Datatool alarm issue

CRX_master

MF'er
12 jan 2004
130
0
Tilburg
Ik heb een datatool alarm in mijn motor zitten, precieze type weet ik niet, maar na wat zoekwerk op internet vermoed ik dat het een S4 moet zijn. De handzenders zijn iig van het type Blade 433. Mijn motor is al enige tijd niet meer gebruikt en ik krijg hem nu niet meer gestart, vermoedelijk door het alarm.

De druppellader wilde de accu niet echt meer opladen, dus ik heb een nieuwe accu geplaatste vandaag. Deze is nog niet helemaal opgeladen (lampje op de optimate is nog oranje) maar hangt er inmiddels al een uurtje of 4 aan. Lampen doen het weer normaal, maar het alarm geeft geen gehoor. Reageert niet op beide handzenders, maar gaat ook niet echt af. Als ik het contact aanzet krijg ik nu gewoon een zooi piepjes in een niet erg regelmatig patroon. Zou dat kunnen komen doordat de accu nog niet vol genoeg is, dat het alarm niet reageert? Ook lijkt de startonderbreker er nog op te zitten, starten geeft wel een klikkend relais, maar geen draaiende startmotor.

Ik heb alle zekeringen al nagelopen, ook die van het alarm. Alles in orde. Eerlijk gezegd, voordat ik de zekering van het alarm er uit haalde piepte het alarm maar 1x vij aanzetten van het contact, daarn blijft ie piepen zoals hierboven beschreven.

Moet ik wachten op een volle accu, en hoe lang kan dat duren normaliter? En wat zouden verdere tips zijn in dit geval? Wil hem zsm aan de praat hebben weer.
 
Eerst de nieuwe accu conform voorschrift volledig opladen.
Dan in de motor zetten.

Vanaf daar ga je verder.


Jet tikken van je startrelais geeft aan dat de accu nog niet vol is. Daarnaast kan het zijn dat je nieuwe accu nooit meer op 100% gaat komen, omdat je te ongeduldig bent, en niet hebt gelezen of gezocht hoe je een nieuwe accu moet behandelen.
 
Inmiddels hangt de accu aan de oplader buiten de motor inderdaad, leek me het beste. En je hebt gelijk, beetje ongeduldig geweest. Ik ga maar wachten, zal morgen toch wel geladen moeten zijn normaal?
 
De accu is inmiddels helemaal opgeladen, maar helaas blijft alles hetzelfde. De handzenders van het alarm doen niets, zodra ik het contact omzet komen er enkel wat piepjes van het alarm en het indrukken van de startknop schakelt alleen een relais, maar geen startmotor. Er moet wel ietsm is zijn met het alarm vermoed ik, maar wat. Wat zou ik nog kunnen proberen, iemand tips wellicht?
 
Hoe lang heeft je motor stil gestaan , als in.. -echt best wel lang?-

Zou ook je startmotor beetje vast kunnen zitten.. ( klopje op geven als je er bij kan, kijken wat er gebeurd )

Of als je hem wel aan kan duwen, kan je een probleem met de motor ook uitsluiten.


T is maar een idee
 
Hoe lang heeft je motor stil gestaan , als in.. -echt best wel lang?-

Zou ook je startmotor beetje vast kunnen zitten.. ( klopje op geven als je er bij kan, kijken wat er gebeurd )

Of als je hem wel aan kan duwen, kan je een probleem met de motor ook uitsluiten.


T is maar een idee
Inderdaad best wel lang, maar het alarm gaat niet eens af, reageert niet op remote en dergelijke. Piept alleen een beetje. Ik ben toch echt bang dat het alarm dood is :(
 

Lekker lezen even google en eerste zoekopdracht zag ik het.
Maar zijn jullie lui?scheurijzer2020 en crx_master ik google en vind het meteen .
Doe er even moeite voor joh.jouw handzender batterij is leeg of accu in alarm is leeg.
Of hij is in diepe winter slaap gegaan en trekt dan zo weinig mogelijk stroom..
Hoe te ontwaken lees je in de gebruiksaanwijzing die ik hier gezet heb in de link erna .
Was dit zo moeilijk?
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan