Smit
MF veteraan
Wat nou soepele gelul? waar heeeft die gozert het over?
Ik bedoel dat vrijwel elke nieuwe motorfiets (ook de afgelopen 4/5 jaren) alleen maar soepeler wordt, makkelijker te berijden, vriendelijker in gasreactie etc etc.
Remember de eerste TL'97, of wat te denken van de eerste R1'98 of de oudere typen milles (misschien ook wel de eerste typen fireblades?)
DAT waren gewoon beesten, lekker ruig , een motor die je stevig met 2 handen aan moest pakken, waar je met je verstand erbij moet zijn...
De nieuwere 600 ss'en, allemaal enorm soepel, de nieuwe R1 zelfde verhaal maar wel een enorme hoeveelheid power, stuurt enorm makkelijk/soepel. How about het echte gooi en smijt werk ('gedoemd' naar SM?), dat je je best nog wel eens mag doen, dat je moet werken op een motor lijkt wel een nadeel te worden! Haalt men hier een uitdaging van het motorrijden weg? of juist niet?
Aan de ene kant kan ik het allemaal wel goed begrijpen, een 160+ pk kanon moet niet zoals de eerste TL'97 rijden, moet niet te lomp zijn op het gas, daar komen ongelukken van . Maar zijn er nou hier niet een hoop mensen (vooral V-twin rijders gok ik?) die houden van een beetje motor met Karakter
Karakter, ja niet een allemansvriend maar een motor die met een bepaald kenmerkt 'eruit springt'. Kawa doet/deed dat nog redelijk, door extreme motorfietsen te maken. Maar al die compromissen van honda, yamaha (uitzondering nieuwe R6 denk ik) etc om zo'n motor rijdbaar te maken...Wie zit daar nu werkelijk op te wachten
Zelfs de nieuwe RSV-mille 2004/2005 omschrijft men als soepeler, en dat als pluspunt in de test Maar wie vindt dat ook werkelijk een pluspunt
EDIT: Het gaat er natuurlijk ook om met welk DOEL de motor wordt gebruikt...
Maar uitgaande van een motor voor fun kilomoters
Ik bedoel dat vrijwel elke nieuwe motorfiets (ook de afgelopen 4/5 jaren) alleen maar soepeler wordt, makkelijker te berijden, vriendelijker in gasreactie etc etc.
Remember de eerste TL'97, of wat te denken van de eerste R1'98 of de oudere typen milles (misschien ook wel de eerste typen fireblades?)
DAT waren gewoon beesten, lekker ruig , een motor die je stevig met 2 handen aan moest pakken, waar je met je verstand erbij moet zijn...
De nieuwere 600 ss'en, allemaal enorm soepel, de nieuwe R1 zelfde verhaal maar wel een enorme hoeveelheid power, stuurt enorm makkelijk/soepel. How about het echte gooi en smijt werk ('gedoemd' naar SM?), dat je je best nog wel eens mag doen, dat je moet werken op een motor lijkt wel een nadeel te worden! Haalt men hier een uitdaging van het motorrijden weg? of juist niet?
Aan de ene kant kan ik het allemaal wel goed begrijpen, een 160+ pk kanon moet niet zoals de eerste TL'97 rijden, moet niet te lomp zijn op het gas, daar komen ongelukken van . Maar zijn er nou hier niet een hoop mensen (vooral V-twin rijders gok ik?) die houden van een beetje motor met Karakter
Karakter, ja niet een allemansvriend maar een motor die met een bepaald kenmerkt 'eruit springt'. Kawa doet/deed dat nog redelijk, door extreme motorfietsen te maken. Maar al die compromissen van honda, yamaha (uitzondering nieuwe R6 denk ik) etc om zo'n motor rijdbaar te maken...Wie zit daar nu werkelijk op te wachten
Zelfs de nieuwe RSV-mille 2004/2005 omschrijft men als soepeler, en dat als pluspunt in de test Maar wie vindt dat ook werkelijk een pluspunt
EDIT: Het gaat er natuurlijk ook om met welk DOEL de motor wordt gebruikt...
Maar uitgaande van een motor voor fun kilomoters
Laatst bewerkt: