Daytona 675/650/600 #11 vol met nieuwe spanning(regelaars)

Status
Niet open voor verdere reacties.
F5VXxUf.jpg
 
nice !! gave fiets! Vond het oude model eerst veel mooier, maar begin er steeds maar aan te wennen :P Wel snel een andere kentekenplaathouder erop :) maakt de fiets veel strakker.
 
Ja er komt binnenkort een andere kentekenplaat houder op, als die binnen is bij de dealer :) Had ook korte hendels besteld, maar deze pasten blijkbaar niet op de R versie, vanwege het brembo systeem. Beetje raar. Dealer ging Triumph er over bellen. Ben benieuwd.
 
Hoi allen :W

Nu mijn VFR in de prak is ben ik op zoek naar een andere motor en twijfel ik nog tussen twee motoren.
Namelijk een 04/05 ZX-10R of een Daytona 675. Op de Daytona heb ik een keertje gereden (geil geluid!!!!! :9~ ), op de ZX nog niet.

Nu heb ik een vraag over de Triumph:

Hoe betrouwbaar / onderhoudsgevoelig is deze mooie drie cilinder? Ik snap ook wel dat het geen VFR is, maar wil graag weten wat zo jullie ervaring is. Wat ik wel heb gelezen is dat de revisie op de spanningsregelaar wel nodig is (topic titel? :P ).

Zijn er nog specifieke dingen waar ik op moet letten?

Bij voorbaat dank!
Lukas
 
Hoi allen :W

Nu mijn VFR in de prak is ben ik op zoek naar een andere motor en twijfel ik nog tussen twee motoren.
Namelijk een 04/05 ZX-10R of een Daytona 675. Op de Daytona heb ik een keertje gereden (geil geluid!!!!! :9~ ), op de ZX nog niet.

Nu heb ik een vraag over de Triumph:

Hoe betrouwbaar / onderhoudsgevoelig is deze mooie drie cilinder? Ik snap ook wel dat het geen VFR is, maar wil graag weten wat zo jullie ervaring is. Wat ik wel heb gelezen is dat de revisie op de spanningsregelaar wel nodig is (topic titel? :P ).

Zijn er nog specifieke dingen waar ik op moet letten?

Bij voorbaat dank!
Lukas

Hoi Lukas,
Meeste spanningsregelaren zijn ondertussen wel vervangen, dat is eigenlijk de enige echte 'kwaal' die er geweest is. Verder erg fijne motor met zoals je al zegt een geil geluid :9

Wat wil je er aan uit geven?

Er staat nog een hele mooie zwarte special edition te koop:

Motorshopper: Triumph Daytona 675 SE - Jet Black

:)
Grt Robbert
 
Hoi Lukas,
Meeste spanningsregelaren zijn ondertussen wel vervangen, dat is eigenlijk de enige echte 'kwaal' die er geweest is. Verder erg fijne motor met zoals je al zegt een geil geluid :9

Wat wil je er aan uit geven?

Er staat nog een hele mooie zwarte special edition te koop:

Motorshopper: Triumph Daytona 675 SE - Jet Black

:)
Grt Robbert

Die van mij nog niet(op beide) :X

Werken nog perfect :P

@darkeagle

Met alle respect,een vfr is bijna niet te vergelijken met een 675.
De 675 is een supersport pur sang,met stuureigenschappen,remmen etc die de vfr(800?) ver overstijgen.
Nadeel kan zijn : spartaanse zithouding :]
3 cil is heerlijk en door het altijd aanwezige koppel heel volwassen en verrassend sterk :Y
 
Laatst bewerkt:
@darkeagle

Met alle respect,een vfr is bijna niet te vergelijken met een 675.
De 675 is een supersport pur sang,met stuureigenschappen,remmen etc die de vfr(800?) ver overstijgen.
Nadeel kan zijn : spartaanse zithouding :]
3 cil is heerlijk en door het altijd aanwezige koppel heel volwassen en verrassend sterk :Y

Jaaa dit snap ik en heb ik ook ondervonden :)
Op de 675 heb ik al eens gereden dus weet hoe het rijd en dit is wat ik zoek (wil dus nog op de zx-10r rijden). Ik zoek ook iets wat sportiever is als de vfr. Dat dit niet te vergelijken is was ik al achter ;)

Wat ik dus specifiek wil weten is onderhoudstechnisch hoe de Daytona is. Betrouwbaar? Verder nog specifieke dingen waar ik naar moet kijken? Etc..
 
Laatst bewerkt:
Jaaa dit snap ik en heb ik ook ondervonden :)
Op de 675 heb ik al eens gereden dus weet hoe het rijd en dit is wat ik zoek (wil dus nog op de zx-10r rijden). Ik zoek ook iets wat sportiever is als de vfr. Dat dit niet te vergelijken is was ik al achter ;)

Wat ik dus specifiek wil weten is onderhoudstechnisch hoe de Daytona is. Betrouwbaar? Verder nog specifieke dingen waar ik naar moet kijken? Etc..

Ja, :Y betrouwbaar,lust wel een slokje olie,ca 1:6000(de mijne althans)maar dat mag de pret niet drukken ;) .
Over de fiets is nagedacht,prachtig design met japanse degelijkheid :]

Allebei :P (effe weer lekker posen O-) )

full
 
Laatst bewerkt:
Ja, :Y betrouwbaar,lust wel een slokje olie,ca 1:6000(de mijne althans)maar dat mag de pret niet drukken ;) .
Over de fiets is nagedacht,prachtig design met japanse degelijkheid :]

Allebei :P (effe weer lekker posen O-) )

Kijk... Dit is wat ik wou weten! :Y :}
Dattie wat olie drinkt is niet erg. Om de hoeveel km vervang je dat zo'n beetje? 6k? Of vaker nog?
 
Ik heb een vraagje over de quickshifter, voor de mensen die daar ervaring mee hebben. Ik heb mn Daytona nu een paar weekjes, en het is een prachtmachine inclusief de quickshifter. Het enige probleem dat ik daar soms mee heb is van de 1e naar de 2e versnelling gaat hij soms in zijn vrij. Is dit een kwestie van gewoon "harder" schakelen of zit hier een afstellingsprobleem achter?

Hoop dat iemand een idee heeft?
 
Controleer de speling op je koppelingshendel eens.
En weet het niet zeker maar van de 1 naar de 2 met een QS lijkt mij niet heel goed voor de bak. Omdat er nog neutraal tussenzit :P
 
Ik heb een vraagje over de quickshifter, voor de mensen die daar ervaring mee hebben. Ik heb mn Daytona nu een paar weekjes, en het is een prachtmachine inclusief de quickshifter. Het enige probleem dat ik daar soms mee heb is van de 1e naar de 2e versnelling gaat hij soms in zijn vrij. Is dit een kwestie van gewoon "harder" schakelen of zit hier een afstellingsprobleem achter?

Hoop dat iemand een idee heeft?

Op de weg zou ik van 1 naar 2 gewoon de koppeling gebruiken. Gas even dicht draaien werkt ook goed, zo schakel ik ook altijd naar 2 zonder koppeling tijdens een start in de race.
 
Toevallig iemand hier interesse in een TOR demper?
Komt onder mijn ex-Daytona uit 2008 vandaan.
 
Hallo,

Iemand interesse in een tai tidy van evotech (korte ktp houder)
voor een daytona 675 2013?

full

full

full



complete set nieuw in de doos.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb zo'n vermoeden dat dit niet gaat passen Rene, iets met een demper die op die plaats zit.....
 
Laatst bewerkt:
Beste mensen,

Ik heb afgelopen een maandag een daytona 675 uit 2006 gekocht om van de zomer te kunnen spelen.
Iemand die nog goodies in de aanbieding heeft? Fiets is totaal standaard.
Leuk kentekenplaathoudertje bijvoorbeeld?
Hoor t graag.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan