Dashcam voor op de motor

Jan_Koomans

Rookie
10 aug 2008
17
4
Beste motorvrienden,

Ik heb een aantal weken geleden een vervelende aanrijding gehad (gelukkig alleen tupperware schade). Helaas is er gesteggel over de aansprakelijkheid, mede omdat ik geen getuige heb.
Om dit soort gezeur in de toekomst te voorkomen lijkt een dashcam mij wel handig. Deze moet natuurlijk waterdicht zijn, niet te groot (ik wil hem ergens vast op de motor plaatsen) en vanzelf gaan opnemen als ik het contact aanzet. Een GoPro (kloon) is dus niet echt een optie, deze moet je steeds aan zetten en batterijen opladen.

Iemand ervaringen of ideeën?
 
Ik heb hier geen ervaring mee, alleen met een Contour HD die ik op mijn helm gebruik, maar wil toch even met je meedenken..

Een GoPro kan ook op (12v) voeding aangesloten worden.. Het aanzetten moet je dan nog wel zelf doen. De GoPro kan ook extern met een wifi remote geschakeld worden, wellicht bestaat er een (aftermarket) wifi remote die je kan schakelen door die te verbinden op je contact?


Hoe wil je dat de data moet worden opgeslagen? Moet deze elke rit opnieuw opslaan over de vorige? Anders is je kaart zo vol en loop je risico dat op het kritieke moment je kaart vol is en dus niet opneemt!
 
Hier is inderdaad al een heel topic over. Sommige camera's hebben een overwrite modus, dus gaan dus gewoon over oudere video's heen als de kaart vol zit. Kan handig zijn voor dagelijks gebruik.64gb kaartje kost overigens nog maar 3 tientjes.
 
Volgens mij gaat het onderwerp "camera voor op motor" meer over maken van een filmpje om deze later op youtube oid te zetten.

Ik zoek echt een dashcam zoals ze in Rusland bijna allemaal in de auto hebben. Dus vanzelf opnemen als je contact aanzet en inderdaad continu opnemen en de oudste beelden wissen.
 
Volgens mij gaat het onderwerp "camera voor op motor" meer over maken van een filmpje om deze later op youtube oid te zetten.