dashboard-verlichting GSX-R1100w van 1997

trabart

Rookie
17 aug 2006
24
0
heerlen
Bijna alle lampjes van de tellers zijn kapot, dus dacht ik, eens kijken hoe ik die kan vervangen. Dat blijkt een verrekt lastige klus ! Het enige wat ik kan verzinnen (zonder de hele kuip te verwijderen) is om het ruitje los te nemen. Dit zit vast in rubbers en lijkt afgekit ofzo, dus begin ik liever ook niet aan. Iemand enig idee hoe dit in elkaar zit? Om ergens bij te komen zit steeds iets anders in de weg, en om dit andere weg te halen kom ik weer nieuwe dingen tegen. Help !
 
het was inderdaad erg weinig werk ...

Meteen een tip voor de lezers, ik heb iets wat schijnbaar nieuw is (zei die jongen), namelijk led-verlichting met dezelfde steekfitting. In verschillende kleuren te krijgen (mooi), kan veel beter tegen schokken en trillingen, en heeft een langere levensduur. En brandt feller. Zat voordelen, en niet verschrikkelijk duur.

grtz Bart
 
teller2.jpg


teller1.jpg
 
Hmmm... apart...
Wat was de originele kleur van je tellerverlichting dan? Ik gok op kleurloos?

Bij mij zitten gewoon blanco lampjes erin en is m'n tellerverlichting (Gixxer 750 '95) groen. Dat komt omdat m'n tellerplaten op een groen filter zijn gedrukt. Met blauw licht erachter hou ik dan totaal geen lichtopbrengst meer over en zijn de rode vlakken (evenals bij jou) helemaal dood. Laat staan dat ik nog een wijzernaald kon onderscheiden (is bij jou ook geen sterk punt overigens...)

Maar goed, als de afleesbaarheid voor jou geen probleem vormt ('t is ook maar een foto), dan heb je 't mooi opgelost :Y
 
volgens mij was het blanco, maar goed ik heb de lampjes vervangen omdat de vorige lampjes kapot waren :P Weet het dus niet zeker ;)
Dit is in elk geval al beter dan ik had, en hoe ik de aanwijzer beter zichtbaar ga maken weet ik nog niet :P
Iemand enig idee hoe je de tellers openmaakt, zodat ik de aanwijzer kan verven, en achtergrond wit kan maken ofzo?

grtz. Bart
 
Terug
Bovenaan Onderaan