Daytona 675/650/600 deel 12 Vol de lente in!

Mijn Daytona '06 vreet accu's. En net zoals anderen heb ik ook vaak problemen met starten. Ik ga ook even meten of ik geen lekstroom heb ergens.

Maar ik zal nog een nieuwe accu moeten bestellen. Welke accu raden jullie aan voor de Daytona 675?
Spanningsregelaar goed?
 
Dag, ik heb interesse in een 2008 daytona 675 r hij heeft alleen al 60k km op te teller staan. Ik vroeg me af of dit te veel is of hoe veel km de daytona ongeveer kan rijden?
 
Dag, ik heb interesse in een 2008 daytona 675 r hij heeft alleen al 60k km op te teller staan. Ik vroeg me af of dit te veel is of hoe veel km de daytona ongeveer kan rijden?

De R is pas in 2011 uitgekomen 🤔
60k zou het niet weten,ligt aan onderhoud en hoe er mee gereden is.
 
60.000km is echt geen probleem voor een triumph 675. de mijne heeft nu 98.000gereden. enige wat buiten regulier onderhoud kapot is gegaan is de dynamo. maar die gaan bij elk merk.
 
Hoi allemaal, ik wil bij mijn Daytona van de servo-motor van de uitlaatklep verwijderen. Hij beweegt op zich soepel maar heb toch het idee dat hij niet altijd doet wat hij moet doen. Wat adviseren jullie? Met tuneEcu eruit laten programmeren? Of van healtech een servo-eliminator erop zetten?

Is er hier iemand in het zuiden/zuidwesten met tune ecu en ervaring hiermee die dit voor mij zou kunnen doen eventueel?
 
Hoi allemaal, ik wil bij mijn Daytona van de servo-motor van de uitlaatklep verwijderen. Hij beweegt op zich soepel maar heb toch het idee dat hij niet altijd doet wat hij moet doen. Wat adviseren jullie? Met tuneEcu eruit laten programmeren? Of van healtech een servo-eliminator erop zetten?

Is er hier iemand in het zuiden/zuidwesten met tune ecu en ervaring hiermee die dit voor mij zou kunnen doen eventueel?
Als je TuneEcu werkend heb/krijgt en je het vaker gaat doen adviseer ik je dat. Als je dat een grote stap vind die servo eliminator erin pluggen, dat kan niet is gaan. Je post zo lezende twijfel je aan je kunde en ben je niet van plan vaker met de ECU aan de gang te gaan. dus raad ik je die servo eliminator aan.

Hier een handige "dummie"guide voor TuneEcu, misschien dat het je drempel verlaagt. Mocht je het via de laptop willen (huidige release is alleen Android ) dan heb ik de laatst werkende versie daarvoor nog wel op de harde schijf, stuur me een PB
 
Als je TuneEcu werkend heb/krijgt en je het vaker gaat doen adviseer ik je dat. Als je dat een grote stap vind die servo eliminator erin pluggen, dat kan niet is gaan. Je post zo lezende twijfel je aan je kunde en ben je niet van plan vaker met de ECU aan de gang te gaan. dus raad ik je die servo eliminator aan.

Hier een handige "dummie"guide voor TuneEcu, misschien dat het je drempel verlaagt. Mocht je het via de laptop willen (huidige release is alleen Android ) dan heb ik de laatst werkende versie daarvoor nog wel op de harde schijf, stuur me een PB

Bedankt voor de link en het aanbod van het programma. Maar je hebt gelijk dat ik dat zelf niet aandurf. Mocht iemand anders het kunnen en willen doen tegen geringe vergoeding ben ik natuurlijk blij! Maar het moet voor mij natuurlijk ook gunstiger blijven dan die eliminator. Ik denk dat het dan dus die laatste wordt inderdaad.
 
Ook geplaatst in circuit daytona forum:

Was vandaag een stukje rijden: opeens geen aandrijving meer, blok liep nog wel. In elke versnelling leek de motor wel in de neutraal te staan. Motor aan de kant, opgehaald door vriend met bus.

Wat bleek nou: de moer van het voortandwiel was eraf gelopen. Volgens verschillende andere fora ben ik niet de enige met een Triumph triple die dit overkomen is.

Ben de ring en moer kwijtgeraakt en heb volgende week een circuitdag staan. Heeft iemand nog een ring en moer van voortandwiel Daytona 675 liggen die ik kan overnemen? Heb zelf een '06

Dank alvast!

P.s. kleine tip: check jullie eigen voortandwielmoer ook eens
 

Bijlagen

  • Screenshot_20210513-153021.jpg
    Screenshot_20210513-153021.jpg
    76,7 KB · Weergaven: 6
  • IMG_20210513_130712.jpg
    IMG_20210513_130712.jpg
    119,3 KB · Weergaven: 6
Ooit heb ik dit setje besteld voor mijn circuit motor ('06) maar ik heb ze nog nooit gemonteerd. Volgens mij zijn dit de twee onderdelen die je zoekt. Ik heb ze niet meer nodig.
IMG_20210513_172724.jpg
 
Onze Daytona willen we van de hand doen. Is van 2006 met nu 55k op de teller.
Bij 50k zijn de kleppen gesteld. Diverse carbon delen. Afdekkap duozit in kleur. Nieuwe remschijven en blokken. Kettingset nieuw, en zojuist een nieuwe dynamo gemonteerd. Helaas wel een plekje op de tank , was al voordat we de 675 hadden aangeschaft. Alle sapjes zijn nog geen jaar oud. Fiets rijd als een speer, maar de vrouw wilt toch graag een minder sportieve zit/ ander type motorfiets.
Prijs 3500 vast.
 

Bijlagen

  • 20210521_115837.jpg
    20210521_115837.jpg
    469,5 KB · Weergaven: 27
  • 20210521_115909.jpg
    20210521_115909.jpg
    269,8 KB · Weergaven: 25
  • 20210521_115955.jpg
    20210521_115955.jpg
    440,4 KB · Weergaven: 26
  • 20210521_120331.jpg
    20210521_120331.jpg
    193,7 KB · Weergaven: 27
Laatst bewerkt:
Onze Datona willen we van de hand doen. Is van 2008 met nu 55k op de teller.
Bij 50k zijn de kleppen gesteld. Diverse carbon delen. Afdekkap duozit in kleur. Nieuwe remschijven en blokken. Kettingset nieuw, en zojuist een nieuwe dynamo gemonteerd. Helaas wel een plekje op de tank , was al voordat we de 675 hadden aangeschaft. Alle sapjes zijn nog geen jaar oud. Fiets rijd als een speer, maar de vrouw wilt toch graag een minder sportieve zit.
Prijs zal rond de 3800 liggen.

Voor 50 euro heb je verhoogde clipons

 
Ook geplaatst in circuit daytona forum:

Was vandaag een stukje rijden: opeens geen aandrijving meer, blok liep nog wel. In elke versnelling leek de motor wel in de neutraal te staan. Motor aan de kant, opgehaald door vriend met bus.

Wat bleek nou: de moer van het voortandwiel was eraf gelopen. Volgens verschillende andere fora ben ik niet de enige met een Triumph triple die dit overkomen is.

Ben de ring en moer kwijtgeraakt en heb volgende week een circuitdag staan. Heeft iemand nog een ring en moer van voortandwiel Daytona 675 liggen die ik kan overnemen? Heb zelf een '06

Dank alvast!

P.s. kleine tip: check jullie eigen voortandwielmoer ook eens


Vorig jaar een Street Triple R gekocht waarvan ik dacht dat de ketting versleten/dood punt had. Bleek idd ook een losgelopen moer te zijn waardoor de tandwiel heen en weer kon.
 
Hi,

Sinds dinsdag ben ik trotse eigenaar van een scorched yellow daytona uit 2006.
Ik wilde deze motor al sinds dag 1, maar toch de keuze gemaakt om toen op een rustigere motor te stappen, ducati monster 600.
Vanmiddag kan ik eindelijk een eerste goede rit doen in de zon, ik ben benieuwd!

Op de achterknipperlichten na is de motor compleet origineel naar mijn inziens.
Inmiddels heeft hij 72K km op de klok staan, maar dat zie je nergens aan af.

De standaard uitlaat klinkt prima, maar mocht een keer tegen een leuke arrow of akra aan lopen is die ook zeer welkom.
 

Bijlagen

  • thumbnail_20210527_213544.jpg
    thumbnail_20210527_213544.jpg
    337,6 KB · Weergaven: 19
  • thumbnail_20210527_213555.jpg
    thumbnail_20210527_213555.jpg
    358,6 KB · Weergaven: 19
  • thumbnail_20210527_214817.jpg
    thumbnail_20210527_214817.jpg
    256,4 KB · Weergaven: 18
Haha, dat ben ik volledig met je eens! Het moest daarom ook alleen deze kleur zijn.
Alhoewel ik de witte uitvoering met een blauw frame ook wel strak vind.
 
Mijne was ooit geel ,nu welke kleur het goedkoopst is bij de action.:+
Wit blauw ook mooi de SE.
 
weer genoten van een heerlijk rondje frankrijk/italie met de daytona. en hem over een ton gereden. toch wel een erg betrouwbare fiets.
 

Bijlagen

  • IMG-20210703-WA0021.jpg
    IMG-20210703-WA0021.jpg
    414,5 KB · Weergaven: 13
  • e8d8a04d-de4b-4450-aed0-3ed65dade333.jpg
    e8d8a04d-de4b-4450-aed0-3ed65dade333.jpg
    197 KB · Weergaven: 15
Ooit

Bekijk media item 1096719
Om het makkelijk te maken.
De witte is een engelse import die grijs was.
Daarvan is in 2017 het blok geploft .
Daarna de gele omgebouwd naar circuitfiets met alle onderdelen,behalve frame en blok, van de witte
 
Vraagje.
Heb een Daytona 675R uit 2012 met de OEM Brembo klauwen.
Nu tril ik bijna de motor af bij harder remmen. De schijven zijn niet helemaal recht meer.

Nu zitten er standaard 308mm sunstar schijven op. Overal zie ik als vervanging de 310mm Brembo oro serie als vervangers.

Passen deze 1 op 1? Of zijn er betere alternatieven?



Kaz
 
Vraagje.
Heb een Daytona 675R uit 2012 met de OEM Brembo klauwen.
Nu tril ik bijna de motor af bij harder remmen. De schijven zijn niet helemaal recht meer.

Nu zitten er standaard 308mm sunstar schijven op. Overal zie ik als vervanging de 310mm Brembo oro serie als vervangers.

Passen deze 1 op 1? Of zijn er betere alternatieven?



Kaz

Probeer eerst eens andere remblokken,grote kans dat het trillen weg is.
Ferodo sinter road zijn goede,qua remkracht en geen trillingen.
 
Laatst bewerkt:
Probeer eerst eens andere remblokken,grote kans dat het trillen weg is.
Ferodo sinter road zijn goede,qua remkracht en geen trillingen.
Bedankt voor de tip.
Heb de route zo gevolgd, maar helaas niet de oplossing.

De OEM schijven sloegen bij het meten beide uit. Rechts 2 mm links 1.5mm

Heb nu de bovenstaande schijven met gesinterde blokken gemonteerd en dat lijkt de oplossing.

Helaas wel een prijzige
 

Bijlagen

  • IMG_20210719_214114.jpg
    IMG_20210719_214114.jpg
    159,4 KB · Weergaven: 8
Iemand met een Daytona die nieuwe remblokken kan gebruiken voor zen nissin klauwen?
Ik kocht ze voor men street triple r van 2009 maar dat zijn andere nissin klauwen...
Vanaf 2009 Daytona zou moeten passen.
 

Bijlagen

  • IMG_20210903_094509_0.jpg
    IMG_20210903_094509_0.jpg
    266 KB · Weergaven: 7
  • IMG_20210903_104433_0.jpg
    IMG_20210903_104433_0.jpg
    142,3 KB · Weergaven: 6
Terug
Bovenaan Onderaan