dat W32/Trans-B virus...on the loose!

IK WORDT GEK van dat virus... ik krijg em tientallen keren per dag binnen....


krijg je ervan als je een populaire website hebt ;)

ghehe ja daar heb ik ook last van :-) Ik heb meerdere websites dus krijg er ook een hele zooi elke dag. Maar ik heb een map waarin alle mails met atachments komen en die leeg ik 1 keer per dag.Enige oplossing is een formulier op je site zodat je email adres niet meer overal opgeslagen ligt.. en dan ook niet antwoorden op emails anders hebben ze je adres alsnog :-)
 
Op woensdag 28 november 2001 11:40 schreef JK het volgende:Ik zal die patch ff downen. Just in case.


EDIT : patch gedownload en hij zegt dat ie niet hoeft te worden geupdate. DUs ik heb gewoon versie 5.00, geen last ervan :}

Ik heb 5.50 (staat bij help>>info), ik heb patch voor 5.5 gedownload en hij zegt dat ie \'m niet hoeft te instaleren op dit systeem, ben ik dan veilig of valt dat vies tegen?
 
ik zou niet weten waar jullie het over hebben, maar ik heb nergens problemen mee.

Ik heb wel thuis op de computer al tijden problemen met kernel.dll

Soms start de computer helemaal niet meer op en moet ik een tijdje zitten klikken op een paar knoppen en dan doet die het weer. Voornamelijk bij explorer.
 
Ik hoor iedereen wel over IE6,maar is dat probleem met javascript al opgelost, anders heb je met verschillende zaken problemen??
 
Op woensdag 28 november 2001 21:18 schreef Gizzmo13 het volgende:
Ik hoor iedereen wel over IE6,maar is dat probleem met javascript al opgelost, anders heb je met verschillende zaken problemen??
[/quote}
Ik heb naar aanleiding van al deze verhalen alles ff gecheckt ( voor zover ik dat kan :( ), heb net een nieuwe computer, gebouwd door Mustang Sally :} Had geen last van dat virus hier thuis ( op het werk wel, maar daar vang McAfee hem netjes).
Uit nieuwsgierigheid IE6 gedownload en geïnstalleerd maar zie eigenlijk geen verschil met de oude IE5, klopt dat?( via help>>about= IE6 )
 
Vandaag maar 33 virusmeels... Gister 49...
En dat zonder populaire website... Alleen een populaire GroteMuis.... :P Lid van 1 mailinglist & meteen over twee dagen 23 virusmeldingen... Allemaal Badtrans.b... Zijn er dus diverse gepakt daar....

Btw, bij mij: Norton AV killed \'em all.... })
 
Op woensdag 28 november 2001 21:18 schreef Gizzmo13 het volgende:
Ik hoor iedereen wel over IE6,maar is dat probleem met javascript al opgelost, anders heb je met verschillende zaken problemen??
[/quote}
Ik heb naar aanleiding van al deze verhalen alles ff gecheckt ( voor zover ik dat kan :( ), heb net een nieuwe computer, gebouwd door Mustang Sally :} Had geen last van dat virus hier thuis ( op het werk wel, maar daar vang McAfee hem netjes).
Uit nieuwsgierigheid IE6 gedownload en geïnstalleerd maar zie eigenlijk geen verschil met de oude IE5, klopt dat?( via help>>about= IE6 )
Hou de muis eens boven een plaatje... Die icons linksboven in de hoek van het plaatje had je eerst niet, toch? Ook auto-resize van plaatjes (die niet in een site verwerkt zitten) is nieuw... Verder zijn er nog wat kleine dingen veranderd en ongetwijfeld wat dingetjes onderhuids... :)
 
het probleem in ie6 was dat er geen java virtual machine meer inzat en dus bepaalde java applets niet meer kon afspelen...

dat hebben ze nu opgelost...en als je op een site komt...krijg je meteen een popup of je de java VM wilt downloaden...



Ik hoor iedereen wel over IE6,maar is dat probleem met javascript al opgelost, anders heb je met verschillende zaken problemen??
 
autoresize...en en extra features op een plaatje + print preview als je een website wil printen...

dit zat niet in de vorige versies.

tevens is er een print probleem opgelost, want het als je sommige websites wilde printen kreeg je ze niet zo op papier als op het scherm...

dit hebben ze nu goed gelijk getrokken... (dit geeft geen garantie voor een 100% ok print...)

Op woensdag 28 november 2001 21:18 schreef Gizzmo13 het volgende:
Ik hoor iedereen wel over IE6,maar is dat probleem met javascript al opgelost, anders heb je met verschillende zaken problemen??
[/quote}
Ik heb naar aanleiding van al deze verhalen alles ff gecheckt ( voor zover ik dat kan :( ), heb net een nieuwe computer, gebouwd door Mustang Sally :} Had geen last van dat virus hier thuis ( op het werk wel, maar daar vang McAfee hem netjes).
Uit nieuwsgierigheid IE6 gedownload en geïnstalleerd maar zie eigenlijk geen verschil met de oude IE5, klopt dat?( via help>>about= IE6 )
 
grrrr...kunnen ze bij ms nou ook geen goed ie6 maken??

Security Update, November 13, 2001

Posted: November 12, 2001

Read This First

This update resolves the \"13 November 2001 Cumulative Patch for Internet Explorer\" security vulnerability in Internet Explorer, and is discussed in Microsoft Security Bulletin MS01-055. Download now to prevent a malicious user from reading or altering the cookies on your computer.

This vulnerability occurs because of unsafe handling of cookies across Internet Explorer zones. A malicious Web site with a malformed Web address could read the contents of the cookies on your computer or alter the contents of the cookie. This URL can be hosted on a Web page or contained in an HTML e-mail.

oftewel in jou cookies zoals als het cookie motor-forum.nl staat een username en password... en die kunnen andere pannekoeken dus lezen...


voor de goede orde willen we dat niet..dus heb ik alweer wat voor jullie (alleen voor ie6 gebruikers)

www.wkpulse.com/files/q312461.exe

www.wkpulse.com/files/q306121.exe

deze q306121 is een beetje vaag maar hier zitten 3 security patches in...en ik durf te wedden dat ze hier strx ook weer een of ander geil virus van maken....ik heb m geinstalleerd...je weet maar nooit....

beide patches zijn niet groter dan 500kb...kleine moeite om te installeren...en geeft iig geen ellende... :)
 
Op donderdag 29 november 2001 10:49 schreef Fastnappie het volgende:
Lang verhaal...

Ik trek gewoon 1 x in de maand updates voor al m\'n zooi naar binnen en dan hoop ik maar dat alles goed werkt en blijft werken. Alleen m\'n virusscanner doe ik gewoon meerdere keren per week. Geen zin om m\'n hele shit kwijt te raken. Ook gisteren gelijk maar weer een backup op cd gemaakt van de erg belangrijke zaken.
 
virus scanner moet je elke dag doen man!! :)

Ik trek gewoon 1 x in de maand updates voor al m\'n zooi naar binnen en dan hoop ik maar dat alles goed werkt en blijft werken. Alleen m\'n virusscanner doe ik gewoon meerdere keren per week. Geen zin om m\'n hele shit kwijt te raken. Ook gisteren gelijk maar weer een backup op cd gemaakt van de erg belangrijke zaken.
 
Je wachtwoord wordt ge-encrypt! Ik kan zelfs jullie wachtwoord niet op zoeken, zelfs niet in de sql-database!

Met de MD5-standaard (als ik het goed heb).

Is ook never te kraken (alweer als ik het goed heb :) )
 
Terug
Bovenaan Onderaan