nog weleens verteld. ;)
 
Kan gebeuren
Dan hoort bij kinderen
Heb ze zelf ook
En rijden deuken in de auto's enzomeer

Maar belangrijker is dat ze er zelf goed afkomen
Matrieel is gewoon te maken en anders vervangen
Arbeid adelt
 
Laatst bewerkt:
Mijn vader zou denk ik precies zo reageren als TS. Dat gezegd leent mijn broer wel eens zijn motor, en maakt nog wel eens brokken. Gelukkig zijn het allebei knutselaars, dus weer een reden om een nieuw knutselprojectje te starten. Mijn vaders motor is trouwens een div900 uit '96, en als die total loss wordt gereden dan is dat weer een goede reden om een andere motor te kopen O-)

Ik heb zelf trouwens nog nooit mijn pa's motor geleend, misschien omdat mijn eigen motor zo fijn rijdt :]

Over de motors van mijn schoonouders zou ik me schuldiger voelen aangezien die grote BMW's iets meer kosten. Gelukkig zijn het hele coulante mensen :}
 
Mensen bedankt voor het meezoeken, vanmorgen om 6 uur op pad, 400km gerden, maar een komlete kuip, tank, en alles wat er bij hoort voor 500 euri gescoord, heb al bekeuringen gehad die hoger waren.........
 
Wil even reageren als vader, we schrijven 1984 ben mijn toenmalige motor (Kawa 750 LTD) aan het poetsen, dochterlief 17 jaar op dat moment (halve jongen) komt naar buiten, zij rijdt in die tijd op Suzuki brommer (liep 70, dank je pa!).
Na de motor mooi gepoetst te hebben, stapt ze op en ik zo stom als ik ben/was, als je wilt rij maar eens. Dat was dus niet tegen dovenmansoren gezegd.
We woonden gelukkig aan een heel stillle straat. Zij startte de motor, zet hem in zijn 1 en rijdt weg, heel rustig, hoor hem in zijn 2 gezet worden, echter op het einde van de
straat kwam een auto.
Zij stopt op tijd, ik sta genageld aan de grond, zie het voor mijn eigen ogen gebeuren, ze kan de motor niet houden! Heel langzaam zie ik de motor omvallen, de motor valt naar rechts en zij stapt gewoon links af........
De schade was gelukkig te overzien en betaalbaar, maar de ruzie met mijn vrouw heeft ietsje langer geduurd, daar kunnen jullie je wel iets bij voorstellen.
Mijn dochter lijkbleek, huilen, huilen en van ik zal wel meebetalen etc.

Birgitte, mijn dochter, nu al zelf moeder, is het nooit vergeten en soms wordt het verhaal in familiekring nog weleens verteld. ;)


En is ze alsnog motor gaan rijden na dat incident? _O-
 
M'n Pa zou me vastpakken en echt blij zijn dat ik in orde ben....we zijn al teveel mensen verloren om ons druk te maken om Blik...hij houd heel erg van z'n motor maar wij zijn voor hem onvervangbaar...

M'n Pa en ik op onze motoren
full
 
Mijn pa heeft geen motorrijbewijs en ik heb nooit schade gereden in zijn auto, dus ik weet niet hoe hij zou reageren tegen mij!!
Mijn zoon is slechts 5 en durft nog steeds niet bij mij een stukje achterop, maar hij is me veeeeuuul meer waard dan welk gebruiksvoorwerp dan ook!!

Maar zou toch wel een heel klein beetje boos worden als ik weet dat hij verder niks heeft!!
 
M'n Pa zou me vastpakken en echt blij zijn dat ik in orde ben....we zijn al teveel mensen verloren om ons druk te maken om Blik...hij houd heel erg van z'n motor maar wij zijn voor hem onvervangbaar...

M'n Pa en ik op onze motoren
[afbeelding]

Leuke foto! En wat een onwijs gave motor heb jij zeg :9~ :9~
 
Mijn zoon vraagt het nooit. Met mijn vorige motor (KAWA ZR7) is ie regelmatig weg geweest maar de TDM heeft ie nog niet gevraagd. :? Wel op gereden nadat ik het had aangeboden. Maar ja, hij heeft zelf een hele mooie Kawa ZX7R in de tuin staan en dat is toch wel wat anders. :9~

De auto doe ik niet moeilijk over, die mogen ze zo mee nemen als ik hem niet nodig heb, geen probleem. :Y
 
Tja, in 1e instantie zou Early blij zijn als zoonlief zonder botbreuken/kleerscheuren er vanaf was gekomen. Je hebt per slot van rekening maar 1 exemplaar van je zoon.

Ook al zou ik er niet gelukkig mee zijn dat m`n Yammie in diggelen lag ( het is een apart exemplaar) dan knijp je nog je handen dicht bij zoveel geluk bij een ongeluk.
 
Pfff... zou dolblij zijn dat ie niks heeft.. motor kan gefikst worden.. prima.. shit happens..
die kleine van mij moet nog 17 jaar wachten op een rijbewijs :-) en daarna nog een paar jaar (wie zal zeggen hoeveel) wacht op vol vermogen.. maar goed... de hobbelmotor heeft ook al krasjes.. dus dat belooft wat.. *O* :]
 
Reactie van een vader: motor = maar een ding zoon is onvervangbaar. Repareer de motor of koop een nieuwe en wees blij dat je zoon nog leeft.. Die motor zou mij een worst zijn.

Denk je er anders over moet je je motor niet uitlenen
 
Mijn vader zou het niet zoveel uitmaken zolang ik maar niets heb, hij heeft daar in tegen al wel 2 keer een vouw in mijn auto gereden. "heb een steentje (van 30 cm hoog) geraakt rechts, niets tegen je moeder zeggen" halve dorpel lag eraf, het maakt mij ook niet zoveel uit. We nemen wel weer een andere en meestal is dat zijn oude auto welke wel heel blijft
 
Mensen bedankt voor het meezoeken, vanmorgen om 6 uur op pad, 400km gerden, maar een komlete kuip, tank, en alles wat er bij hoort voor 500 euri gescoord, heb al bekeuringen gehad die hoger waren.........


Het moet toch niet gekker worden hier, dat een bekeuring voor een gevalletje ietsje te snel al duurder is dan een hele kuipset. :X

En als je motor gefixed is, stuur dan je zoon als eerste op dat ding weg voor een proefritje, geeft hem weer zelfvertrouwen denk ik.
 
Is iig wel mooi dat zoonlief zelf niks had.

Als je zoon in coma ligt zullen die zusters zo raar kijken als je zijn gashandje ff breekt met een hamer. Nu kan je hem op je gemakkie ff in de bankschroef zetten. :)
 
mijn vader zou er niet zo mee zitten. schade komt wel in orde. MOcht ook al de eerste dag toen ik mijn rijbewijs had, rijden in de auto van mijn ouders die de dag ervoor nieuw gekocht was.

IN onze familie zijn we niet moeilijk met uitlenen. De eerste week toen ik mijn motor rijbewijs had heb ik op de motor van mijn zus gereden.
Schade die je maakt betaal je gewoon
 
Terug
Bovenaan Onderaan