Dat noemen ze nou marketing ..

Pommel

MF veteraan
13 apr 2004
23.882
123
Tukker in exile
Van "blijdatikmotorrij.nl" geplukt:

"Voor zakelijke rijders is het helemaal interessant om juist met de motor of scooter naar het werk te gaan. Voor de motor geld namelijk een veel gunstigere bijtellingsregeling (zie ook onder de button 'kopen of huren', onder de rubriek kosten). Dat betekent dat de motor niet alleen veel tijdwinst oplevert, maar dat het ook financieel een zeer aantrekkelijk alternatief is. Bovendien heeft de motorfiets een stoer imago. En het kan nooit kwaad als je klant met bewondering kijkt hoe je met de helm onder de arm binnenstapt. En het mooiste van alles is nog dat je je motorhobby met je werk combineert. Op weg naar huis kun je de 'long way home' kiezen. Dat haalt de sleur uit je dagelijkse woon-werk-trip en laat je maximaal genieten van al het moois dat ons land tussen de snelwegen te bieden heeft!"

Dat noemen ze nou marketing _O-

Even los van de blabla over de "long way home" ... mijn mond viel open van de zin die ik vetgedrukt gemaakt heb. Ik kom zeer regelmatig op de motor bij klanten, en ik heb het nog nooit meegemaakt dat een klant met bewondering keek hoe ik met mijn helm onder de arm binnenstapte :+ Nu ligt dat natuurlijk ook aan het feit dat ik de helm in de topkoffer stop, maar dan nog ... volgens mij wordt hier een ietsiepietsie gekleurde visie op woonwerk-verkeer met de motor gegeven ;) En daarnaast, als je een motorhelm nodig hebt om indruk te maken op je klanten ... :P

De onvermijdelijke vraag natuurlijk ... is hier iemand die het wel eens / geregeld meemaakt dat klanten positief of negatief verrast reageren dat je op de motor komt? Mijn ervaring is dat vrijwel niemand raar opkijkt (gelukkig maar) wanneer je in je motorpak komt binnenstappen. Voor zo'n 90% van de mensen is het gewoon een vervoermiddel dat ze net zomin interesseert als in wat voor auto je rijdt.
 
ehh, als ik m'n hoofd uit m'n helm trek ben ik niet echt representatief.. als ik ergens een belangrijke afspraak heb ga ik juist met de auto.

Maar onder het mom van efficient gebruik maken van je werktijd is het natuurlijk wel goed te verkopen (in de randstad)..
 
ehh, als ik m'n hoofd uit m'n helm trek ben ik niet echt representatief.. als ik ergens een belangrijke afspraak heb ga ik juist met de auto.

Maar onder het mom van efficient gebruik maken van je werktijd is het natuurlijk wel goed te verkopen (in de randstad)..

Ik heb gewoon een kam in mijn tanktas. Kan ik het helmkapsel even snel fatsoeneren ;)
 
Briljante zin _O- _O-


Ik kom gelukkig niet bij klanten maar bij een cursus hebben ze wel eens verbaasd staan kijken :Y
 
De onvermijdelijke vraag natuurlijk ... is hier iemand die het wel eens / geregeld meemaakt dat klanten positief of negatief verrast reageren dat je op de motor komt?
Hangt van de persoon af. Bij Motor/auto liefhebbers kan het inderdaad kloppen.
Bij anti-motor mensen denk ik dat het eerder het tegenover gestelde is...
 
beide meegemaakt, laatste dagen gaat t alleen maar over hoe mooi weer het is, dat het vast wel prettig is.
Gezichten trekken wit weg als ik dan begin over het "mooie" weer wat alle debielen de weg op laat trekken.. dat t van mij lekker mag regenen en hagelen, tenminste rustig op de weg :+
 
Van "blijdatikmotorrij.nl" geplukt:

"Voor zakelijke rijders is het helemaal interessant om juist met de motor of scooter naar het werk te gaan. Voor de motor geld namelijk een veel gunstigere bijtellingsregeling (zie ook onder de button 'kopen of huren', onder de rubriek kosten). Dat betekent dat de motor niet alleen veel tijdwinst oplevert, maar dat het ook financieel een zeer aantrekkelijk alternatief is. Bovendien heeft de motorfiets een stoer imago. En het kan nooit kwaad als je klant met bewondering kijkt hoe je met de helm onder de arm binnenstapt. En het mooiste van alles is nog dat je je motorhobby met je werk combineert. Op weg naar huis kun je de 'long way home' kiezen. Dat haalt de sleur uit je dagelijkse woon-werk-trip en laat je maximaal genieten van al het moois dat ons land tussen de snelwegen te bieden heeft!"

Dat noemen ze nou marketing _O-

Even los van de blabla over de "long way home" ... mijn mond viel open van de zin die ik vetgedrukt gemaakt heb. Ik kom zeer regelmatig op de motor bij klanten, en ik heb het nog nooit meegemaakt dat een klant met bewondering keek hoe ik met mijn helm onder de arm binnenstapte :+ Nu ligt dat natuurlijk ook aan het feit dat ik de helm in de topkoffer stop, maar dan nog ... volgens mij wordt hier een ietsiepietsie gekleurde visie op woonwerk-verkeer met de motor gegeven ;) En daarnaast, als je een motorhelm nodig hebt om indruk te maken op je klanten ... :P

De onvermijdelijke vraag natuurlijk ... is hier iemand die het wel eens / geregeld meemaakt dat klanten positief of negatief verrast reageren dat je op de motor komt? Mijn ervaring is dat vrijwel niemand raar opkijkt (gelukkig maar) wanneer je in je motorpak komt binnenstappen. Voor zo'n 90% van de mensen is het gewoon een vervoermiddel dat ze net zomin interesseert als in wat voor auto je rijdt.

Maar dan nog!,
geweldig :)
 
Ik ga soms ook met de motor naar een klant en meestal is er wel sprake van enige verbazing. De meesten verwachten het simpelweg niet, maar dat levert geen voordeel op en geen nadeel... :N
 
Hangt van de persoon af. Bij Motor/auto liefhebbers kan het inderdaad kloppen.
Bij anti-motor mensen denk ik dat het eerder het tegenover gestelde is...

Volgens mij is 10% motor/auto-liefhebber, 5% motorhater (minder zelfs denk ik), en 85% zal het worst wezen, zolang je (in mijn geval) hun ICT-problemen maar oplost ;)

Het is wel mooi geschreven, en het laat mij weer zien waarom ik geen sales/marketing-type ben :P



Hangt misschien ook van het soort klanten af ... op de meeste IT-afdelingen bij klanten werken zelf wel één of meerdere motorrijders ... techneutenhobby?
 
Laatst bewerkt:
Wel met sollicitaties, en dan vragen ze je wat voor motor je rijdt. Geef je het exacte antwoord zie je 9 van de 10 keer hele verwarde gezichten omdat ze geen benul hebben waar je het over hebt. Dus zeg ik altijd maar 'Een Yamaha'. Wel een enkele keer gehad dat ze daarna wél doorvragen en dan is het gesprek ook gelijk als motorrijders onder elkaar (alleen motorrijders vragen meestal verder).

Maar die zin... _O- wat triest....
 
Nou, niet klanten, maar vergaderingen ed: vaak op de motor.

Mijn haar zit niet echt door de war (nee, niet kalend, maar wel kort :9 ), en dat is bewust.

Nette kleertjes onder het motorpak. Altijd op tijd.

En met de helm in de hand binnenstapend altijd wel iemand die vraagt: "goh, ben je op de motor?". Zie voor de verdere conversatie het opmerkingen van koekblikkers topic.

Het valt me op dat er van de tien mensen altijd wel 3 zijn, die ook motor rijden, en nog een paar met echtgenoten/kinderen/ouders met een motor. Een kort praatje is dan al gauw gemaakt, al is het maar over het verkeer (de file op weg naar de bijeenkomst).

Een leuke manier om even het ijs te breken.
 
eh? Best veel hoor.

Dat is relatief.

Het is ongeveer het aantal dat ik de afgelopen jaren her en der ben tegengekomen. Binnen personeel, andere collega's van andere kantoren enz enz.

Het zijn er meer dan je denkt, maar veel zijn niet meer actief.
 
Ja, dat laatste herken ik wel. Kom wel geregeld mensen tegen die 'vroeger' hebben gereden.
 
Ik heb tot nu toe positieve ervaringen. Ik kom de laatst 2 jaar altijd met de motor. Als je ergens voor het eerst komt is het een leuke opening van het gesprek. 8-) In de winter met kou of regen altijd mensen die niet begrijpen dat je dan nog op de motor zit (zie ook mooiweer rijders topic). })
Om aan te sluiten op TS: met een bevroren pak maak je nog meer indruk dan met alleen een helm onder je arm. :Y
Ga overmorgen naar Duistland. Eens kijken hoe ze daar reageren. :]
 
Best een aantal keer gedaan, meestal als het verkeer een grote vertraging zou kunnen zijn, maar moet zeggen dat ondanks dat ik in de motorbusiness werk, het meestal nog wel vreemd gevonden wordt.
Vaak is het ook idioot onpraktisch, ff 150 km heen en terug met een laptop en gympies op mijn rug door de stromende regen/brandende hitte.. Je daar in de hal om staan kleden, alles zeiknat :)
 
Ik heb gewoon een kam in mijn tanktas. Kan ik het helmkapsel even snel fatsoeneren ;)
Heb gewoon tondeuse kapsel! Speciaal voor het motorrijden!! :+
Maar motor leasen is niet aantrekkelijk voor mij. Mijn baas doet me geen leasebak (en woon op 5 min. fietsen van werk)
 
Mijn woon - werk verkeer is naar de kerk, want ik ben dominee.
Als ik in motorpak en met de helm onder de arm binnen kom wordt er af en toe hoofdschuddend gekeken, zo van 'nou mou, is dat nu nodig,', maar meestal zijn reacties enthousiast en positief.

Zondag was er een jongetje van 9, die even achterop wilde, en mij na de dienst precies vertellen kon wat voor motoren er langs waren gereden tijdens de dienst. Het moosite vond hij de ducati street bike.
 
Volgens mij is 10% motor/auto-liefhebber, 5% motorhater (minder zelfs denk ik), en 85% zal het worst wezen, zolang je (in mijn geval) hun ICT-problemen maar oplost ;)
Ik heb die < 5% meegemaakt op een sollicitatiegesprek en dat was bij de kennismaking al over. Mopper over mijn motor, helm, bla bla bla. Was meteen klaar met die man. Laat iedereen in hun waarde en ga mensen niet afz*ken omdat ze een andere hobby hebben B|
Het tegenovergestelde kom ik gelukkig veel meer tegen. Bij sollicitanten die motorrijden als hobby hebben is er meteen een openingspraatje om ze op hun gemak te krijgen :)
Hangt misschien ook van het soort klanten af ... op de meeste IT-afdelingen bij klanten werken zelf wel één of meerdere motorrijders ... techneutenhobby?
Nee, bedrijven betalen de motor om die verwende techies blij te houden ;)
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan