Dat is pech.....Schakel weg. :(

Robert.v

MF veteraan
12 feb 2005
10.700
525
Zeewolde
Is ook lekker zeg....
Ik heb gisteren mijn ketting gesmeerd en gecontroleerd op harde stukken enzo.
vandaag tijdens het rijden merkte ik dat mijn ketting veels te slap stond (was gisteren ook maar nog niet zo extreem als vandaag).

Dus toen ik thuis kwam ben ik de ketting maar gaan spannen en toen ik bijna klaar was zag ik dat ik een halve schakel mis.

full


-O-
 
het buitenste plaatje is dus in het midden gebroken en de ene helft is geheel verdwenen, zal morgen even de kap van het voorste tandwiel halen.
mischien zit dat stukje wel tussen het overtollige kettingvet geplakt.


het zal jullie niet verbazen dat toen ik de ketting stevig beetpakte, hij op de grond viel.

:X
 
je zou het maar niet door hebben gehad en 200 km/h rijden en hij begeeft het!!! :X


heb niet harder dan 180 gereden op de terugweg.

moet vandaag gebeurd zijn, gisteren nog alles gecheckt.
rijd 110 km per dag dus heb mazzel gehad denk ik.
 
Misschien is het te claimen?


:?


ketting was best wel op.
ik heb er zo'n 30.000 mee gereden en de vorige eigenaar 10.000 ofzo.

moest al een nieuw setje halen maar bleef uitstellen.
kon hem aan de achterkant al bijna een halve cm van het tandwiel aftrekken.


:X
 
het buitenste plaatje is dus in het midden gebroken en de ene helft is geheel verdwenen, zal morgen even de kap van het voorste tandwiel halen.
mischien zit dat stukje wel tussen het overtollige kettingvet geplakt.


het zal jullie niet verbazen dat toen ik de ketting stevig beetpakte, hij op de grond viel.

:X
dit is toch mazzel hebben want de schade had veel groter kunnen zijn.
wat denk je als hij door het carter slaat.
of nog erger als hij vast slaat in het achterwiel.
dat wil je echt niet meemaken. :N
 
-Wat is het merk van de ketting?
-hoeveel km ligt ie er al op?

Want zoiets moet eigenlijk niet kunnen gebeuren. |(


merk is D.I.D

maar zoals ik al; poste.
hij was gewoon al een tijdje aan vervanging toe.

eigen schuld dus.
 
merk is D.I.D

maar zoals ik al; poste.
hij was gewoon al een tijdje aan vervanging toe.

eigen schuld dus.


Is toch wel een goed merk. :}

Ik had er vorig jaar een van VAZ ,die was binnen 3500 km compleet uitgerekt. :X

En het is niet comfortabel rijden vanuit hongarije met een ketting die al bijna op max staat. :r

Ik moest hem bij elke tankbeurt stellen.
Toen ik thuis aan kwam stond ie ongeveer 3mm buiten het max streepje.

Voor mij nooit meer een VAZ :r
 
Welk merk ketting is het, en hoeveel KM zit ie er al op?

En hoe heb je de ketting onderhouden?


goed onderhouden,
veel gesmeerd en gezorgd dat de rolletjes mooi donkergrijd tot zwart bleven.
daarom heeft hij het ook vrij lang volgehouden denk ik.

zelfs nu hij in de gootsteen ligt zijn alle rolletjes nog mooi los en zitten er geen harde stukken in de ketting.

maar op is ie wel.

:P
 
Had anders kunnen aflopen zeg, 40.000km met een ketting; phew jij durft....... Ik check en smeer de ketting elke 500km.
 
nee niet te strak, ik heb mijn ketting altijd aan de losse kant.

liever ietsjes te los dan iets te strak want dan gaat mijn as naar de klote.

oke
maar dan is het toch de zwakste schakel geweest van de ketting.
en de tanden van het kettingwiel zien er toch nog redelijk
uit zo te zien.
ik heb ze wel slechter gezien en gehad. :Y
of mischien was hij daar geklonken. :?
 
nee was niet de plek waar hij geklonken was.

dat is een half metertje verderop.

morgen maar ff nieuw spul bestellen en een sluitvisje erbij.
kan niet met de motor naar de zaak toe rijden om meteen te laten klinken natuurlijk.

monteren met visje en dan naar de motorzaak toe rijden voor het klinken.

:)
 
jammer dat je zo'n eind weg woont :Y
ik had graag de breuk willen analyseren. :Y
kijken of er al n breuk zat. :?
maar goed, het is gelukkig goed afgelopen. :Y
(engeltje boven je hoofd)

:)
 
:?


ketting was best wel op.
ik heb er zo'n 30.000 mee gereden en de vorige eigenaar 10.000 ofzo.

moest al een nieuw setje halen maar bleef uitstellen.
kon hem aan de achterkant al bijna een halve cm van het tandwiel aftrekken.


:X

Zou toch nog geen reden mogen zijn voor de ketting om te breken :N

Maar gelukkig ben je er stilstaand achter gekomen en niet rijdend *O*
 
Dit was wat er over bleef van mijn voor tandwiel nadat mijn ketting brak bij een snelheid van ongeveer 150km per uur |(
Ketting lag er slechts 4000km op ongeveer samen met voor en achter tandwiel, en nog geen 100km terug een goede beurt gehad.

full


Gelukkig niet mijn blok gemollestreerd, al heb ik zijkap wel moeten vervangen.
Ketting overigens niet meer terug gevonden :?
 
Ik heb op mijn Bandit 1200S op 110000km woon-werk verkeer 2 kettingen gebroken. 1x bij gematigde snelheid over een spoorweg en 1x aan 140 op het 3e baanvak.

Nochtans ook bijna dagelijks ingesmeerd met kettingspray (200 km/dag). Alleen ben ik niet zo een goeie doe-het-zelver dat ik de ketting ook fatsoenlijk op spanning kon houden. Iedere 20000 een nieuwe ketting. (was best wel duur te noemen)
 
Terug
Bovenaan Onderaan