Da's pech, lak weg?

Tuckson

Kawasaki VN900 Custom Special
5 okt 2004
2.227
80
Woudenberg
:( :( :(
Jawel, vandaag mijn vers gekochte Div900 ('95) opgehaald.

Da's geen reden om boos te zijn, reed lekker.
Maar ik had ook een nieuwe tankpad meegekregen omdat die oude zo versleten was.
Dochterlief wilde pa vast helpen en begon die oude tankpad los te peuteren.

"Kijk pa, het gaat heel makkelijk" zei ze en hield een heel stuk omhoog.
MET DE LAK ER NOG AAN VAST ;( ;(
Zit ik me daar tegen een lap bruin metaal aan te kijken.


Mijn vraag, is dat normaal? Is de lijm van die tankpads zó sterk dat de lak er makkelijk afgetrokken wordt of is hier iets anders aan de hand?
 
de roestvorming KAN het gevolg zijn van:

Tank is ooit eens gespoten, tank is van een koude ruimte in een warme ruimte (cabine) gelegd wat als resultaat condensvorming geeft.....ga je hierop een laksysteem aanbrengen dan kun je dit tot gevolg hebben.

Wat betreft de lak van tegenwoordig, waterbasis verf is niks mis mee! Alleen voor motoren spuit ik liever met conventioneel, omdat je hierop beter kunt afplakken.

En niet alle motor kleur recepten zijn er voor de waterbasis lakken.
 
de roestvorming KAN het gevolg zijn van:

Tank is ooit eens gespoten, tank is van een koude ruimte in een warme ruimte (cabine) gelegd wat als resultaat condensvorming geeft.....ga je hierop een laksysteem aanbrengen dan kun je dit tot gevolg hebben.

Wat betreft de lak van tegenwoordig, waterbasis verf is niks mis mee! Alleen voor motoren spuit ik liever met conventioneel, omdat je hierop beter kunt afplakken.

En niet alle motor kleur recepten zijn er voor de waterbasis lakken.
helemaal mee eens :Y

het kan natuurlijk ook zijn dat ze de tank gespoten hebben en te snel na het spuiten de tankpad erop hebben geplakt,met het gevolg dat alle oplosmiddelen er niet uitkomen :Y
 
Lees ik he goed AUTOSPUITER IN OPLEIDING :? :?

En dan praat jij over vroeger :? :?

Volgens mij was jij toen nog aan het knikkeren O-)

Got me there, tuurlijk heb je gelijk, vroegah was ik er nog niet enzo, blablabla ;)
Neemt niet weg dat ik met oudere lakken kan werken, ofwel soms? Zeg ook niet dat ik het beter weet dan jij, maar dit is gewoon mijn mening, ongeacht de leeftijd, ofnie soms?
Ook al ben ik een stuk jonger, een klein beetje in de waarde laten is niet slecht voor je O-)
 
Zo te zien heeft de lak niet goed op de tank gehecht.
Fabrieksfoutje, dat ietwat laat aan het licht gekomen is.
Er is maar 1 goede oplossing : tank eraf, schuren, schuren, etc., tot het blanke metaal en dan naar de spuiter ermee.
 
Zo te zien heeft de lak niet goed op de tank gehecht.
Fabrieksfoutje, dat ietwat laat aan het licht gekomen is.
Er is maar 1 goede oplossing : tank eraf, schuren, schuren, etc., tot het blanke metaal en dan naar de spuiter ermee.

Je bedoelt.... helemaal???? Hele tank blank? -O-
Kan één of meer van de heren spuiters aangeven wat het ongeveer kost om een tank opnieuw te laten spuiten?
 
Je bedoelt.... helemaal???? Hele tank blank? -O-
Kan één of meer van de heren spuiters aangeven wat het ongeveer kost om een tank opnieuw te laten spuiten?

Hangt er van af wat je zélf doet. Als je 'm zelf kaal haalt en voorbewerkt schat ik een honderdje of drie, inclusief de verf.
 
Vooropgesteld dat je het recept überhaupt kunt achterhalen (de meeste lakfabrikanten hebben bijna geen motorrecepten), denk ik dat je met helemaal niets zelf doen al gauw op een 4 tot 5 honderd pleuro's zit.
Laat je de koningin erbuiten en doe je het schuurwerk (hoeft echt niet blank, alleen naadloos nat geschuurd met een fijne korrel (1200 ofzo) zelf, dan kom je inderdaad rond de € 300, -

De meeste mensen hebben er geen idee van wat een litertje base en blanke kost tegenwoordig..niet dat je hier een liter base voor nodig hebt hoor, eerder een grammetje of 300.

Andere optie: laat gelijk de spatborden en kuip meespuiten in een leuk kleurtje, heb je gelijk weer een frisse motor......ben je tegen vandalisme verzekerd? :X O-)
 
Laatst bewerkt:
Je bedoelt.... helemaal???? Hele tank blank? -O-
Kan één of meer van de heren spuiters aangeven wat het ongeveer kost om een tank opnieuw te laten spuiten?
Helemaal blank lijkt me het beste.
Je kan dan geen akelige verrassingen krijgen; er kan dan immers geen schijnbaar goed gehechte lak achterblijven.
Bovendien voorkom je daarmee dat er mogelijk lelijke overgangen in het spuitwerk zichtbaar blijven.
Het schuren / voorbewerken is en tijdrovende en dus dure zaak.
Dan kun je zelf doen en dus geld besparen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan