Dat kreng waar ik maar niet vanaf komt

Nightbat®

MF veteraan
29 feb 2004
16.083
11.229
Delft
Sommigen zullen dit ook hebben
Dat paar handschoenen, laarzen, helm of broek, wat al veel langer mee gaat als alle "vervangers", of beter zit, of functioneert of,...

Bij mij is dat m'n 16 jaar oude Rev'it V12 jas
Is comfortabeler en betrouwbaarder als tot dusver alle vervangers (zelfs de voering van de zakken is nog heel)
Maar deze zal het niet eeuwig meer uithouden, verwacht dat spontaan een mouw er af zal vallen omdat het stiksel het eeeeeindelijk een keer heeft begeven

Maar waar vind ik een leren jas die zo goed als waterdicht is? Zelfs nu na al die jaren staat dat kreng nog steeds aardig z'n mannetje, en waarschijnlijk alleen minder als voorheen, omdat ik de naden al een paar jaar niet heb ingespoten. Alle leren jassen die ik nu vind hebben grote panelen stof op de rekkende vlakken
En waar vind ik een jas waarvan de ritsen niet na 2000x open en dicht gaan het begeven?
Zo ook warm (genoeg) is in de winter en nog net haalbaar is in de niet té warme dagen (daar heb ik een zomerjack voor aangeschaft ...waarvan 1 van de ritsen het al heeft begeven B|:N)
Textiel ervaar ik als windvangers op de motor, en begeven de ritsen het niet, dan wel het stiksel, moest er ook vaker met de waterafstotende spray overheen als m'n V12
 
Heb net eentje van Rusty Stitches gekocht. Niet echt duur. Geen textiel buiten. Heb niet het idee dat je zo moeilijk moet zijn om een nieuwe te vinden.
 
Heb net eentje van Rusty Stitches gekocht. Niet echt duur. Geen textiel buiten. Heb niet het idee dat je zo moeilijk moet zijn om een nieuwe te vinden.

Even gekeken
Vermoed dat de horizontale ritsen op de borst toch echt een probleem zullen worden met inregenen
 
Sommigen zullen dit ook hebben
Dat paar handschoenen, laarzen, helm of broek, wat al veel langer mee gaat als alle "vervangers", of beter zit, of functioneert of,...

Bij mij is dat m'n 16 jaar oude Rev'it V12 jas
Is comfortabeler en betrouwbaarder als tot dusver alle vervangers (zelfs de voering van de zakken is nog heel)
Maar deze zal het niet eeuwig meer uithouden, verwacht dat spontaan een mouw er af zal vallen omdat het stiksel het eeeeeindelijk een keer heeft begeven

Maar waar vind ik een leren jas die zo goed als waterdicht is? Zelfs nu na al die jaren staat dat kreng nog steeds aardig z'n mannetje, en waarschijnlijk alleen minder als voorheen, omdat ik de naden al een paar jaar niet heb ingespoten. Alle leren jassen die ik nu vind hebben grote panelen stof op de rekkende vlakken
En waar vind ik een jas waarvan de ritsen niet na 2000x open en dicht gaan het begeven?
Zo ook warm (genoeg) is in de winter en nog net haalbaar is in de niet té warme dagen (daar heb ik een zomerjack voor aangeschaft ...waarvan 1 van de ritsen het al heeft begeven B|:N)
Textiel ervaar ik als windvangers op de motor, en begeven de ritsen het niet, dan wel het stiksel, moest er ook vaker met de waterafstotende spray overheen als m'n V12
De leren jas die ik al jaren dagelijks gebruik,

Zal even naar de naam kijken
 
Probeer het even via deze weg,
Heeft iemand verstand van druppelladers? Ik heb mijn gel accu vanmorgen aan de lader gedaan, die blijft maar licht piepen, heeft er iemand tips??
Tip 1: maak een eigen topic aan
Tip 2: schrijf wat leesbaarder
Tip 3: Is je lader geschikt voor een gel accu?

@ TS: als je veel wensen hebt op voor een nieuwe jas: is maatwerk een optie?
 
@ TS: als je veel wensen hebt op voor een nieuwe jas: is maatwerk een optie?

Heb de vraag als 's laten vallen bij Damen, ik ga niet zeggen dat er gekeken werd alsof water brand
maar de algemene consensus is toch water+leer = nat van binnen
 
Heb de vraag als 's laten vallen bij Damen, ik ga niet zeggen dat er gekeken werd alsof water brand
maar de algemene consensus is toch water+leer = nat van binnen
De jas wordt wel heel zwaar door de regen maar houdt het wel meer dan een uur bij heftige regen vol. Beetje leervet helpt tegen de opname van water. De membraan houdt water tegen.
 
De jas wordt wel heel zwaar door de regen maar houdt het wel meer dan een uur bij heftige regen vol. Beetje leervet helpt tegen de opname van water. De membraan houdt water tegen.

Ik krijg het idee dat mijn V12 nog uit de tijd is dat koeien nog geen EU-keuring kregen :+
Het leer neemt amper vocht op, en kan me nog 's een ritje herinneren van Dusseldorf naar Almelo waar zo ongeveer de hele route een cm water op de snelweg stond door de regen, om aan te komen met alleen wat doorlekken bij de stretchbanden

Vandaag stond ik op de vluchtstrook langs de A12 in de hagel
...mijn motorbroek (Held All Weather - 2 jaar oud) had harder doorgelekt dan die bejaarde koe
 
Hier ook een Rev'it combi pak wat maar blijft mee gaan.
Mijn 1ste pak, kostte toen een vermogen.
23 jaar later nog steeds dik tevreden mee
 
Terug
Bovenaan Onderaan