Daytona 675 (07) hoog olie verbruik.

Bas Beuning

MF'er
29 apr 2018
69
8
Doetinchem
Hallo

Ik heb vorig jaar een daytona met schade helemaal weer vanaf begin op nieuwe opgebouwd.
Tevens voorzien van grote beurt ect.
Heb tevens wat extra aanpassingen gedaan zoals.
Kat verwijderd + exup klep. Tor demper
Egr verwijderd.
K&N inleg filter.
Getuned.

Had het idee dat er in het begin niks was maar naar een tijdje begon ik lichte rook te zien met koude start.

Daarna olie af en toe gaan peilen, en kwam er achter dat hij toch wel wat verbruikte.
Na mate ik vaker rij heb ik het idee dat het steeds erger word ga nu al richting bijna 1L op 600 km.

Heb het internet afgezocht maar kan niks vinden over deze motoren met dit soort kwalen, iemand een idee want waar ik zelf aan denk hoop ik dat het niet is.

Gr bas
 
Heb een pijlstok en zit gewoon net onder het streepje van max.

En als dat het geval zou zijn dan gooit hij de olie toch ook niet via de uitlaat er uit?

En om voor rr heb nog geen 30.000 op teller staan.
En egr of ook wel sai genoemd heeft weinig meer waarde op de motor na mijn weten?
 
Waarom wil je het weten? Het is een eendelige cilinderkop. Als het verbruik alleen op cilinder drie zit (dan zou je bougie vet slaan) dan moet nog de hele kop er af.
Als het verbruik stoort ga je gewoon reviseren.
 
Ik peil wel olie door inderdaad de stok in te draaien.

Maar een L olie op 600 km dan maakt die peil stok indraaien ook niks meer uit hoor.

Iemand anders wel ideeën wat het kan zijn?

1 liter op 600km is een heel hoog verbruik.

Hij lekt niet extern?

Het kan zijn dat de klepseals (afdichtingen om de klepstelen) niet meer afdichten.

Of de olie schraap veren werken niet (kan los staan van de compressie)
Dat kan ook door een beschadigde cilinderwand of zuiger.

Of er is een probleem met de carter ventilatie al dan niet door een teveel aan carterdruk (door bijvoorbeeld niet afdichtende zuigerveren)

Met een camera kan je misschien al het een en ander controleren.
 
Hallo

Ik heb vorig jaar een daytona met schade helemaal weer vanaf begin op nieuwe opgebouwd.
Tevens voorzien van grote beurt ect.
Heb tevens wat extra aanpassingen gedaan zoals.
Kat verwijderd + exup klep. Tor demper
Egr verwijderd.
K&N inleg filter.
Getuned.

Had het idee dat er in het begin niks was maar naar een tijdje begon ik lichte rook te zien met koude start.

Daarna olie af en toe gaan peilen, en kwam er achter dat hij toch wel wat verbruikte.
Na mate ik vaker rij heb ik het idee dat het steeds erger word ga nu al richting bijna 1L op 600 km.

Heb het internet afgezocht maar kan niks vinden over deze motoren met dit soort kwalen, iemand een idee want waar ik zelf aan denk hoop ik dat het niet is.

Gr bas

Nu staan die bouwjaren wel bekent om wat verbruik 1:3000 is normaal,ik had er 2 (waarvan 1 kapot gelopen was)
maar 1 : 600 🤔
Ook waren de peilstokken van deze bouwjaren te lang,waardoor je het peil op de max streep moet zetten,anders te weinig olie

https://www.motor-forum.nl/threads/street-triple-peilstok.369898/
Geld ook voor de daytona.

Niet dat je er nu iets aan hebt,tis maar dat je het weet
 
Nou voor dat ik hem los haal wil ik globaal weten wat ik kan verwachten.

En op deze manier kan ik de motor ook niet verkopen.

Kan ik het misschien nog onder drukken met andere olie rij nu met motul v300 10w40.

Het is echt een super fijne motor dus heb er wel wat voor over. Maar als het bv de zuigerveren / olie schraapveren zijn.
Dan gaan de kosten flink oplopen dat heb ik er niet voor over.
 
Waarom wil je het weten? Het is een eendelige cilinderkop. Als het verbruik alleen op cilinder drie zit (dan zou je bougie vet slaan) dan moet nog de hele kop er af.
Als het verbruik stoort ga je gewoon reviseren.
Omdat op 1 cilinder een "incident" is.
Als alle cilinders olie verbranden weet je dat je genaaid bent en die 30k op de teller niet realistisch is.
Best klote als jij zo`n motor van nul af aan weer hebt opgebouwd en nu een complete revisie mag uitvoeren.
 
Terug
Bovenaan Onderaan