Dat noemen ze nou marketing ..

Zondag was er een jongetje van 9, die even achterop wilde, en mij na de dienst precies vertellen kon wat voor motoren er langs waren gereden tijdens de dienst. Het mooiste vond hij de ducati street bike.
gelijk 100 weesgegroetjes, want tijdens de dienst heeft hij maar op te letten ipv naar buiten naar motoren te kijken/luisteren :P
 
Wel met sollicitaties, en dan vragen ze je wat voor motor je rijdt. Geef je het exacte antwoord zie je 9 van de 10 keer hele verwarde gezichten omdat ze geen benul hebben waar je het over hebt. Dus zeg ik altijd maar 'Een Yamaha'. Wel een enkele keer gehad dat ze daarna wél doorvragen en dan is het gesprek ook gelijk als motorrijders onder elkaar (alleen motorrijders vragen meestal verder).

Maar die zin... _O- wat triest....
yep ik had dat ook een keer bij een sollicitatie hij zei ja kat in het bakkie je rijd ook motor *O* MOOi _O-
 
Van "blijdatikmotorrij.nl" geplukt:

"Voor zakelijke rijders is het helemaal interessant om juist met de motor of scooter naar het werk te gaan. Voor de motor geld namelijk een veel gunstigere bijtellingsregeling (zie ook onder de button 'kopen of huren', onder de rubriek kosten). Dat betekent dat de motor niet alleen veel tijdwinst oplevert, maar dat het ook financieel een zeer aantrekkelijk alternatief is. Bovendien heeft de motorfiets een stoer imago. En het kan nooit kwaad als je klant met bewondering kijkt hoe je met de helm onder de arm binnenstapt. En het mooiste van alles is nog dat je je motorhobby met je werk combineert. Op weg naar huis kun je de 'long way home' kiezen. Dat haalt de sleur uit je dagelijkse woon-werk-trip en laat je maximaal genieten van al het moois dat ons land tussen de snelwegen te bieden heeft!"

Dat noemen ze nou marketing _O-

Even los van de blabla over de "long way home" ... mijn mond viel open van de zin die ik vetgedrukt gemaakt heb. Ik kom zeer regelmatig op de motor bij klanten, en ik heb het nog nooit meegemaakt dat een klant met bewondering keek hoe ik met mijn helm onder de arm binnenstapte :+ Nu ligt dat natuurlijk ook aan het feit dat ik de helm in de topkoffer stop, maar dan nog ... volgens mij wordt hier een ietsiepietsie gekleurde visie op woonwerk-verkeer met de motor gegeven ;) En daarnaast, als je een motorhelm nodig hebt om indruk te maken op je klanten ... :P

De onvermijdelijke vraag natuurlijk ... is hier iemand die het wel eens / geregeld meemaakt dat klanten positief of negatief verrast reageren dat je op de motor komt? Mijn ervaring is dat vrijwel niemand raar opkijkt (gelukkig maar) wanneer je in je motorpak komt binnenstappen. Voor zo'n 90% van de mensen is het gewoon een vervoermiddel dat ze net zomin interesseert als in wat voor auto je rijdt.
of het positief of negatief is, je hebt vrijwel altijd een openings, omdat er vrijwel altijd een opmerking over het motorrijden komt. heb het idee dat daarmee het ijs vaak al een beetje gebroken is bij nieuwe contacten
 
of het positief of negatief is, je hebt vrijwel altijd een openings, omdat er vrijwel altijd een opmerking over het motorrijden komt. heb het idee dat daarmee het ijs vaak al een beetje gebroken is bij nieuwe contacten

In sommige gevallen is dat waar inderdaad. Ik doe af en toe een klus op de IT-afdeling van een motorfiets-importeur, en daar was het de eerste keer een aangename verrassing dat ik op de motor was ... dat het het verkeerde merk is, was wat minder :P

Maar in de meeste gevallen, bij de meeste bedrijven, wordt het volgens mij gewoon voor kennisgeving aangenomen. De niet-motorrijdende medemens is gewoon gemiddeld niet geïnteresseerd in motorfietsen of motorrijden.

