dat heb ik weer ')

_gijs_

MF veteraan
7 jan 2004
4.128
5
noord limburg
ik was gisteren al van plan om een stukje te gaan rijden, om mn nieuwe shocks uit te testen, en op de juiste hardheid af te stellen, en om eens te kijken hoe het geheel nu rijd nu de hele motor 5 cm lager is.

maar gisteren was het klote weer.
vandaag een stuk beter.

dus ik motorbroek aan,
dikke jas aan,
motor naar buiten geduwd.
deuren af gesloten.
choke uit,
paar keer gasgeven,
contact aan,
startknop in.......



en ja hoor start meteen.


bril op
handschoenen aan.

ik neem plaats op de motor,
koppeling in,
zet m in de eerste versnelling,
geef wat gas, en laat de koppeling opkomen.
en .........................



er gebeurt niets
ja hij klimt wat in toeren door dat ik gas gaf, maar komt niet van de plaats??
meer gas,
koppeling helemaal los,
niets.........

vreemd....?

koppeling blijft hangen?????

blijkt dat mn belt er af ligt.
gewoon doormidden!

hoe het kan???
blijft een raadsel, heb nog geen schokje of iets gevoeld. maar hartstikke kapot.

tja dan maar thuis gebleven.

wel weer klote! en ik zag al dat die drive belts een vermogen kosten ook nog!

echt klote, want ik had er echt wel weer eens zin in om eens een stukje door de kou te gaan rijden.

om te rijdne of te sleutelen was me al weer over voor de rest van de dag.
 
Laatst bewerkt:
sorry, hier heb je hem weer


stanley.jpg
 
KETTTING!!KETTING!!!KETTING!!LALALAAALAAAA!!!(met dank aan 70.000 voetbalhooligans)
joh een ketting is tien keer goedkoper en moderne kettingen gaan ook 30.000km mee
je kunt makkelijker eentje wisselen op je zondagmiddag (stief half uurtje)
je kunt makkelijker varieren met je eindaandrijving(kleiner tandwiel en dan ketting een schakeltje inkorten is makkelijker dan een stuk uit je belt knippen lijkt me.
je kunt er een nog vettere band in kwijt.

moet ik nog verder gaan?
 
KETTTING!!KETTING!!!KETTING!!LALALAAALAAAA!!!(met dank aan 70.000 voetbalhooligans)
joh een ketting is tien keer goedkoper en moderne kettingen gaan ook 30.000km mee
je kunt makkelijker eentje wisselen op je zondagmiddag (stief half uurtje)
je kunt makkelijker varieren met je eindaandrijving(kleiner tandwiel en dan ketting een schakeltje inkorten is makkelijker dan een stuk uit je belt knippen lijkt me.
je kunt er een nog vettere band in kwijt.

moet ik nog verder gaan?

is ketting inderdaad zo veel goedkoper?

op zich beviel die belt me goed!
-geen ketting smeren enzo.
-zelden spannen,
-iets flexibeler (minder schokkerig)
-stiller,


maar zal er toch nog eens over nadenken.

wat is de normale levensduur van een belt eigenlijk?
ben ff te lui om t zelf op te zoeken
 
KETTTING!!KETTING!!!KETTING!!LALALAAALAAAA!!!(met dank aan 70.000 voetbalhooligans)
joh een ketting is tien keer goedkoper en moderne kettingen gaan ook 30.000km mee
je kunt makkelijker eentje wisselen op je zondagmiddag (stief half uurtje)
je kunt makkelijker varieren met je eindaandrijving(kleiner tandwiel en dan ketting een schakeltje inkorten is makkelijker dan een stuk uit je belt knippen lijkt me.
je kunt er een nog vettere band in kwijt.

moet ik nog verder gaan?


Ketting 10x goedkoper???
Een beetje goede ketting zoals een TSUBAKI SIGMA O-RING kost 150 euries!
Ik schrok daar toch wel een beetje van!

En het ombouwen naar een ketting kom wel iets meer bij kijken dan alleen knippen + plakken.

