Dat ging maar net goed..

Vandaag lekker gaan rijden na het werk met 2 vrienden van me. Na een ritje van ongeveer 40 km kwamen we op het industrieterrein in Nederweert ( dat is in limburg voor de kenners onder ons.. ).
Op het industrieterrein een aantal bochten gepakt, totdat ik opeens ( volgens mij, want ik weet het niet zeker ) een auto te laat zag. Ik was al halverwege de bocht en kwam te ruim uit de bocht, dus een beetje op de andere weghelft. Vervolgens durfde/kon ik de motor niet platter krijgen, daarom trok ik um rechtop en reed het gras in.. vlak langs de auto af..

In het gras aangekomen moest ik nogmaals plotseling op de rem doordat er op de aansluitende weg een bus met aanhanger kwam aangereden... M'n voorwiel blokkeerde maar ik kon m'n motor nog rechtop houden...

Ik ben vandaag dus weer ff wakker geschudt...!
Maar goed, dit was mijn bijna-valpartij!



dan heb je veel geluk gehad ;) en een engeltje op je schouder gehad :Y
ik ken dat stukkie bochtenwerk erg goed .... :Y
en ik denk eerder dat je het door je schrik reactie kwam door dat je hem niet platter kon leggen .
ze vissen daar regelmatig wel wat golfjes( koekblikkers) uit de omliggende sloten .... en soms een motor :X

maar je bent nog heel *O* *O* *O* :Y
 
Vandaag lekker gaan rijden na het werk met 2 vrienden van me. Na een ritje van ongeveer 40 km kwamen we op het industrieterrein in Nederweert ( dat is in limburg voor de kenners onder ons.. ).
Op het industrieterrein een aantal bochten gepakt, totdat ik opeens ( volgens mij, want ik weet het niet zeker ) een auto te laat zag. Ik was al halverwege de bocht en kwam te ruim uit de bocht, dus een beetje op de andere weghelft. Vervolgens durfde/kon ik de motor niet platter krijgen, daarom trok ik um rechtop en reed het gras in.. vlak langs de auto af..

In het gras aangekomen moest ik nogmaals plotseling op de rem doordat er op de aansluitende weg een bus met aanhanger kwam aangereden... M'n voorwiel blokkeerde maar ik kon m'n motor nog rechtop houden...

Ik ben vandaag dus weer ff wakker geschudt...!
Maar goed, dit was mijn bijna-valpartij!

Welk industrieterrein is dat dan? Ik kom geregeld in nederweert, wel eens op kampershoek in weert geweest maar ik neem aan dat je dat niet bedoelt.
 
Dat gaat wel heel erg ver hoor.. je moet toch een keer op je grens rijden om te kijken hoeveel speling je hebt met normaal door de bocht gaan :?

Er zijn alleen 2 ideale rijlijnen.

1 voor op het circuit en 1 voor op de openbare weg.


Bij die voor op het circuit ga je van buiten naar binnen naar buiten.

Op straat blijf je buiten, totdat je de hele bocht kunt doorzien, eerder ga je niet naar binnen.
 
Vandaag lekker gaan rijden na het werk met 2 vrienden van me. Na een ritje van ongeveer 40 km kwamen we op het industrieterrein in Nederweert ( dat is in limburg voor de kenners onder ons.. ).
Op het industrieterrein een aantal bochten gepakt, totdat ik opeens ( volgens mij, want ik weet het niet zeker ) een auto te laat zag. Ik was al halverwege de bocht en kwam te ruim uit de bocht, dus een beetje op de andere weghelft. Vervolgens durfde/kon ik de motor niet platter krijgen, daarom trok ik um rechtop en reed het gras in.. vlak langs de auto af..

In het gras aangekomen moest ik nogmaals plotseling op de rem doordat er op de aansluitende weg een bus met aanhanger kwam aangereden... M'n voorwiel blokkeerde maar ik kon m'n motor nog rechtop houden...

Ik ben vandaag dus weer ff wakker geschudt...!
Maar goed, dit was mijn bijna-valpartij!

Laat het een leermoment zijn. ;) (Ik heb ze zat gehad, logisch als je je grenzen vergroot)Voor de rest heb ik alleen dit te zeggen. :]
 
Ik ben van mening dat als je net auto of motor rijdt, je ten minste 1 keer met dit soort dingen te maken krijgt.

Het ligt alleen aan jou kunsten of je het er goed vanaf brengt.

Duzz ik zeg...
a020.gif


Goed gedaan meneer.

Wat betreft dat leer momentje, dat mag duidelijk zijn. :Y
 
Beter van het dan op een circuit te doen :Y
Daar kom je geen auto's en bussen met aanhangwagens tegen , weet je?
:W

maar ik bedoel als je net klaar bent met lessen durf je helemaal niks.. wou je dan zeggen dat je nooit platter kan :? en maar gewoon alleen rechtdoor moet rijden..
 
Lekker, die zelfoverschatting - de gevolgen elke dag mogen aanschouwen in Zwitserland, afgelopen zomervakantie.
Trauma helikopters, ambulances zonder zwaailicht (de motorrijder was toch al dood).

Letterlijk - elke dag op de passen wel een ongeluk (of de opruimactie's) gezien......
Oorzaak - zelden de automobilist; bijna altijd de motorrijder die de bocht mist.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan