Pommel
MF veteraan
Van "blijdatikmotorrij.nl" geplukt:
"Voor zakelijke rijders is het helemaal interessant om juist met de motor of scooter naar het werk te gaan. Voor de motor geld namelijk een veel gunstigere bijtellingsregeling (zie ook onder de button 'kopen of huren', onder de rubriek kosten). Dat betekent dat de motor niet alleen veel tijdwinst oplevert, maar dat het ook financieel een zeer aantrekkelijk alternatief is. Bovendien heeft de motorfiets een stoer imago. En het kan nooit kwaad als je klant met bewondering kijkt hoe je met de helm onder de arm binnenstapt. En het mooiste van alles is nog dat je je motorhobby met je werk combineert. Op weg naar huis kun je de 'long way home' kiezen. Dat haalt de sleur uit je dagelijkse woon-werk-trip en laat je maximaal genieten van al het moois dat ons land tussen de snelwegen te bieden heeft!"
Dat noemen ze nou marketing
Even los van de blabla over de "long way home" ... mijn mond viel open van de zin die ik vetgedrukt gemaakt heb. Ik kom zeer regelmatig op de motor bij klanten, en ik heb het nog nooit meegemaakt dat een klant met bewondering keek hoe ik met mijn helm onder de arm binnenstapte Nu ligt dat natuurlijk ook aan het feit dat ik de helm in de topkoffer stop, maar dan nog ... volgens mij wordt hier een ietsiepietsie gekleurde visie op woonwerk-verkeer met de motor gegeven En daarnaast, als je een motorhelm nodig hebt om indruk te maken op je klanten ...
De onvermijdelijke vraag natuurlijk ... is hier iemand die het wel eens / geregeld meemaakt dat klanten positief of negatief verrast reageren dat je op de motor komt? Mijn ervaring is dat vrijwel niemand raar opkijkt (gelukkig maar) wanneer je in je motorpak komt binnenstappen. Voor zo'n 90% van de mensen is het gewoon een vervoermiddel dat ze net zomin interesseert als in wat voor auto je rijdt.
"Voor zakelijke rijders is het helemaal interessant om juist met de motor of scooter naar het werk te gaan. Voor de motor geld namelijk een veel gunstigere bijtellingsregeling (zie ook onder de button 'kopen of huren', onder de rubriek kosten). Dat betekent dat de motor niet alleen veel tijdwinst oplevert, maar dat het ook financieel een zeer aantrekkelijk alternatief is. Bovendien heeft de motorfiets een stoer imago. En het kan nooit kwaad als je klant met bewondering kijkt hoe je met de helm onder de arm binnenstapt. En het mooiste van alles is nog dat je je motorhobby met je werk combineert. Op weg naar huis kun je de 'long way home' kiezen. Dat haalt de sleur uit je dagelijkse woon-werk-trip en laat je maximaal genieten van al het moois dat ons land tussen de snelwegen te bieden heeft!"
Dat noemen ze nou marketing
Even los van de blabla over de "long way home" ... mijn mond viel open van de zin die ik vetgedrukt gemaakt heb. Ik kom zeer regelmatig op de motor bij klanten, en ik heb het nog nooit meegemaakt dat een klant met bewondering keek hoe ik met mijn helm onder de arm binnenstapte Nu ligt dat natuurlijk ook aan het feit dat ik de helm in de topkoffer stop, maar dan nog ... volgens mij wordt hier een ietsiepietsie gekleurde visie op woonwerk-verkeer met de motor gegeven En daarnaast, als je een motorhelm nodig hebt om indruk te maken op je klanten ...
De onvermijdelijke vraag natuurlijk ... is hier iemand die het wel eens / geregeld meemaakt dat klanten positief of negatief verrast reageren dat je op de motor komt? Mijn ervaring is dat vrijwel niemand raar opkijkt (gelukkig maar) wanneer je in je motorpak komt binnenstappen. Voor zo'n 90% van de mensen is het gewoon een vervoermiddel dat ze net zomin interesseert als in wat voor auto je rijdt.