Daytona 675 (07) hoog olie verbruik.

Bas Beuning

MF'er
29 apr 2018
69
8
Doetinchem
Hallo

Ik heb vorig jaar een daytona met schade helemaal weer vanaf begin op nieuwe opgebouwd.
Tevens voorzien van grote beurt ect.
Heb tevens wat extra aanpassingen gedaan zoals.
Kat verwijderd + exup klep. Tor demper
Egr verwijderd.
K&N inleg filter.
Getuned.

Had het idee dat er in het begin niks was maar naar een tijdje begon ik lichte rook te zien met koude start.

Daarna olie af en toe gaan peilen, en kwam er achter dat hij toch wel wat verbruikte.
Na mate ik vaker rij heb ik het idee dat het steeds erger word ga nu al richting bijna 1L op 600 km.

Heb het internet afgezocht maar kan niks vinden over deze motoren met dit soort kwalen, iemand een idee want waar ik zelf aan denk hoop ik dat het niet is.

Gr bas
 
Thanks voor het mee denken mensen.
Ik ga morgen eerst zoals ik zij de bougie’s er uithalen en daar eens een blik op werpen.

Als het een totale revisie word moet ik nog maar eens kijken of dat de tijd en het geld wel waard is.

Dus morgen maar eens kijken en dan zien we verder. Zal jullie op de hoogte houden 🤓
 
Thanks voor het mee denken mensen.
Ik ga morgen eerst zoals ik zij de bougie’s er uithalen en daar eens een blik op werpen.

Als het een totale revisie word moet ik nog maar eens kijken of dat de tijd en het geld wel waard is.

Dus morgen maar eens kijken en dan zien we verder. Zal jullie op de hoogte houden 🤓
Mijn dochter heeft zich al eens positief uitgesproken over het uiterlijk van de Daytona. Als je het opgeeft en hij gaat als loop of sloop weg heb ik wel interesse.
 
Voorlopig zie ik nog geen E-brommer in mijn budget vallen. En volgens jaar gaat mijn watergekoelde triple er uit en mag mijn dochter vol A rijden. Een Triumph reviseren valt wel in die tijdspanne. Met 1:600 is het inderdaad een vervuilend hok, maar daar doen we dan wat aan.
 
Terug
Bovenaan Onderaan