Een dikkere band kan ook met een belt!
Gewoon 1 cm van je achter poelie afdraaien en 1 cm van je belt afsnijden zoals ik heb gedaan.

beltcut.jpg
 
is ketting inderdaad zo veel goedkoper?

op zich beviel die belt me goed!
-geen ketting smeren enzo.
-zelden spannen,
-iets flexibeler (minder schokkerig)
-stiller,


maar zal er toch nog eens over nadenken.

wat is de normale levensduur van een belt eigenlijk?
ben ff te lui om t zelf op te zoeken

Een goeie ketting (Tsubaki bijvoorbeeld) kost je ook 100+ euri en dan nog een setje tandwielen erbij... lijkt me niet veel goekoper.

Trouwens, die jarretel op Ebay is weggegaan voor 52 euro... niet duur... had jij nog geboden??
 
Een goeie ketting (Tsubaki bijvoorbeeld) kost je ook 100+ euri en dan nog een setje tandwielen erbij... lijkt me niet veel goekoper.

Trouwens, die jarretel op Ebay is weggegaan voor 52 euro... niet duur... had jij nog geboden??

was volgens mij 1 seconde te laat.

wilde 51 bieden
 
Heeee niet teveel mensen over dat progje tippen....als iedereen het gebruikt werkt het niet meer!!!
 
Heeee niet teveel mensen over dat progje tippen....als iedereen het gebruikt werkt het niet meer!!!

Kijk eens naar de biedingen op echt interessante artikelen en je ziet dat in 99% van de gevallen het bod van de laatste paar seconden de winnaar is, dus het is al bijna normaal om zoiets te hebben...
 
Gijs, even over de oorzaak, heeft hij soms te slap gestaan, dan breken ze spontaan bij het optrekken. Je belt mag niet teveel speling hebben, want dan gaat hij klapperen en daar kan hij nu juist niet tegen, met als gevolg dat je hem bij gasgeven in een keer stuktrekt (is mijn al eens voor een stoplicht gebeurt, waar ik net naar voren was gereden).
 
Gijs, even over de oorzaak, heeft hij soms te slap gestaan, dan breken ze spontaan bij het optrekken. Je belt mag niet teveel speling hebben, want dan gaat hij klapperen en daar kan hij nu juist niet tegen, met als gevolg dat je hem bij gasgeven in een keer stuktrekt (is mijn al eens voor een stoplicht gebeurt, waar ik net naar voren was gereden).

Ik heb er niet echt een verklaring voor,
een week of zes geleden heb ik nog gecontroleerd of er geen vreemde slijtage sporen waren, of de spanning goed was, en of er geen scheurtjes waren, leek mij in orde.

Heb de laatste drie weken niet gereden op de sporty, omdat ik met allerlei veranderingen bezig ben geweest, (achtervering en fenderstruts en spatbord.

na het aanpassen van de vering, heb er nog goed op gelet of de spanning nog goed was, en of de belt niets raakte.

ik heb de motor zaterdag nog naar buiten gerold heb, en weer naar binnen, toen is de belt bijven zitten,
en zondag dus weer naar buiten, en het vreemde is ook dat ik helemaal niets gevoeld heb, ik zou denken dat je toch ff iets voelt als hij knapt, maar ik laat de koppeling opkomen, en er gebeurt gewoon niets, niet eens een klein schokje!


eigenlijk is het enigste wat ik me kan voorstellen, dat er door al het gesleutel aan veren en spatbord(steunen) iets tussen de belt en de pulley is gevallen, en dat daardoor de belt is gesprongen.
 
Dan moet het wel iets scherps geweest zijn, ik heb wel eens een steentje door de belt heen gedraaid, en daar nog een aardig aantal kilometers mee gereden. Hoeveel km had ie achter de kiezen HD adviseerd om ze om de 60.000 te vervangen?
 
Dan moet het wel iets scherps geweest zijn, ik heb wel eens een steentje door de belt heen gedraaid, en daar nog een aardig aantal kilometers mee gereden. Hoeveel km had ie achter de kiezen HD adviseerd om ze om de 60.000 te vervangen?

geen flauw idee hoe lang ie er op zat.
 
Terug
Bovenaan Onderaan