dat olie lampje....... cb550k3

Dingezz

MF'er
14 okt 2003
47
0
Vlissingen
Tja t blijft een brik blijkbaar eindelijk alles terug van t poeder coaten alles weer in elkaar starten rijden :D ff warm gereden en vervolgens ff lekker open getrokken.... na een tijdje rijden viel t me op als ie koud is geen probleem als ie warm is dus goed warm na een stukje "zo hard als ie gaat" gaat m'n olie lampje branden bij 2,5 duizend toeren, na nog ff rijden bij 3 of iets meer, maakt ie meer toeren geen probleem t is weer uit zakt ie naar de 3 of lager gaat m'n lampje weer aan. wie weet wat dit is? er zit genoeg olie in gewoon 10w40 en nog nieuw ook. iets met een olie pomp? verkeerde olie? suggesties?
 
euh... de olie... van die zooi van de motor shop van 11 euri de liter k zal s kijken of t syntheet is of wat anders
 
Heb ikke ook gehad met mijn CB750 (en vorig jaar ook met mijn Kever). Bij mij was mijn oliedruksensor 'versleten'. Die gaat op een gegeven moment vol zitten met troep en dan krijgt hij de druk niet voldoende door. Met als gevolg dat het lampje blijft branden. Sensor vervangen en het probleem zal waarschijnlijk opgelost zijn! :)
 
Hmmm het is niet zo dat het lampje continue blijft branden echt alleen als ie goed warm is bij een 3duizend toeren of lager maar we kunnen t eens proberen. weet iemand waar ik de oliedruksensor kan vinden? dan schroef k er ff een andere in.
 
Ik had het ook alleen als hij goed warm was. Bijv. met de kever na een lang stuk snelweg. Als ik dan voor een stoplicht stond begon het olielampje te branden.

Bij mijn CB750 zat de oliedruksensor in het midden achter de cilinders (onder de carb's) in het blok geschroefd.
 
Hee dingez..

De oliedruksensor zit op de oliepomp, er loopt een draadje heen (duh ;)
Ben benieuwd of het werkelijk door vervuiling komt..
 
Kijk eens op mijn topic, OLIEDRUK PROBLEMEN, HELP.
Daar staat ook een fotootje van de oliedruksensor.

te koop bij van der heyden motoren in Den Bosch, ongeveer 40 euro
 
Hey mensen,
Bedank voor de tips en het probleem is idd opgelost met een nieuwe olie druk sensor!! ik ben vandaag dus weer heel de dag lekker aan het toeren geweest :] :D
 
Terug
Bovenaan Onderaan