Oh ja, je komt natuurlijk af en toe wel van die "ik zou wel willen motorrijden, maar ik doe het niet, want ik weet zeker dat ik mezelf doodrij" types tegen |(

Dus je zit dan liever ingeblikt en rijdt mij dood? :X
 
Keihard naar binnen rennen, grote sprong nemen 2 benen op de grond, en heeeel hard

Konichiwaaaa Bitchesssssssssssssss

roepen.

Dan kijken ze wel verrast :)
 
Ik rij motor omdat de girls 't stoer vinden. 8-)
Wat de klanten ervan denken maakt me niet zoveel uit.

overigens;
m'n helm met spiegelvizier valt wel veel meer op dan met normaal vizier.
 
Laatst bewerkt:
In sommige gevallen is dat waar inderdaad. Ik doe af en toe een klus op de IT-afdeling van een motorfiets-importeur, en daar was het de eerste keer een aangename verrassing dat ik op de motor was ... dat het het verkeerde merk is, was wat minder :P
Maar in de meeste gevallen, bij de meeste bedrijven, wordt het volgens mij gewoon voor kennisgeving aangenomen. De niet-motorrijdende medemens is gewoon gemiddeld niet geïnteresseerd in motorfietsen of motorrijden.
Oh ja, je komt natuurlijk af en toe wel van die "ik zou wel willen motorrijden, maar ik doe het niet, want ik weet zeker dat ik mezelf doodrij" types tegen |(
Dus je zit dan liever ingeblikt en rijdt mij dood? :X

Mee eens. De meeste mensen interesseert het geen rúk of je motor rijdt of niet. Een enkele keer kom je een motorliefhebber of juist - hater tegen.
Van de week sprak ik een collega die een pésthekel aan motorrijders heeft, vond dat 80% a-socialen waren...... die alleen maar snel door de file wilden.
In dat laatste heeft ie gelijk, zal ook de bron van z'n frustratie wel zijn..... :X
 
ik merk dat het wel het ijs breekt vaak.
Zo, op de motor? (duhhh, denk ik dan) en dan over het weer, dat ze het zelf ook wel zouden willen maar poe poe, hoe zij met hun brommer reden (60 jaar geleden ;) ) dan rijden ze zich zeker snel dood. _O-
Maar dat zijn de cliché's en dat zijn het niet voor niets geworden.
 
ik merk dat het wel het ijs breekt vaak.
Zo, op de motor? (duhhh, denk ik dan) en dan over het weer, dat ze het zelf ook wel zouden willen maar poe poe, hoe zij met hun brommer reden (60 jaar geleden ;) ) dan rijden ze zich zeker snel dood. _O-
Maar dat zijn de cliché's en dat zijn het niet voor niets geworden.

Daar kreeg ik laatst een aanvulling op... zei de persoon in kwestie: "Ik ben niet bang om te vallen, maar dat anderen me dood rijden."... maar ik denk dat ie sowieso niet durfde te rijden...


:P
 
Laatst bewerkt:
Van de week sprak ik een collega die een pésthekel aan motorrijders heeft, vond dat 80% a-socialen waren...... die alleen maar snel door de file wilden.

Nou, dan hoop ik maar dat het geen KLPD-er is _O-

Ik kom vrijwel nooit iemand met een uitgesproken negatieve mening tegen (tot nu toe 1x bij een klant).

Gisteren had ik wel iets leuks. Ik was aan het eind van de middag bij een klant, en één van de medewerkers daar is een beetje stille, teruggetrokken, "saaie" man. En opeens, vanuit het niets, zei hij: "leuk man! ik heb een cb750 maar ik gebruik hem alleen in het weekend." Ik kom daar al twee jaar, en die man heeft nog nooit gereageerd op het feit dat ik een motorjas aanhad, tot gisteren :) Dat was wel het begin van een kort maar leuk gesprek. Maar dat zijn voor mij dus de uitzonderingen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan