Daytona 600 loopt niet goed

SpecialVeloce

Rookie
7 sep 2016
27
9
Rotterdam
Vraagje wie kan mij helpen.

Mijn ketting van mijn Triumph Daytona 600 is opgerekt. De motor loopt maar niet meer lekker.
Stationair gaat het wel maar met rijden.

Nu het ik de timings gecontroleerd en de pijlen wijken iets aff en de spanning slijtage en alles ziet er goed uit.

Nu heb ik de ketting bekeken en het is een DID SCR ketting met 126 links

Kan ik dan gewoon de ketting opmeten volgens het specblad en deze plaatsen?

Ik moet hem nog opmeten maar ik verwacht dat het de DID SCR-0412 SV 126 links

Uit de onderdelen links kom ik hier en daar ook op een Daytona 675 die heeft met bepaalde motorblokken het zelfde type nummer als de 600


De Daytona 675 heeft 2 verschillende type nummers met het zelfde motorblok. Ketting zou het zelfde zijn.

Wellicht zou een tweede handse goede ketting ook een mogelijkheid zijn van een respectabele onderdelen handelaar. Het scheelt met OEM en aftermarket al snel 50 euro.
 
Om even terug te komen op dit relaas.

Na een tijdje wachten zijn de parts eindelijk via UK binnen gekomen.

Direct gebruik gemaakt van de gelegenheid om de klepspeling op te meten.

Dit bleek zelfs mooi aan de krappe kant te zitten.
Ook door de vorige eigenaren is hier duidelijk. Netjes mee omgegaan.

De ketting is gekomen in een Triumph zakje met het nummer erop. Helaas kon ik niet lezen wat er bij het made in japan stickertje zat.

Volgens de maten en aanduidingen was het.
SCR-0412 SV 126

Na assemblage heb ik een nieuw kleppendeksel gemonteerd omdat deze helaas door een gerenommeerd bedrijf is beschadigd.
Het blok moet namelijk gekanteld worden om het deksel eruit te krijgen. Dit schijnt niet bij allemaal zo te zijn. Maar meestal wel. Het maakt de montage een stuk makkelijker.

Maargoed. Na het proefstarten en opwarm fase heb ik kunnen constateren dat de Daytona weer locked and loaded als een raket afgaat.

Plaatjes voor het vermaak.
 

Bijlagen

  • 20200709_220251.jpg
    20200709_220251.jpg
    1,1 MB · Weergaven: 4
  • 20200709_225927.jpg
    20200709_225927.jpg
    1,3 MB · Weergaven: 4
  • 20200710_102120.jpg
    20200710_102120.jpg
    1,3 MB · Weergaven: 6
  • 20200715_104806.jpg
    20200715_104806.jpg
    2,2 MB · Weergaven: 6
Om even terug te komen op dit relaas.

Na een tijdje wachten zijn de parts eindelijk via UK binnen gekomen.

Direct gebruik gemaakt van de gelegenheid om de klepspeling op te meten.

Dit bleek zelfs mooi aan de krappe kant te zitten.
Ook door de vorige eigenaren is hier duidelijk. Netjes mee omgegaan.

De ketting is gekomen in een Triumph zakje met het nummer erop. Helaas kon ik niet lezen wat er bij het made in japan stickertje zat.

Volgens de maten en aanduidingen was het.
SCR-0412 SV 126

Na assemblage heb ik een nieuw kleppendeksel gemonteerd omdat deze helaas door een gerenommeerd bedrijf is beschadigd.
Het blok moet namelijk gekanteld worden om het deksel eruit te krijgen. Dit schijnt niet bij allemaal zo te zijn. Maar meestal wel. Het maakt de montage een stuk makkelijker.

Maargoed. Na het proefstarten en opwarm fase heb ik kunnen constateren dat de Daytona weer locked and loaded als een raket afgaat.

Plaatjes voor het vermaak.
Good job!
 
@Red Force Ik moet even nog een keer kijken op de lijst wat het was. Het is alweer een bijna maand geleden toen ik het heb gemeten. Maar je hebt gelijk. Ik meende dat het toch allemaal binnen spec is dus ja onnodig aanpassen hoeft natuurlijk ook niet toch? En gezien het kilometrage verwacht ik niet dat het zo rap zal lopen en de onderhouds historie wijst uit dat dit bij de 24k km beurt ook is gecheckt.
 
Wat ik ter info ook nog even wil aangeven. Ik heb de bdp gemeten met een klok en toen bleek dat de kunstof breather ook niet exact nul was. Zeker aanteraden zo'n tool voor deze klus. Uitdaging is alleen als je een magneet base wil gebruiken _O-

Wat bananenman1001 aangaf benzinedruk was 2.9 bar. spec geeft op 3 bar +/- 0.25 bar
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan