Das nou jammer... olie op je achterband

Monomuis

MF dino
Donateur
11 jul 2001
24.556
2.130
Nederland
Kom ik van de snelweg af, mooie bocht naar rechts en dan een verkeerslicht op rood. Ik zet m'n voet aan de grond, licht gaat op groen en ik rijd weg, maar ik voel dat er iets glibberigs op de grond ligt.

Dan rijd ik weg en kijk ik achter me maar ik zie niets bij het stoplicht liggen wat ook maar glad lijkt. Kijk ik naar mn laars en blok en zie ik dat alles onder de olie zit.

Ding begint ineens te roken, wat gebeurde er nou, precies in die mooie bocht is iets losgelaten bij een slang van m'n oliekoeler, of de oliekoeler zelf is gaan lekken. Gelukkig kwam ik er vrijwel direct achter, want het blok zit gelukkig nog vol olie O-) . Anders was het blok mooi stukgelopen. Achterband wel onder de olie, nog een mooie bocht naar rechts en ik lag misschien wel hard op m'n bek ;)

Heel toevallig zat er een kilometertje of twee verderop een motorzaak, die heb ik even gebeld, ze haalden me op en morgen hoor ik wat de 'schade' is. Ik verwacht of een slang van de oliekoeler of de oliekoeler zelf... echt geluk dat ik het meteen doorhad ipv dat ie droog zou lopen.

Ben benieuwd naar de kosten, de motor had toch weer een poetsbeurt nodig, kan meteen gedaan worden naast het vervangen van het kapotte onderdeel :o

Wel klote, laatste paar dagen vakantie en dan zit je zonder motor :(
 
mja wel klote dat het gebeurt maar beter dan het gebeurt en dat je blok droogloopt met alle gevolgen van dien.....
 
Mazzelaar dat je er toch nog effe achterkomt voordat er ergere dingen gebeurden..

(kut voor je dat het uberhaupt gebeurde)
 
Achterband wel onder de olie, nog een mooie bocht naar rechts en ik lag misschien wel hard op m'n bek ;)

Pessimist ;) .
Daar had moeten staan: had ik die rechterbocht nu maar ingestuurd, dan was het de mooiste drift allertijden geworden en had ik meteen een goed excuus om nieuw ondergoed te kopen.

:+

Maar idd wel fijn dat je er op tijd achter bent gekomen, hopen dat het niks bijzonders is :) .
 
Tering das geen goed filmpje ! Gelukkig iets minder rookontwikkeling, maar dit had idd kunnen gebeuren. En laat mijn DR nou ook geen oliedruk lampje of wat dan ook hebben. Gelukkig wel een kijkglaasje *D

Maargoed we zien het morgen wel en als ie het doet weer lekker sturen.
 
Pessimist ;) .
Daar had moeten staan: had ik die rechterbocht nu maar ingestuurd, dan was het de mooiste drift allertijden geworden en had ik meteen een goed excuus om nieuw ondergoed te kopen.

:+

Maar idd wel fijn dat je er op tijd achter bent gekomen, hopen dat het niks bijzonders is :) .

Nieuwe onderbroek? Heb net een nieuw leren pak ! :)

Gelukkig idd direct er achter gekomen, anders had ik mooi op zoek mogen gaan naar een andere motor.
 
Nou, gelukkig niet de oliekoeler (duur!) of de slangen, maar een bout van de kleppendeksel die was losgetrild. Misschien met grote beurt van 600km geleden niet goed vastgedraait.

Dus hij is weer in orde :) Alleen wel zeer merkwaardig dat de remvloeistof van m'n achterrem pleite is. Ik zie het niet in het potje zitten, hij remt ook niet, maar als ik de rem in trap blijven de zuigers ook niet op de rem zitten... morgen nog maar even naar kijken :)
 
blokjes zijn vet... schoon laten maken (heb die prut om dat te doen toch niet thuis liggen) en hij begint al wat te remmen... dus ik kan er weer tegenaan ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan