Dat kreng waar ik maar niet vanaf komt

Sommigen zullen dit ook hebben
Dat paar handschoenen, laarzen, helm of broek, wat al veel langer mee gaat als alle "vervangers", of beter zit, of functioneert of,...

Bij mij is dat m'n 16 jaar oude Rev'it V12 jas
Is comfortabeler en betrouwbaarder als tot dusver alle vervangers (zelfs de voering van de zakken is nog heel)
Maar deze zal het niet eeuwig meer uithouden, verwacht dat spontaan een mouw er af zal vallen omdat het stiksel het eeeeeindelijk een keer heeft begeven

Maar waar vind ik een leren jas die zo goed als waterdicht is? Zelfs nu na al die jaren staat dat kreng nog steeds aardig z'n mannetje, en waarschijnlijk alleen minder als voorheen, omdat ik de naden al een paar jaar niet heb ingespoten. Alle leren jassen die ik nu vind hebben grote panelen stof op de rekkende vlakken
En waar vind ik een jas waarvan de ritsen niet na 2000x open en dicht gaan het begeven?
Zo ook warm (genoeg) is in de winter en nog net haalbaar is in de niet té warme dagen (daar heb ik een zomerjack voor aangeschaft ...waarvan 1 van de ritsen het al heeft begeven B|:N)
Textiel ervaar ik als windvangers op de motor, en begeven de ritsen het niet, dan wel het stiksel, moest er ook vaker met de waterafstotende spray overheen als m'n V12

Ik heb na meer dan 30 jaar in leer gereden te hebben ingezet op een Stadler combipak.... mijn vriendin had dat dit merk al een aantal jaar perfect.
De kwaliteit is ongekend de garantie ook.....
Je investeert in iets waar ook het merk na10jaar steeds achterstaat. . zeker als je de wegwerpmaatschapij en dito producten beu bent.
Het flappert niet in de wind je bescherming blijft goed op zijn plek zitten zoals bij een lerenpak.
En het word ook nog in Europa gemaakt ipv China.....
 
Laatst bewerkt:
De meesten van ons zijn de 16 al een jaar of veertig gepasseerd.

Ben niet de 16 al 40 jaar gepasseerd, ben wel de 40 al gepasseerd, ik kan al 27 jaar dezelfde maat kleding aan

Hopelijk kan je snel afrijden voor je code 80.

Als je had opgelet, snel terugrekenend, dan zou ik dus mijn motorjas moeten hebben aangeschaft voordat ik 8 jaar werd, om nu pas in de buurt te komen van een code 80 op m'n rbw
[plaats hier steek onder water over ouderdom plus gebreken en succes met rijtest]
 
Nou, daar geen ik geen krediet voor nemen, is toch grotendeels genetisch
Ik zou zelfs wel wat kilos erbij willen hebben, maar het komt maar niet aan
Mij lukt dat dus ook niet. Ik heb zelfs mijn oude leren jas nog die ik kocht toen ik voor het eerst ging motorrijden. Niet dat ik hem nog draag, maar ik pas hem nog steeds.
 
Mij lukt dat dus ook niet. Ik heb zelfs mijn oude leren jas nog die ik kocht toen ik voor het eerst ging motorrijden. Niet dat ik hem nog draag, maar ik pas hem nog steeds.
na de kerst krijg ik mijn motorbroek niet meer dicht
ik krijg 'm wel aan
maar niet dicht :?
 
Als het alleen de naden zijn, en het leer verder nog goed is, is opnieuw laten sticken misschien een goed idee. Meestal nog goedkoper dan een hele jas.
 
Je gaat toch niet vertellen dat het na 23 jaar nog past :+
Ik heb ook nog de leren motorpakken in gebruik die ik bijna 30 jaar geleden heb gekocht. Ze zien er onderhand wel heel erg ‘vintage’ uit onderhand.
Hoe ouder die zooi wordt hoe lekkerder het zit.
 
Terug
Bovenaan Onderaan