Data-tag

Wannabe

MF'er
11 feb 2004
34
0
Rdam
Ik weet uit mijn scooter-tijdperk (zeker een jaar geleden O-) ) Dat je in de kappen van je scooter een chip kon laten zetten. Dit hete data-tag. De politie kon de chip uitlezen enzo het framenummer zien (in de chip) eigenaar adres etc. Bestaat dit ook voor de motor. Heb hier niets over gevonden op het forum.
 
Ben je de laatste tijd wel eens in een motorzaak geweest? Daar wordt je nl doodgegooit met folders over Datatag.... kijk maar eens op de counter van de eerste de 'beste' Safe-vestiging.
 
idd...ligt ook wel bij motoport in de virtine enzo

maar ik laat het er iig nooit meer opzetten...

heb in 3-4 jaar tijd dat ik scooter reed nog nooit een agent gezien met zo'n ding (laatst op tv was de eerste keer dat ik zo'n scanner zag...zullen ze wel speciaal voor de tv erbij gepakt hebben ;) )
 
Ik heb vorig jaar Tagscan gemaild over hoe effectief het is, hoeveel gestolen
2wielers ermee worden truggevonden

Ik vermoed dat ze beter datatag op dat mailtje hadden kunnen aanbrengen, gezien ik
nog steeds op antwoord zit te wachten is de kans graat dat ze hem zijn kwijtgeraakt
 
mja het systeem is op zich goed alleen zijn er gewoon te weinig scanners dus is het op zich zinloos en best duur...

Ik zou eerder investeren in een goed slot + alarm...
 
mja het systeem is op zich goed alleen zijn er gewoon te weinig scanners dus is het op zich zinloos en best duur...

Ik zou eerder investeren in een goed slot + alarm...

kosten haal je er meestal uit door de korting die je krijgt op je diefstalverzekering
dus daarvoor is het wel nuttig
het is alleen zo lullig dat als je brom gestolen word je er nooit voor terugkrijgt
wat je ervoor betaald hebt, daar zou dus die datatag moeten helpen om hem terug te
vinden
maar als geen enkel politiekorps zo'n scanding heeft houd het heel snel op
 
mja ik heb een alarm laten installeren en ik kreeg al geen korting op verzekering en van datatag in belgie hebben ze nog nooooit gehoord...

dus ik hou het bij mijn vriend KRYPTONITE :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan