jkoehorst
MF veteraan
Omdat ik me altijd al afvraag waarom de open filters op mijn brik veel laagtoerig koppel opleveren maar weinig bijdragen bovenin ben ik eens gaan meten.
Wat heb ik gedaan:
Luchtdruksensor geplaatst op 1 inlaatkanaal van mijn brik (GS550 '79 met 4 gasschuifcarbs en 4 konische filters). De luchtdruk heb ik 1000 keer per seconde gemeten en dat in een grafiekje gegooid (Excel).
Ik heb 2 metingen gedaan. De eerste is tijdens warmdraaien van de motor met 1500tpm en gesloten gasschuiven. De 2e meting is met volledig geopende gasklep bij 7500tpm (ongeveer maximum koppel).
Het idee was om zo hopelijk zo een beeld te krijgen van de pulserende luchtdruk in de inlaat.
Wat heb ik gedaan:
Luchtdruksensor geplaatst op 1 inlaatkanaal van mijn brik (GS550 '79 met 4 gasschuifcarbs en 4 konische filters). De luchtdruk heb ik 1000 keer per seconde gemeten en dat in een grafiekje gegooid (Excel).
Ik heb 2 metingen gedaan. De eerste is tijdens warmdraaien van de motor met 1500tpm en gesloten gasschuiven. De 2e meting is met volledig geopende gasklep bij 7500tpm (ongeveer maximum koppel).
Het idee was om zo hopelijk zo een beeld te krijgen van de pulserende luchtdruk in de inlaat.