Daytona 675/650/600 deel 12 Vol de lente in!

Bij de 675 van de vrouw gisteren arashi
IMG-20200404-WA0029.jpeg
remschijven, ebc blokken, kettingset en tandwielen vervangen. Achter 2 tandjes groter gegaan. De schijven monteren moest even opnieuw omdat ze schijnbaar niet parallel mogen staan. Op de foto is dit nog niet gedaan. Ook de remzuigers eruit getrokken voor een goede schoonmaak. Nieuwe vloeistof en gas erop.
20200404_222345.jpg
20200404_201832.jpg
20200404_201828.jpg
20200404_201819.jpg
 
Zoals iemand mij vertelde,
Op de foto staan ze parallel(moeilijk te zien), maar als je 1 schijf 1 of 2 montage punten verder draait dan staan ze niet meer gelijk aan elkaar. De golven lopen dan niet samen maar oneven. Dit voortkomt schijnbaar trillingen in de handel/remmerij.
 

Bijlagen

  • 20200404_222345.jpg
    20200404_222345.jpg
    1,4 MB · Weergaven: 13
Zoals iemand mij vertelde,
Op de foto staan ze parallel(moeilijk te zien), maar als je 1 schijf 1 of 2 montage punten verder draait dan staan ze niet meer gelijk aan elkaar. De golven lopen dan niet samen maar oneven. Dit voortkomt schijnbaar trillingen in de handel/remmerij.

hmm, de dealer waar ik me daytona vandaan heb heeft me nieuwe schijven (garantie, was er 1 krom) juist zo uitgelijnd :'). Geen last van overigens.
 
Staat schijnbaar in de montage handleiding welke werd geleverd bij de schijven. Kan zoiezo geen kwaad natuurlijk .
 
Bij Roke, die zijn OK! :Y


Duur is een relatief begrip...
Voor dat geld dun je ook -net als half Nederland- een BMW GS gaan rijden _O-
 
Vandaag proefrijden met de nieuwe arashi schijven en ze voelen solide aan. Wel moest ik nog extra ontluchten ivm luchtbelletjes welke toch nog in het systeem zaten. Fietsje doet het dus weer prima.
 
Goedemorgen allemaal,

Ik lees hier vaak met een schuin oog mee, omdat ik erg gecharmeerd ben van een Daytona 675. Ik zie het ook als goede kanshebber om mijn huidige motor t.z.t. op te volgen.
Een tijd terug stond er een Daytona 675 bij Goedhart in de showroom. Ik ben er even op gaan zitten, en schrok een beetje van de afmetingen van de Daytona. Zodoende een (ongetwijfeld) bekende vraag die regelmatig terug zal komen in dit topic, maar kwam niets concreets tegen in de vorige delen. Ik ben ongeveer 1.90 meter lang. Gaat dit qua zithouding problemen geven met mijn lengte? De tellers waren wat moeilijk zichtbaar, maar mogelijk dat dit met een ander ruitje op te lossen is.
Ik hoor graag jullie ervaringen!
 
Ik ben 1.86 en vind de fiets eigenlijk te klein, en dan niet zozeer zadel -voetsteunen maar eerder zadel-stuur. Je zit echt boven het voorwiel voor je gevoel. Kan ook zijn omdat ik vaker op een vtr firestorm rijd. Maar een ss is altijd wat meer compact natuurlijk. Wat rijd je nu?
 
Ik ben 1.86 en vind de fiets eigenlijk te klein, en dan niet zozeer zadel -voetsteunen maar eerder zadel-stuur. Je zit echt boven het voorwiel voor je gevoel. Kan ook zijn omdat ik vaker op een vtr firestorm rijd. Maar een ss is altijd wat meer compact natuurlijk. Wat rijd je nu?

Ik ben 1.91 en pas voor mijn gevoel nog redelijk.
Dat je boven op het voorwiel zit zit herkenbaar,ten opzichte van de meeste japanners staan de clipons ook heel laag,verder staat de daytona ook veel meer op de neus dan andere supersports,.
Dat draagt mijns inziens ook bij tot de sublieme stuureigenschappen.
Maar dat heeft er voor mij ook voor gezorgd dat ik er een dedicated circuitfiets van heb gemaakt,ik was het gehang op de clipons beu.
 
Goedemorgen allemaal,

Ik lees hier vaak met een schuin oog mee, omdat ik erg gecharmeerd ben van een Daytona 675. Ik zie het ook als goede kanshebber om mijn huidige motor t.z.t. op te volgen.
Een tijd terug stond er een Daytona 675 bij Goedhart in de showroom. Ik ben er even op gaan zitten, en schrok een beetje van de afmetingen van de Daytona. Zodoende een (ongetwijfeld) bekende vraag die regelmatig terug zal komen in dit topic, maar kwam niets concreets tegen in de vorige delen. Ik ben ongeveer 1.90 meter lang. Gaat dit qua zithouding problemen geven met mijn lengte? De tellers waren wat moeilijk zichtbaar, maar mogelijk dat dit met een ander ruitje op te lossen is.
Ik hoor graag jullie ervaringen!

Yep,heb ik ook gedaan.
Heb enigste probleem wat ik ermee heb is hert hangen op de clipons bij lage snelheden (geen luchtdruk op de borst),voor de rest zat ie qua beenruimte beter als mijn eerdere gsxr750 2002.
 
Hele fijne soepele fietsjes, maar persoonlijk ga ik liever voor een 2 cilinder. Op de openbare weg geeft mij dit veel meer speelplezier. Voor de rest stuurt zo'n 675 lekker scherp en is strak afgeveerd voor de mooie doordraaiers welke we in nl zoveel hebben 😬
 
Hele fijne soepele fietsjes, maar persoonlijk ga ik liever voor een 2 cilinder. Op de openbare weg geeft mij dit veel meer speelplezier. Voor de rest stuurt zo'n 675 lekker scherp en is strak afgeveerd voor de mooie doordraaiers welke we in nl zoveel hebben 😬

Veel beter voor de openbare weg en om hard te gaan heb je geen SS nodig 🤗
IMG_20200318_145039 (1).jpg
 
Voor direct gasreactie in de lage toeren heb ik deze frikandel , bj 1998 maar zoveel meer plezier door oa motorrem en toch een stuk meer zitcomfort. Geen tuneEcu maar gewoon 48mm carbs 💗.
FB_IMG_1586547756213.jpg
 
Dat klinkt opzich nog hoopvol met mijn lengte. Meer de zithouding die gewoon anders is vergeleken (andere) sportmotoren. Toch maar eens kijken voor een proefrit tzt.

@basman180 een Suzuki SV1000s. Die eigenlijk nog zeer goed bevalt, maar wisselen is soms ook leuk.

Dank voor jullie reacties!
 
Dat klinkt opzich nog hoopvol met mijn lengte. Meer de zithouding die gewoon anders is vergeleken (andere) sportmotoren. Toch maar eens kijken voor een proefrit tzt.

@basman180 een Suzuki SV1000s. Die eigenlijk nog zeer goed bevalt, maar wisselen is soms ook leuk.

Dank voor jullie reacties!

Zeker 🤓

IMG_20190606_151903 (1).jpg
 
Dat klinkt opzich nog hoopvol met mijn lengte. Meer de zithouding die gewoon anders is vergeleken (andere) sportmotoren. Toch maar eens kijken voor een proefrit tzt.

@basman180 een Suzuki SV1000s. Die eigenlijk nog zeer goed bevalt, maar wisselen is soms ook leuk.

Dank voor jullie reacties!
Ik heb momenteel zelfs nog een SV650 uit de damencup voor op het circuit, stuurt echt fijn ook al zit er niks speciaals op qua vering. Me Daytona gaat omgebouwd worden na dit seizoen (eerst de centen bij elkaar schrapen voor een andere straatfiets)
 
Is bij een 675 2008 de kilometerteller aan te passen mbv tuneEcu of moet ik een speedohealer aanschaffen? Teller wijkt nu teveel af door het grotere kettingwiel achter (+2 tanden).
 
Terug
Bovenaan Onderaan