Dashcam ja of nee?

Wat een rare discussie. Je mag toch gewoon filmen in de openbare ruimte.. Publicatie is weer een ander dingetje. Krijg je zaken zoals een redelijk belang tegen publicatie etc.

Maar context mensen.. context..


Verder heb ik nog maar één ongeluk(je) gehad met de motor. Iemand reed gewoon de rotonde op terwijl ik daar aan kwam. Tijdens het uitwijken ben ik onderuit gegaan. Kerel wilde geen schadeformulier invullen, ontkende achteraf en toen werd er een getuige bij verzonnen.
Laat ik het zo stellen: een dashcam had mij álle kosten (en moeite) kunnen besparen. Want er was niks meer aan te doen. En alle getuigen die ik had kunnen gebruiken reden natuurlijk al toeterend gehaast door (want je bent maar een a-sociale idioot dat je daar op die rotonde ligt met je motor).
 
Wat een rare discussie. Je mag toch gewoon filmen in de openbare ruimte.. Publicatie is weer een ander dingetje. Krijg je zaken zoals een redelijk belang tegen publicatie etc.

Maar context mensen.. context..


Verder heb ik nog maar één ongeluk(je) gehad met de motor. Iemand reed gewoon de rotonde op terwijl ik daar aan kwam. Tijdens het uitwijken ben ik onderuit gegaan. Kerel wilde geen schadeformulier invullen, ontkende achteraf en toen werd er een getuige bij verzonnen.
Laat ik het zo stellen: een dashcam had mij álle kosten (en moeite) kunnen besparen. Want er was niks meer aan te doen. En alle getuigen die ik had kunnen gebruiken reden natuurlijk al toeterend gehaast door (want je bent maar een a-sociale idioot dat je daar op die rotonde ligt met je motor).
:^ Dat is het misselijke, van die mensen die gewoon ontkennen en zelfs getuigen erbij liegen.
Ik vind de setup van Scoot020 wel erg netjes, en als ik wat geld over heb, zal ik er zeker ook voor gaan :Y
 
Dat vind ik ook! Goede prijs \ kwaliteit.

Aangezien ik tegenwoordig dagelijks 80 km\h woon \ werk moet doen zit ik er nu sterk over na te denken dit ook op mijn motor te monteren.

Het is mooi klein en daarmee uit het zicht te monteren (zoals bij Scoot020) en levert bruikbaar bewijs \ beeld op.

Thanks voor het delen btw! :t
 
Degene die de link hebben bekeken hebben misschien al gezien wat ik nog niet verteld heb;
Er zit een afstandsbediening bij voor op het stuur waarmee je bestanden kan veilig stellen tegen overschrijven.
Idem voor foto's maken.
Ook zit er een GPS ontvanger bij, daarmee kun je de gereden route terugzien op een soort maps en geeft ook de mogelijkheid om de gereden snelheid in beeld weer te geven. Ook datum en tijd kunnen in beeld.

Ik heb de afstandsbediening onder het zadel naast de recorder omdat ik liever niets zichtbaar heb en gesloopt kan worden. Ook geen behoefte aan datum, tijd en gereden snelheid.

Nieuw stukje van vandaag zonder zon deze keer. Eerste deel nog met vieze lens. dan schoon en voor het vergelijk ook hetzelfde stukje van het eerste filmpje.

Bij mij gaat de beeldkwaliteit extra omlaag als deze op "auto" staat, even aanpassen naar 1080 dus.

 
Ik heb diverse dashcam gehad.

Ik ben ooit begonnen met een 808 spycam die het een uurtje volhield en ik had een uur reistijd. Gewoon met klittenband onder tegen de kuip.
Dat gaf redelijk resultaat op de K75 maar bagger (trillen) op de GS500. Bovendien is een camera uit die prijsklasse niet waterdicht.

Later heb ik diverse dashcams in de auto gehad. Er zijn er echter maar weinig die het zware leven in een auto overleven. De laatste is gesneuveld door de temperatuur (parkeerplaats, volle zon).

Maar, de dashcam heeft zeker nut. Al is het maar om bij een afgereden bumpertje te kunnen wijzen dat 'hij zo idioot deed'.
En dat er af en toe spelende kleine meisjes op de filmpjes terecht komen, not my problem. Je zal mij op mijn woord moeten geloven dat ik niet op onrijpe meisjes (of jongetjes) val.

Ik ben geen bisschop of zo....
 
Degene die de link hebben bekeken hebben misschien al gezien wat ik nog niet verteld heb;
Er zit een afstandsbediening bij voor op het stuur waarmee je bestanden kan veilig stellen tegen overschrijven.
Idem voor foto's maken.
Ook zit er een GPS ontvanger bij, daarmee kun je de gereden route terugzien op een soort maps en geeft ook de mogelijkheid om de gereden snelheid in beeld weer te geven. Ook datum en tijd kunnen in beeld.

Ik heb de afstandsbediening onder het zadel naast de recorder omdat ik liever niets zichtbaar heb en gesloopt kan worden. Ook geen behoefte aan datum, tijd en gereden snelheid.

Nieuw stukje van vandaag zonder zon deze keer. Eerste deel nog met vieze lens. dan schoon en voor het vergelijk ook hetzelfde stukje van het eerste filmpje.

Bij mij gaat de beeldkwaliteit extra omlaag als deze op "auto" staat, even aanpassen naar 1080 dus.


Goede kwaliteit.

Wat ik wel jammer vind van montage aan de kuip is dat je geen richtmogelijkheid hebt. Als je een gopro boven op je helm hebt kan je met je helm richten wat je wil filmen.
 
Klopt, een helmcamera is ook dynamischer en je filmt wat je ziet. Nadeel van een GoPro vind ik de vorm waardoor voor en na iedere rit dat ding monteren en wegbergen.
Wat dat laatste betreft is de Contour beter geschikt qua vorm, maar ook dan blijft dat je alleen voor of achter opneemt, beperkt geheugen hebt en de batterij max 1,5 meegaat.

Meest ideale zou een 360 graden cam zijn die je niet bovenop je helm hoeft te zetten. Maar als je dat niet doet zit je zelf voor het beeld of je moet 'm onder je motor hangen en dat is ook niets met al dat voorbij vliegende asfalt.
 
Goede kwaliteit.

Wat ik wel jammer vind van montage aan de kuip is dat je geen richtmogelijkheid hebt. Als je een gopro boven op je helm hebt kan je met je helm richten wat je wil filmen.
Een camera op de helm geeft dan weer een erg onrustig beeld.
 
Klopt, een helmcamera is ook dynamischer en je filmt wat je ziet. Nadeel van een GoPro vind ik de vorm waardoor voor en na iedere rit dat ding monteren en wegbergen.
Wat dat laatste betreft is de Contour beter geschikt qua vorm, maar ook dan blijft dat je alleen voor of achter opneemt, beperkt geheugen hebt en de batterij max 1,5 meegaat.

Meest ideale zou een 360 graden cam zijn die je niet bovenop je helm hoeft te zetten. Maar als je dat niet doet zit je zelf voor het beeld of je moet 'm onder je motor hangen en dat is ook niets met al dat voorbij vliegende asfalt.

Jouw setup is erg interessant. Stop je er 2 geheugenkaartjes in? Op de site staat 'max 1 x 128 Gb card'. dat is ieder geval goed voor vele uren HD materiaal. Ook het kunnen weergeven van de opname op de telefoon is handig, evenals het nooit hoeven wisselen van batterij.

Ik begon een jaar of 10 geleden met een Contour HD. Mooi beeld, waterdicht etc. Nadeel was altijd de beperkte accuduur en moeilijk kunnen zien of hij nog aan het draaien was, of dat de accu leeg was. Ik kon hem afwisselend aan helm, voorvork ter hoogte van de schijven of voor het dashboard op een RAM mount vastzetten. Omdat je niet goed kon controleren hoe het beeld was voor je begon met filmen, was de opname soms onbruikbaar. De Contour ligt nu al jaren in een hoek vanwege deze nadelen.
 
Bij mij (1e model) passen er 2 kaartjes in. Op een 128GB past ongeveer 350 x 3 minuten.
Veel cams gehad en getest. Contour, GoPro maar ook imitatie en Nuvi. Een voorganger van de C5 met vaste opstelling leek de winnar te worden maar tijdens een 2e rit begaf dat ding het en communicatie met Innovv bleef lang maar vooral zinloos. Daarom nu gekozen voor iets anders en is nu ongeveer 1,5 jaar in gebruik.

Wel nog een puntje om te noemen. Recorder start nadat ik de motor start, gevolg is dat ik soms al rij en de camera dan pas start met opnemen. Opstarttijd (10 sec) is dus iets om rekening mee te houden als je elke wielomwenteling wilt vastleggen.

In mijn Contour tijd heb ik een paar accu's aangeschaft met oplader. Weet het type niet meer maar werd ook gebruikt in Nokia telefoon. Iedere 90 minuten kaartje en accu wisselen, meer geluid en gewicht aan je helm, zomaar een paar zaken waar ik nu geen last meer van heb.
 
Opname is continue maar wordt opgeslagen in files van 3 minuten. Deze files kun je naadloos achtereen afspelen. Voor zover ik weet doen alle cams dat waarbij je meestal kunt kiezen uit 1, 3 of 5 minuten.
 
Bij mij (1e model) passen er 2 kaartjes in. Op een 128GB past ongeveer 350 x 3 minuten.
Veel cams gehad en getest. Contour, GoPro maar ook imitatie en Nuvi. Een voorganger van de C5 met vaste opstelling leek de winnar te worden maar tijdens een 2e rit begaf dat ding het en communicatie met Innovv bleef lang maar vooral zinloos.


Wat bedoel je met lang en zinloos? Want ik was eventueel van plan om de C 5 te kopen. Of was het enkel een probleem van de voorganger van de C5?
 
Is ongeveer 2,5 jaar terug dus zal een voorganger betreffen.
Ding gaf tijdens 2e ritje de geest, gaat aan en uit maar neemt niets op. Contact gezocht met Innovv waar ik redelijk stompzinnige tips kreeg aangereikt waardoor hij het weer zou moeten doen. Tegen beter weten in alle instructies uitgevoerd met een te verwachten resultaat ... geen.
Volgende verzoek van Innovv was retour sturen voor reparatie of vervanging. Camera zou niet zijn aangekomen en ondanks bewijs van betaling en verzending nooit geen antwoord meer gekregen.
Ik weet dat dit een risico is dat hoort bij kopen op afstand, maar zou dit eerder verwachten van een Alibaba verkoper dan van een bedrijf dat pogingen doet om echt door te breken in de dashcam markt.

Toch ben ik mij bewust dat ik gewoon pech kan hebben gehad en misschien koop jij de beste camera die je ooit hebt gehad.

Misschien was dat wel de grootste teleurstelling, cameraatje gaf prima beeld, recorder netjes weggewerkt en de cam in een houder op de kuip. Na het eerste ritje wilde ik al een 2e bestellen voor achter en toen ... niets meer. -O-
 
Ik zie hier en daar wat dashcams voorbij komen en wilde ook mijn optie lichtten op dit fora.

Edit MBM: Sorry, wij willen jou mening niet. En je reply ook niet. En je account nu ook niet meer .... })
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Zal vast iets te maken hebben met het feit dat iemand een MF-account aanmaakt, enkel en alleen om even een berichtje achter te laten over een geweldige aanbieding.

Maar misschien hebben we het mis en is hij binnen enkele weken al MF Veteraan, je weet maar nooit. :+
 
Wat doet een Superb trouwens hier? Dat is toch zo'n leasebak waar alle motorrijders last van hebben? En dan nog een dashcam ook :X|(
 
Ik zie hier en daar wat dashcams voorbij komen en wilde ook mijn optie lichtten op dit fora.

Vorige week heb ik direct een nieuwe dashcam gekocht bij de aanschaffing van mijn Superb. Dit is de Viofo A119S + GPS, voor niet te veel geld heb je echt een topding! Heb dit bij Xiaomi Products.nl gekocht.

Gr. Vds4life

Zo, eerste en gelijk de laatste reply van deze gebruiker. :W
 
Terug
Bovenaan Onderaan