Dat spul werkt nog ook (Motul chain clean)

Nijlpaard

Hippos, despite their size and shape, are fast.
26 feb 2002
22.480
804
Vanochtend ff naar Motor Oost voor nieuw busje kettingspray.
Daar heb ik een bus "Motul Chain Clean" gekocht, was er een beetje sceptisch over maar ik heb net ff mijn ketting behandeld en ziedaar, het werkt ook nog :)

Moest wel ff poetsen (De bus vermelde dat ik met een zachte borstel het vuil weg moest halen, zachte doek gaat beter), maar het resultaat is er dan ook naar.

Nog ff piccies met het resultaat.

Voor:

chain5.jpg


En na :P :

chain1.jpg

chain3.jpg

chain4.jpg
 
verhip; bestaat dat? handig spul. 'k zal ook maar eens Motor oost tuffen...

Grappig, zoiets zei de verkoper ook; "Goh, verkopen we dat ?" :+
 
Laatst bewerkt:
Busje van 400ml kost overigens €10,-

Zijn er nog meer leveranciers van dit brute goedje? })

FF vragen bij je lokale motor-dealert :) , anders wil ik wel een bus meenemen, werk toch in Utreg
 
Huh? :? dit bestaat al jaren. Je hebt ze ook van Castrol, of Shell. Zo'n busje is wel snel opgebruikt... :(

Zeg ook niet dat het nieuw is ;)

Verbaasde er me alleen over dat het zo goed zijn werk doet :) en misschien zijn er meer mensen die hier wat aan hebben :]
 
?...........Vraagje
waarom maak je je ketting schoon. Ik spuit na iedere 500 km weer een halve bus ketting spray leeg, dat zou toch voldoende moeten zijn ??

Of heb ik iets gemist.......mijn ketting mag er best gesmeerd uitzien!!
 
?...........Vraagje
waarom maak je je ketting schoon. Ik spuit na iedere 500 km weer een halve bus ketting spray leeg, dat zou toch voldoende moeten zijn ??

Of heb ik iets gemist.......mijn ketting mag er best gesmeerd uitzien!!

Morgen komt er iemand kijken naar de motor en ik vond eigenlijk dat ik de ketting wel even mocht poetsen, gewoon omdat dat er beter uitziet.
Presentatie doet een hoop bij verkoop, toch ? ;)
 
Morgen komt er iemand kijken naar de motor en ik vond eigenlijk dat ik de ketting wel even mocht poetsen, gewoon omdat dat er beter uitziet.
Presentatie doet een hoop bij verkoop, toch ? ;)

Dus je hebt niet meteen daarna opnieuw ingevet? Volgens een Haynes manual die ik hier liggen heb heb je bij het schoonmaken van een ketting 20-25 minuten om die opnieuw in te vetten vooraleer de O-ringen of X-ringen beschadigd zijn :X
 
Ik baseer me op een hoop lucht maar volgens mij is dat niet echt zo goed voor de ketting. Doet me denken aan spul om zilver mee te reinigen en dat is puur vergif en eigenlijk breekt het het zilver ook af.

Anyway...zal wel niet zo schadelijk zijn dat het je ketting verhoert voor ze aan vervanging toe is dus waar zeur ik ook over :?
 
Ik reinig mn ketting gewoon met de hogedrukspuit, lans gewoon dicht erop houden en programma motorreiniger, gaat perfect ;)
 
Dus je hebt niet meteen daarna opnieuw ingevet? Volgens een Haynes manual die ik hier liggen heb heb je bij het schoonmaken van een ketting 20-25 minuten om die opnieuw in te vetten vooraleer de O-ringen of X-ringen beschadigd zijn :X

Als je naar de laatste foto kijkt zie je een beetje glimmende vlekken op het achtertandwiel, dat is het nieuwe kettingvet dat ik er meteen opgespoten heb :)

I do RTFM ;)
 
Laatst bewerkt:
Ik pleur er een dosis WD40 op, laat de boel ff sudderen en spuit alles vervolgens vanaf. De boel even laten staan en drogen. Vervolgens weer 'lubriceren' (leuk die term, van een libanese fietsenmaken gehoord).
 
Laatst bewerkt:
Ik pleur er een dosis WD40 op, laat de boel ff sudderen en spuit alles vervolgens vanaf. De boel even laten staan en drogen. Vervolgens weer 'lubriceren' (leuk die term, van een libanese fietsenmaken gehoord).

Met de hogedrukspuit dus eraf spuiten en weer lubriceren met WD-40? Ook als je ketting vuil is met straatvuil enz?

(FF voor de duidelijkheid).
 
Ik ben even de prijs kwijt maar weet zeker dat een bus remmenreiniger van de autoonderdelenshop veel goedkoper is met hetzelfde effect.
 
Terug
Bovenaan Onderaan