Datatool vernsnellingsindicator

jelle12

MF'er
20 sep 2009
79
0
Goededag allemaal
Ik ben sinds 1 week in het bezit van een Honda CBR 600 F4 uit 2000. Op deze motor zat een datatool versnellingsindicator gebouwd. Tijdens de testrit bleek al dat hij niet/niet goed functioneerde maar de beste man wist niet te vertellen hoe dat kwam. Maar nu heb ik de motorfiets gekocht en zou ik toch graag willen dat hij werkt.

Nu het probleem: Ik start de motor en de indicator geeft 0 aan. Als ik hem naar ze 1 schakel dan doet hij het meestal ook wel, maar de rest van de versnellingen komt er een - in het display te staan. Is dit een kwestie van opnieuw programmeren? Ik heb gehoord dat ik dan de oranje draad moet volgen van de indicator? Maar ik kan totaal niet zien waar en hoe de indicator aangesloten zit omdat hij gelijk in de kabelboom verdwijnt! Hopelijk kan iemand mij helpen

Alvast bedankt
 
8 mei 2009
133
0
Musselkanaal
dan is die niet ingeleert.....

je kan de displaytje los halen (meestal met klitteband) en dan zie je een reset gaatje ff tandenstoker oid erin steken en de motor in neutraal zetten,

Hij geeft dan N aan dan zet je hem in de 1 en ga je rijden ca 3000 toeren de 1 gaat nu knipperen en als hij niet meer knippert in de 2 zetten door rijden dan geeft het display 2 knipperend aan gewoon doorrijden 3000 toeren tot hij niet meer knippert dit zo blijven doen met alle versnellingen...je hebt dus een lange weg nodig omdat je dus niet kan keren omdat je dus moet blijven rijden en schakelen!! hij leert zichzelf dus de versnellingen herkennen...

mocht het niet lukken pm kan altijd...

succes
 

jelle12

MF'er
20 sep 2009
79
0
Vandaag even aan het 'kloten' geweest. Oranje draad gebruikt om de 6 versnellingen opnieuw in te lezen. Dan starten in ze neutraal. 1 zetten, gas tot 2000 toeren. Dan gaat indicator knipperen komt er balkje en dan toont hij 2. Koppeling in, in neutraal zetten, indicator geeft nu ook 0 aan, doorschakelen naar ze 2, koppeling op, gas geven tot 2000 toeren maar dan blijft de indicator langzaam op 2 knipperen, hij wilt niet verder? Hij leest vanaf daar niet meer in. Ik heb ook rechtstreeks geprobeerd van ze 1 naar ze 2 te schakelen ( zonder ze neutraal dus ).

En na iedere poging heb ik de 6 versnellingen opnieuw ingelezen voordat ik begon aan het hierbovenstaande. Apparaat kapot of ligt het eraan dat ik het rijdend probeer? Heb geen paddockstand of middenbok dus :$.

Graag wat reacties, alvast bedankt

Heb ergens gelezen dat het misschien helpt om hem van ze 1 in ze 2 te zetten, dan terug in neutraal en dan weer in ze 2 , en dat dat werkt?
 
Laatst bewerkt:

jelle12

MF'er
20 sep 2009
79
0
Niemand? Ondertussen ook op een paddockstand geprobeerd. Inleren , dan starten, 1e versnelling ( 2000 toeren ) die pakt hij. Dan ff in neutraal, door naar 2 en die versnelling wilt hij al niet meer inleren? Is hij kapot of is er een connectie niet goed of? Iemand tips?

MvG Jelle
 

Oost_1987

MF veteraan
2 feb 2008
3.754
1
Bleiswijk
als je de eerste versnelling geprogrammeerd heb moet je naar neutraal. dan moet je even wachten tot het display een 0 weergeeft en dan door naar de 2de versnelling. na 2 hoef je niet meer terug naar neutraal maar kan je in 1x door naar de volgende versnelling
 

jelle12

MF'er
20 sep 2009
79
0
Doet ik. 1e versnelling komt het balkje, dan geeft hij 2 aan. Ik zet hem in ze neutraal, display geeft 0 aan, ik schakel hem in ze 2, geef gas tot 2000 a 2500 ( van alles geprobeerd ) maar hij wilt die niet inlezen ( hij blijft langzaam knipperen in ze 2). Dus misschien wat verkeerd aangesloten of hij is stuk of?

Alvast bedankt voor alle hulp

Mvg
 
Laatst bewerkt:

RSV31

MF veteraan
26 jun 2006
2.490
53
Heb er diverse gemonteerd. Bij sommige motoren komt het toerentaal heel nauwkeurig. Ik liet de motor altijd warm draaien en tijdens het inleren verhoogde ik even het stationaire toerental tot 2000 a 2500 toeren. (komt niet zo heel precies, als het maar constant is)

Mijn ervaring is dat het dan wel moet lukken.
 

VENtastic

MF veteraan
4 jan 2007
2.172
0
Brabant
Het komt soms nogal nauw ja, op mijn vorige Fazer heb ik er ook een opgezet. En heb ook een keer of 10 op en neer moeten rijden voordat hij ingeleerd was. Ik reed gewoon ongeveer 2500 toeren, had daarvoor de choke erop gezet zodat je eigenlijk geen gas hoeft te geven en de motor wel op hetzelfde toerental blijft draaien. Zo draai je in alle versnellingen hetzelfde toerental...

Je moet trouwens wel geduld hebben, pas als het balkje begint te knipperen (geloof ik) kun je schakelen naar de volgende versnelling.

(
 
Bovenaan Onderaan