Daytona 675/650/600 #11 vol met nieuwe spanning(regelaars)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bon soir,

ik ga komend weekend kijken naar een Daytona '09 bij een dealer in Drachten. Ik kom zelf af van een Mille, maar heb weinig expertise op het gebied van de 675. Iemand in de buurt van Drachten met verstand van dit model die zin en tijd heeft (en tegen reiskostenvergoeding/kratje bier) om mee te kijken naar betreffende fiets? Sowieso zijn tips/aandachtspunten meer dan welkom.

Cheers,

Jerd.
 
Laatst bewerkt:
Drachten is nou niet echt in de buurt en ik ben ook niet de grootste techneut, maar ik zou je adviseren gewoon een kleine checklist te maken: controleer het bouwjaar (facelift kenmerken, zie mijn voorgaande reactie), aankoop-/onderhoudsboekjes, alle 3 de sleutel aanwezig, of de spanningsregelaar al is vervangen (terugroepactie) en overige algemene zaken zoals staat van de ketting en tandwielen, banden, helderheid vloeistoffen en algemene staat (krassen/valschade).
 
Hallo,

ik heb enkele jare nterug mijn daytona 675 redelijk gecrasht (highsider, en is over zijn neusje blijven verder glijden) ... t-stuk, vorken, tank, subframe etc ... allemaal kapot.

is een model van 2009 (toen met de nieuwe neus dus geen overjaars model) , ik denk dat die gebouwd werden tem 2011

ik heb toendertijd nog snel voorvork knn via op ebay, daarna is alles in de koelkast gegaan daar ik met andere projecten bezig was.
Nu heb ik toevallig de kans om makkelijk een correct T-stuk te verkrijgen, het is maar de vraag of het frame ook niet krom is.
nu vind ik op ebay moeilijk een frame dat recht is, ik zoek ook specifiek tusesn het jaar 2009 - 2011.

Heeft er iemand soms een idee of het frame van 2006 - 2009 of de latere framen na 2011 niet gewoon compatibel zijn ?

Dat zou alvast mijn zoekactie naar stukken makkelijker maken en zie ik idd nog hoop om mijn beestje terug nieuw leven in te blazen :)

Alvast bedankt & groeten,
Fred!
 
Drachten is nou niet echt in de buurt en ik ben ook niet de grootste techneut, maar ik zou je adviseren gewoon een kleine checklist te maken: controleer het bouwjaar (facelift kenmerken, zie mijn voorgaande reactie), aankoop-/onderhoudsboekjes, alle 3 de sleutel aanwezig, of de spanningsregelaar al is vervangen (terugroepactie) en overige algemene zaken zoals staat van de ketting en tandwielen, banden, helderheid vloeistoffen en algemene staat (krassen/valschade).

Thanks voor de tips. De betreffende 675 heeft erg weinig km's en ik heb al een beetje contact gehad met de dealer in kwestie via mail. Zo weet ik dat er geen boekjes bij zitten bijvoorbeeld. Zou een importfiets kunnen zijn, niet dat dat persé erg is. En die terugroepactie i.v.m. de spanningsregelaar, wanneer is dat (en voor welke bouwjaarmodellen) geweest? Ik heb al een keer een kapotte spanningsregelaar gehad op mijn oude Soes SV, heb idd geen zin om weer zomaar ergens stil te staan opeens...

Het gaat om deze fiets trouwens:

home - Kobo Motoren

Cheers, Jerd.
 
Laatst bewerkt:
Geen kenteken op de foto, onderhoudshistorie onbekend, zeer wisselende ervaringen met Kobo te lezen via baatsen.com en google.... Ik ken die motorzaak verder niet, maar zou dus wel even extra goed opletten. Misschien een idee om een aankoopkeuring te doen bij Motorado in Leeuwarden, een officiële Triumph dealer. Kost misschien 100 euro, maar kun je je een boel ellende en kosten mee besparen.
Mbt de spanningsregelaar gaat het volgens mij om de modellen 2006-2009.
 
Persoonlijk vind ik net 2000 km verdacht laag voor een motor van 6 jaar oud...

Zal een Engelse motor zijn, gok ik en ik zou goed naar de slijtage delen kijken of die slijtagesporen vertonen die bij de km-stand past. In principe zouden er de originele banden onder moeten zitten van aflevering. Dus check de DOT-code op de band, die moet dan uit 2008 of eerder zijn. Kijk naar remschijven en blokken, die mogen nauwelijks slijtage hebben...

Mocht je dat ding kopen, dan heb je dus sowieso nieuwe banden, nieuwe remblokken en verversing van alle vloeistoffen nodig. Kijk ook naar rubbers e.d. want motoren die lang stil staan, die hebben vaak kans op uitgedroogde rubbers. Check de vorkkeringen, of laat ze vervangen. Ze moeten toch de vorkolie verversen voor aflevering... ;)

Succes!!
 
Thanks heren, had eerlijk gezegd ook al wel enige bedenkingen v.w.b. de km-stand/bouwjaar. Wil toch even gaan kijken, want ben toevallig in de buurt van Drachten dit weekend. Er staat ook nog een andere Daytona uit 2008, met meer km's. Een proefrit kan nooit kwaad denk ik, wordt sowieso mijn eerste keer op een driecilinder. Ben benieuwd, kom af van een redelijk sterke twin, maar wil weer een wat lichtere (als in gewicht) fiets om mijn sturen te verbeteren...
 
Ik wil graag circuit gaan rijden maar ik vrees dat mijn huidige uitlaat teveel lawaai maakt.

Op dit moment heb ik een Arrow uitlaat zonder db-killer. Helaas zat deze er ook niet bij toen ik deze motor kocht. Is er misschien iemand die deze heeft liggen en kwijt zou willen? Uiteraard tegen betaling.
 
Heren,

even een update. De fiets van de link hierboven bij Kobo-motoren bleek niet 7000eu te kosten, maar aldaar stond er opeens 7500eu op prijskaartje + 250eu afleverkosten. Verder had de motor een 2009 kuip, maar bijv. een tellerunit van een 2008 (of ouder) model 675. Al met al dus niet interessant.

Daarna doorgereden naar Meppel, naar Van Gebben Motoren, waar ook een zwarte Daytona uit 2010 staat. Dat was een erg mooi ding. Wel net wat boven budget. De zaak maakte wel een goede indruk op me.

Wanneer jullie nog tips hebben voor een goede 2e hands Daytona, schroom niet.

Cheers,

Jerd.
 
....
De fiets van de link hierboven bij Kobo-motoren bleek niet 7000eu te kosten, maar aldaar stond er opeens 7500eu op prijskaartje + 250eu afleverkosten. Verder had de motor een 2009 kuip, maar bijv. een tellerunit van een 2008 (of ouder) model 675. Al met al dus niet interessant.
.....
De tellerunit is volgens mij pas in 2010 gewijzigd.

Ik loop altijd direct weg als de prijs opeens hoger blijkt te liggen dan in de advertentie staat. Het geeft direct een slecht gevoel.
 
.....

Daarna doorgereden naar Meppel, naar Van Gebben Motoren, waar ook een zwarte Daytona uit 2010 staat. Dat was een erg mooi ding. Wel net wat boven budget. De zaak maakte wel een goede indruk op me.
Maar hij viel wel net in mijn budget... ;)
Dus deze is verkocht...

full


Wanneer jullie nog tips hebben voor een goede 2e hands Daytona, schroom niet.

Cheers,

Jerd.

Heb ik, maar dan moet je deze wel zelf invoeren...
Deze kost met keuring en BPM nog geen 7000 denk ik zo... ;)

Tweedehandsmotoren - Motors Thomas G. - Stabroek, Antwerpen
 
Nu even een vraag aan de kenners onder ons.

Gisteren heb ik op een vrij knullige manier me motor neergelegd, bij stapvoets rijden was ik hem kwijt. Door grind of iets anders, ik weet het niet. Anyway motor lag. Ik wil hem rechtzetten, en nog voordat ie stond zag ik al olie lopen... Een woord: KUT!

Motor overeind, schade als volgt. Het was in Duitsland (bij de ring) dus was ook niet zomaar thuis. Kunnen jullie een oordeel geven op basis van onderstaande foto's?
Verdere info heb ik nog niet, omdat de motor nu nog in Venlo staat en voor eind deze week thuis word gebracht.

De bout/schroef welke normaliter de deksel vast houd was los gekomen, waardoor ik denk dat waar deze in vast zat ook beschadigd is. Klopt het dat dit bij het onderdeel hoort wat ik aangeef?

Hebben jullie tips in zo'n geval?

de schade:
675_schade.jpg


ingezoomed:
675_zoom.jpg


onderdeel?
675_engine.jpg
 
Ik ga al beetje van het ergste uit idd.

Was het enkel deksel, dan kostte het me circa 200EUR (deksel, pakking, bout, olie, filter) maar met onderkant blok word het flink meer.
Hele dikke vette pech denk ik dan, en dat bij zo'n snelheid, maarja het heeft soms weinig nodig.

Toch bedankt voor je reactie!
 
Laatst bewerkt:
Gefeliciteerd met je nieuwe fiets! Nogmaals: ik heb 'm in het echt gezien en het is echt een supermooi ding, als nieuw.

Thanks voor je tip trouwens, maar ben op zoek naar een zwarte ook... :)

Cheers, Jerd.
Er staat een zwarte bij MotoPort Den Bosch...
2009, met ca. 20.000 op de teller voor 7450...

Zonder inruil zal die prijs iets lager zijn.

Er staat ook een 2009 zwart, met 8450 km, die kost 7990 waarbij je wederom korting krijgt bij geen inruil. Afleveringskosten zijn 195 euro... ;)
 
Nu even een vraag aan de kenners onder ons.

Gisteren heb ik op een vrij knullige manier me motor neergelegd, bij stapvoets rijden was ik hem kwijt. Door grind of iets anders, ik weet het niet. Anyway motor lag. Ik wil hem rechtzetten, en nog voordat ie stond zag ik al olie lopen... Een woord: KUT!

Motor overeind, schade als volgt. Het was in Duitsland (bij de ring) dus was ook niet zomaar thuis. Kunnen jullie een oordeel geven op basis van onderstaande foto's?
Verdere info heb ik nog niet, omdat de motor nu nog in Venlo staat en voor eind deze week thuis word gebracht.

De bout/schroef welke normaliter de deksel vast houd was los gekomen, waardoor ik denk dat waar deze in vast zat ook beschadigd is. Klopt het dat dit bij het onderdeel hoort wat ik aangeef?

Hebben jullie tips in zo'n geval?

de schade:
[afbeelding]

ingezoomed:
[afbeelding]

onderdeel?
[afbeelding]
Dat lijkt me een vervelende schade! Volgens mij kan ik je helpen aan een kuipdeel in deze kleur en heb ook nog een compleet blok met 4000 km.
Heb het kuipdeel inmiddels bekeken maar zitten krassen op.
 
Laatst bewerkt:
Nu even een vraag aan de kenners onder ons.

Gisteren heb ik op een vrij knullige manier me motor neergelegd, bij stapvoets rijden was ik hem kwijt. Door grind of iets anders, ik weet het niet. Anyway motor lag. Ik wil hem rechtzetten, en nog voordat ie stond zag ik al olie lopen... Een woord: KUT!

Motor overeind, schade als volgt. Het was in Duitsland (bij de ring) dus was ook niet zomaar thuis. Kunnen jullie een oordeel geven op basis van onderstaande foto's?
Verdere info heb ik nog niet, omdat de motor nu nog in Venlo staat en voor eind deze week thuis word gebracht.

De bout/schroef welke normaliter de deksel vast houd was los gekomen, waardoor ik denk dat waar deze in vast zat ook beschadigd is. Klopt het dat dit bij het onderdeel hoort wat ik aangeef?

Hebben jullie tips in zo'n geval?

de schade:
[afbeelding]

ingezoomed:
[afbeelding]

onderdeel?
[afbeelding]


Dat is een nare schade. En wie weet is er nog rommel in het blok gekomen. Zie dat je stepje ook krom is!
 
goedemiddag allen.

Ik heb gister op een nogal knullige manier schade gekregen aan mijn dynamo deksel.
Het zijn maar een paar krasjes maar heeft er iemand toevallig nog zo'n kap liggen?
Bouwjaar is 2006. Het is de grijze deksel aan de linker kant van de motor.

Heeft er hier iemand ook nog een adres waar je goedkoop en mooie beschermkapjes voor deze kan halen voor de motor? Ik hoef geen carbon.
 
Goedemiddag!

Het schijnt dat de klauwen van de 675 zo op een '05-'07 Speed Triple passen. Ik vind de huidige klauwen qua kleur vloeken bij de vork :P. Dus..

Als iemand de zwarte Nissin monoblocks heeft liggen waar die vanaf wil voor een zacht prijsje hoor ik het graag.

P1080055.jpg
 
Laatst bewerkt:
Ik heb nog een dashboard liggen waarvan de toerenteller defect is verder helemaal goed. Heeft iemand nog een goed adres voor reparatie? Carmo ken ik al.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan