das raar

gabbertje49

MF'er
29 apr 2009
40
0
rotterdam
Hallo ik heb een raar verschijnsel met mijn honda dylan.sinds ze de pomp van shell aan het vernieuwen zijn waar ik altijd tankt doe ik dat al 3 keer bij de fina pomp.bij de shell tankte ik altijd vpower en nu bij de fina gewoon 95 .ik dacht altijd dat hij met vpower beter en zuiniger zij lopen maar het tegendeel is waar .verbruik is het zelfde en de top is ruim 5 km hoger met de gewone 95 .snap jij het nog ?? eerst met moeite 105 en nu makkelijk 110 en soms zelf tegen de 115 op de teller .dus voor mij geen vpower meer .......
groetjes Kees. :N
 
Hoe hoog was de kwartaalwinst van Shell de afgelopen keer ook al weer?
Kan dat getal maar niet onthouden; misschien teveel cijfers :Y O-) :Y :(

v-power
$ shower

Peer
 
Laatst bewerkt:
misschien kunnen niet alle motoren goed tegen V-power maar om nu gelijk te zeggen dat het klote brandstof is.

mischien word een motor er niet zuiniger door (een diesel wel, uit ervaring) maar de motor word er zeker schoner door, moto 73 heeft een keer een een duurtest kawa zo goed als alleen maar afgetankt met v-power en de motor was volgens de tech's een behoorlijk stukje schoner
 
ik heb al langer de indruk dat als ik shell tank mijn k8 minder zuinig loopt dan als ik total tank....
heb toch het vermoeden dat er grote verschillen in prestatie's van de div merken zijn...

gr smokey
 
Misschien was je wat kilo's lichter dan voorheen? Of stond de wind dit keer goed? :+
Een Dylan kan toch ook nog wel 115-120km/u op de teller makkelijk halen?

Ik tank meestal bij dezelfde pomp en de ene keer krijg ik max 105-110 op de teller, de andere keer 120km/u. Alhoewel ik alleen 120 op de snelweg kan halen door een beetje slipstreamen denk ik (en dan hoef je niet eens echt dicht op een voertuig te rijden). Binnendoor is mij 120 nog nooit gelukt. Soortgelijke 150cc... een Sixteen.
 
ik tank meestal bij een witte pomp dus zo goedkoop mogelijk, maar als ik onderweg moet tanken dan maakt het mij niet uit meestal dan de dichts bijzijnde als het lampje begint te knipperen dan kan ik nog 50km rijden
 
toch blijf ik nog steeds de indruk houden dat de verschillende merken benzine's mij verschillende km/ltrs opleveren ...zo heb ik de indruk dat juist shell mij minder km/ltrs geeft...
zoals gezegd, het is een indruk ik kan het helaas niet staven...

gr smokey :W
 
Hoge octaan brandstof is voor motoren die op hoge toeren rijden, waarin het ontstekingstijd vervroegd is.
Op een gewoon doorsnede motor zal het meestal te laat en onvoldoende branden... dus , verspill je een deel van... zonde van benzine en geld!
 
<zeurmodus aan>

Gewoon goedkope meuk tanken(95) en hetgeen je uitspaart, uitgeven aan "betere" brandstof voor je lichaam. Als ik zie wat mensen daar allemaal voor een troep indouwen...

Ze hebben meer "leed" met hun auto/motor/scooter dan hun eigen lijf.

<zeurmodus uit>
 
Of ga toch naar de hoe.... uren! :+
Het blijf geld verspill, maar tenminste heb je 1 beetje plezier mee! _O-

(trouwens, het geldt ook voor mij, en mijn oldtimer...) :+ :+
 
Het kan ook liggen aan de pomp zelf.

Ik heb ooit eens gehad met petroleum halen, in nederland ging er zogenaamd 23 liter in dezelfde jerrycan waar in belgië maar 21,8 liter in pasten.
(in beide gevallen helemaal leeg en gevuld tot aan de nok, dezelfde jerrycan)

Het hoeft dus niet persé aan het merk te liggen, kan aan de pomp afwijking liggen.
 
Even zonder gekheid.... lees onderstaande eens, leuk..

Bullshit alert: Shell V-Power en Total ExcelliumGepost op Sunday, 22 April 2007 om 11:06 door Dennis in Diesel | 64 Reacties »

Tank jij ook steevast die duurdere diesel (vaak met tankpas van de baas, want als je het zelf moet betalen, dan is die gewone diesel goed genoeg) en maak je jezelf vervolgens wijs dat je inderdaad iets meer vermogen hebt, schoner en zuiniger rijdt? Het zit tussen je oren, want in veel gevallen is dit grote bullshit. De diesels van de Shell V-Power en Total Excellium zijn niets beter dan de normale diesel. Dit is de conclusie van het Duitse Autozeitung. Alleen Aral Ultimate (hier bekend als BP Ultimate) werkt enigszins.

van: Bullshit alert: Shell V-Power en Total Excellium

En zo zijn er nog zovele..... met natuurlijk andere resultaten (het werkt wel ;-)

Ach, als je het prijsverschil van ongeveer 6 cent per liter geen probleem vindt... vooral doen. Bij 10000km op jaarbasis is dit al gauw een kleine 50 euro extra.... :X _O-
 
Ik heb hier ook 1 keer die V-power in mijn sc250 gegooit en het leek wel of ik er een pak spijkers heb ingedaan.
Dat ding knikkerde als een gek. Ben meteen naar huis gereden en de benzine er met een slang uit gezogen.
Terug gereden op het beetje wat er nog in zat en gewoon 95 er in gegooit. Het was niet normaal maar na ong 2 a 3 km liep hij weer als normaal. Ik moet die troep er nooit meer in hebben. Dat id wel duidelijk geworden.

Gr Fred
 
Terug
Bovenaan Onderaan