Dashcam op BT1100

Trece

Rookie
2 apr 2015
1
0
Hallo allemaal,

Ik ben een zeer gelukkige Yamaha BT1100 rijder. Zo genoemd, elfhonderd kubieke centimeters rauw en opstandig tweecilindergeweld, haha 8-) .
Mijn vrouw en ik (of vrienden en ik) gaan er regelmatig tussenuit op de motor, en gaan ook met de tweewieler op vakantie.
Nu wilde ik graag een dashcam voor op de motor aanschaffen, maar hier zijn er zo ongelofelijk veel van dat ik er niet meer uit kom.
Het liefste wilde ik hem op het stuur monteren, maar kan dit wel ivm trillingen. Optie zou ook nog kunnen zijn om hem op de helm te plakken, maar dit heeft niet mijn voorkeur. Mijn fiets is natuurlijk de naked variant, dus heb je dan wel erg veel windruis en beweging van mijn hoofd.

Zijn er mensen die ervaring hebben met deze camera's? Ik laat mij graag door jullie informeren.
Alvast hartelijk dank hiervoor.

Oh ja... ik heb uiteraard maar een bescheiden budget... ;)
full
 
Gewoon op het stuur kan prima. Geef alleen wel wat meer gelsd uit aan de camera dan ik ;)

 
Qua camerastandpunt ben ik hierop uitgekomen:


Camera is een SJ4000 en het harnas om voor om de borst is een el-cheapo ding van e-bay. (GoPro compatible, dus lekker veel aanbod aan accessoires :) )

Op het stuur gaf veel bijgeluiden helaes :/

En op de helm komt de hellingshoek niet zo goed uit de verf... tenzij je 't hoofd niet horizontaal houdt, maar dan ben je ook raar bezig :+
 
Laatst bewerkt:
Op mijn vorige motor Yamaha BT1100 gebruikte ik een ContourRoam . Montage op stuur. Ging prima

Tegenwoordig FZ8N, Camera: Contour+2 (i.v.m. ext.mic)
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan